Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1141
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1138

Følg bodybuilding.dk på

Manglende Pectolaris?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg har prøvet at kigge jeres forum tyndt, for at se om der skulle være en tråd, eller folk der har det samme problem som mig.
Det drejer sig om min højre pectolaris, den store nedre, som danner den egentlig form af at bryst - den mangler jeg simpelthen, og jeg har i en del år gået og troet den bare var mindre end den venstre. Men efter at have trænet i snart 1½ år, kan jeg se og mærke at den simpelthen bare ikke er der.. Det er især et problem med bænkpres, her har højre arm det rimelig svært, i forhold til den venstre - men laver jeg f.eks. skråbænk "op" så jeg træner øvre bryst, er det den venstre der halter noget bagefter..

Jeg har søgt råd hos en reumatolog, men da jeg manglede en henvisning fra lægen kunne han kun lige undersøge mig i 2 min. Han fortalte mig, at det umiddelbart så ud, som om jeg havde min pectolaris, men at den sad længere oppe på mig, samtidig med min højre skulder lå lavere end min venstre - og ja, jeg så generelt bare temmelig skæv og fordrejet ud, men min rygsøjle var snorlige. Men alt det ville jeg få en nærmere afklaring om ved næste undersøgelse.

Mine spørgsmål er så;
om der er andre der har samme problem?
Og i så fald, om de har fundet en løsning på det? (Kirurgisk, alternativ træning osv.?)
Er der nogle træningsøvelser hvor jeg kan fokusere kun på højre nedre pectolaris? (Når jeg bænker fladt, er det som om jeg bruger højre ryg/skulder mere end bryst.)
Skal jeg være ekstra opmærksom når jeg styrketræner, og træne anderledes? Er generelt bange for rygskader eller andet..

Ja, nu har jeg jo kontaktet en reumatolog for at få en afklaring, men han sagde at han aldrig havde set noget lignende - så det tændte min nysgerrighed temmelig meget, til at undersøge om der er andre der har samme problem.

- Tager forbehold for manglende korrekte fagudtryk, og jeg skriver yderligere når jeg har fået svar fra reumatologen + eventuelle andre eksperter ;)

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det skal lige siges, at jeg har troet jeg led under "Polands Syndrom" - men jeg har hverken sammenvoksede fingre, tæer, eller andre deformiteter, udover den højre nederste brystmuskel :)

Vil iøvrigt lige tage nogle billeder så i kan se problemet.. Det generer mig temmelig meget og er i det hele taget MEGET tydeligt!

Du kan prøve at træne Decline DB Bænkpres for at lægge mere fokus på den nederste del af brystet.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pectoralis*. Not to be that guy, men det virker som om, at du interesserer dig for "træningsterminologien".
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Jeg tror personligt bare at du har været dårlig til at stimulere den del af brystet.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Tror det vil blive svært at få et svar her indefra som du rent faktisk kan bruge til noget. Jeg syntes du skal vente og se hvad undersøgelserne, lægen, eller hvem det nu er, siger.

Reputation point: 10

@ Almond:

Tak for svaret! Det vil jeg prøve

@ Getbiggernow :

Ja så lærte jeg det :) .. Er ikke bodybuilder så helt styr på træningsterminologien har jeg desværre ikke..

@ Nielsen :

Jeg ville ønske jeg kunne give dig ret, men det tror jeg simpelthen bare ikke på efter jeg har trænet i 1½ år nu, og problemet altid har været der, men bare er blevet meget tydeligere nu. Håber du kan se det på det billede jeg lige får uploadet iaften/i morgen. Det er altså ikke bare en lille smule, men hele det inderste, nederste del af brystet. Hele den del der giver lidt "kavalergang" er væk i højre side :-k ..

@ Thomas Ø :

Det vil jeg give dig ret i. Jeg blev både urolig og nysgerrig da Reumatologen sagde han ikke havde set lignende før - med 25 års erfaring.. Så ville lige prøve spørgsmålet af herinde

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster