Når jeg, f.eks. laver bænkpres, har min højre skulder det med at tage over for bryst og triceps når jeg skubber stangen op.
Hvad gør man?
På forhånd tak!

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JudgeFudge skrev:Jeg prøvede det et par gange, og det hjalp en smule. Dog ikke nok.
Er det er smut til lægen?

A Menace To Chicken skrev:

Kidd skrev:A Menace To Chicken skrev:
Så du tænker lidt mere i linjerne af ..![]()

A Menace To Chicken skrev:Korrekt, men ikke overdrevet, opspænd. Bredt greb, kør stangen til midt mellem kraveben og patvorter og albuerne UD. Alt for mange kører med elbow tuck, albuerne ind til siden, samt stangen kørt til under brystvorterne fordi de har set styrkeløftere gøre det, og undrer sig over at de føler øvelsen langt mere i triceps og og delts, end i pecs.
Quelle fucking surprise.
Så, hvis ellers dine skuldre er sunde og raske, så kør med albuerne ude og lad stangen ramme midt mellem kraveben og brystvorter.

Gubble skrev:A Menace To Chicken skrev:Korrekt, men ikke overdrevet, opspænd. Bredt greb, kør stangen til midt mellem kraveben og patvorter og albuerne UD. Alt for mange kører med elbow tuck, albuerne ind til siden, samt stangen kørt til under brystvorterne fordi de har set styrkeløftere gøre det, og undrer sig over at de føler øvelsen langt mere i triceps og og delts, end i pecs.
Quelle fucking surprise.
Så, hvis ellers dine skuldre er sunde og raske, så kør med albuerne ude og lad stangen ramme midt mellem kraveben og brystvorter.
kan du forklare biomekanikken mht at så mange styrkeløftere vælger at køre med tuck elbows? Jeg kan forestille mig at man er i stand til at rekruttere mere af ryggen med elbow tuck.
Har du muligvis også nogle pro's cons for begge slags teknikker? Mark Bell insisterer på at køre med elbow tuck i hver af hans bænkpres videoer, men han har ikke forklaret hvorfor.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster