Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Radok skrev:Jeg har lige læst i en artiekel fra (link slettet) at man ikke skal træne mere end en time ad gangen? Da det frmmer produktionen af cortisol, som er muskelnedbrydende. Passer det ? For når jeg træner mif FB program, kan det godt løbe op på 1½ til 2 timer i alt.
Men hvad siger i? Jeg synes selv, det lyder lidt som noget vrøvl--

krzbn skrev:Radok skrev:Jeg har lige læst i en artiekel fra (link slettet) at man ikke skal træne mere end en time ad gangen? Da det frmmer produktionen af cortisol, som er muskelnedbrydende. Passer det ? For når jeg træner mif FB program, kan det godt løbe op på 1½ til 2 timer i alt.
Men hvad siger i? Jeg synes selv, det lyder lidt som noget vrøvl--
Der er delte meninger om det. Kigger du på pro-bodybuildere træner de fleste 1 time højst, evt. 2 gange om dagen. Charles Poliquin siger at det er bedst at holde sig indenfor 1 time, og han ved en del om hvad han snakker om.

Bay skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/10-bodybuilding-fitness-myter.html
Tjek påstand 6
the-QB skrev:Charles Poliquin er overhyped, og ved ikke så meget, som han gerne selv vil- det er den opfattelse du vil finde på mange boards..

Radok skrev:Takker for svarene.
Jeg har endnu ikke prøvet at kun træne en time, da jeg ikk kan korte mit FB program så langt ned. Jeg har kun trænet i 4 måneder, men kan da se, at jeg har fået mere masse, så det må virke. Jeg var bare begyndt at blive i tvivl om, om jeg skulle til at lave et 2-split program istedet, da jeg ikk rigtig kan se, hvordan man får et full-body ned på 1 time. hvis man skal tage 1½ minuts pause per sæt. hehe, man skal ihvertfald give den maks gas, hvis man skal køre et FB på 1 time. Eller er det bare mig der er for langsom? skal lige siges jeg kører omkring 10-13 øvelser i alt.

Kan godt være han er overhyped. Men han er stadig end af de mest kompetente trænere.

Thomas Jagd skrev:Kan godt være han er overhyped. Men han er stadig end af de mest kompetente trænere.
Det passer simpelthen ikke. Charles Poliquin er blevet markedsført af det forgangne Muscle Media 2000, og hvis det ikke var fordi de gav ham en chance, og gav ham en Q&A sektion i det blad, så ville han højest sansynligt ikke være kendt udenfor Canada. Jeg siger ikke Charles Poliqion er et uviden fjols. Han ved meget og har gjort det ganske godt. Men at kalde ham en af de mest kompetente trænere i verden, er nok en sandhed med ret store modifikationer.
Hvad angår "1 times reglen", så er der alt, alt for mange atleter i verden som træner i langt mere end 1 time, med ekstremt gode resultater, til at man kan ophøje det til et endegyldigt træningsfaktum. Der findes styrkeløftere, olympiske vægtløftere, atletikfolk og ja, selv bodybuildere som træner i langt mere end 1 time, og alle fremviser enorm styrke og/eller masse. Så jeg tror ikke man skal være bange for at ens træning bliver mindre effektiv, fordi man først er igennem sit program efter 1 time og 35 minutter.

krzbn skrev:Thomas Jagd skrev:Kan godt være han er overhyped. Men han er stadig end af de mest kompetente trænere.
Det passer simpelthen ikke. Charles Poliquin er blevet markedsført af det forgangne Muscle Media 2000, og hvis det ikke var fordi de gav ham en chance, og gav ham en Q&A sektion i det blad, så ville han højest sansynligt ikke være kendt udenfor Canada. Jeg siger ikke Charles Poliqion er et uviden fjols. Han ved meget og har gjort det ganske godt. Men at kalde ham en af de mest kompetente trænere i verden, er nok en sandhed med ret store modifikationer.
Hvad angår "1 times reglen", så er der alt, alt for mange atleter i verden som træner i langt mere end 1 time, med ekstremt gode resultater, til at man kan ophøje det til et endegyldigt træningsfaktum. Der findes styrkeløftere, olympiske vægtløftere, atletikfolk og ja, selv bodybuildere som træner i langt mere end 1 time, og alle fremviser enorm styrke og/eller masse. Så jeg tror ikke man skal være bange for at ens træning bliver mindre effektiv, fordi man først er igennem sit program efter 1 time og 35 minutter.
Jeg baserer det også kun på, at ud fra de trænere der giver gratis råd/vejledning på nettet, er han en af de mest kompetente i mine øjne. Der skal nok være mange som er mindst lige så gode, men som ikke bruger tiden på at skrive gratis artikler.

Radok skrev:Takker for svarene.
Jeg har endnu ikke prøvet at kun træne en time, da jeg ikk kan korte mit FB program så langt ned. Jeg har kun trænet i 4 måneder, men kan da se, at jeg har fået mere masse, så det må virke. Jeg var bare begyndt at blive i tvivl om, om jeg skulle til at lave et 2-split program istedet, da jeg ikk rigtig kan se, hvordan man får et full-body ned på 1 time. hvis man skal tage 1½ minuts pause per sæt. hehe, man skal ihvertfald give den maks gas, hvis man skal køre et FB på 1 time. Eller er det bare mig der er for langsom? skal lige siges jeg kører omkring 10-13 øvelser i alt.

Jacob skrev:Radok skrev:Takker for svarene.
Et fullbody med så mange øvelser kan jeg slet ikke se hvordan skulle komme ned på 1 time, men kan heller ikke se hvorfor du overhovedet tænker på det.
Træn som du lyster og ind til (hvilket jeg tvivler på sker), at der kommer dokumentation indenfor emnet, så skal du slet ikke bryde hovedet med det
God træning mester

Lystfiskeren skrev:Radok skrev:Takker for svarene.
Hvodan ser dit program ud?
Synes bestemt ikke et fb-program behøvs have mere end 6-7 øvelser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster