Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1780

Følg bodybuilding.dk på

Mangler fremgang

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Min fremgang har stået meget stille det seneste år, har taget ca 5 kg på, men syntes kun de er kommet på maven.
Mine mål, bryst,biceps mv har ikke ændret sig.
Jeg kører et fullbody program 3 gange om ugen.
Pullups
Bænkpress
Row
Dips
Mave
Benpress
Læg"press" ved ikke hvad øvelsen hedder
Hammer curls
Alm curls

Både squat og dødløft er fravalgt, da de har givet for meget bøvl i lenden (har fået et hold i ryggen under en squashkamp)
Ved godt det er tabubelagt at skrotte dem, de har fået mange chancer og mange ture til kiropraktor, har gjort at de er droppet helt.

Er der noget i min kost jeg bør ændre på, eller er det min progression som er for dårlig?
Holder en pause på en uge 3-4 gange om året
Vedhæftede filer
image.jpg
Sidst rettet af M_S 27. maj 2015, 09:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nykøbing Falster

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er du stoppet med at squatte og dødløfte fordi du en enkelt gang har fået hold i ryggen under en squashkamp? (Hvordan hænger de 2/3 ting overhovedet sammen?)

Det lyder umiddelbart bare som om du ikke presser dig selv hårdt nok (løfter for let, ingen/dårlig progression eller lignende)

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Who am I skrev:Er du stoppet med at squatte og dødløfte fordi du en enkelt gang har fået hold i ryggen under en squashkamp? (Hvordan hænger de 2/3 ting overhovedet sammen?)

Det lyder umiddelbart bare som om du ikke presser dig selv hårdt nok (løfter for let, ingen/dårlig progression eller lignende)

Jeg har gennem det sidste halve år forsøgt utallige gange, både med lav vægt og få gentagelser, har haft instruktør på 2 gange. Hver gang er det endt hos kiropraktoren :cry:
Har for 2-3 år siden fået et hold i lænden under en squashkamp, og det er det som giver problemer når jeg belaster ryggen. Det er af samme årsag jeg kører row med håndvægt.

Men tilbage til emnet. Er min kostplan er god nok?? I så fald, så er der jo kun et sted, jeg kan sætte ind - progression
Brugeravatar

M_S skrev:Men tilbage til emnet. Er min kostplan er god nok?? I så fald, så er der jo kun et sted, jeg kan sætte ind - progression

Du skriver jo ikke noget om hvad dit ligevægtsindtag er, eller om du er interesseret i at tabe dig eller at tage på, så det er umuligt for nogen af os at sige om den er god nok. Hvis du vil tabe dig skal du ligge i underskud ift. ligevægtsindtag, hvis du vil tage på skal du ligge i overskud - men det ved du forhåbentlig godt :)
Fødevarevalget ser umiddelbart OK ud.

Eneste anden kommentar jeg har, er at jeg synes du skulle droppe den ene curl variant og til gengæld smide en skulderpres variant ind.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Det tager mere end to gange at lære basisløft ordentligt, meget mere. Jeg vil lade andre om a kommenterer din kostplan men komme med nogle observationer:

- Langsigtet anbefaler jeg at du ikke bliver med at ignorer lænden - jo du gør, du træner uden om og ignorerer. Kiropraktor osv. er fint, men langsigtet genoptræning af en stærk lænd kan de ikke finde ud af. Find en god træner eller fys. Supertrainer/Sandy Frink har hjulpet mig med lænden.

- Uden at svine benpress for meget (kommer an på hvordan du laver dem) vil du formodentlig have gavn af noget unilateralt benarbejde. Lunges, split squats osv. kræver ikke meget vægt for at fucke dine ben. Du mangler også noget til bagkæden. Igen - god træner anbefales.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: US

Sjovt, du skriver at du har problemer med lænden, og så fravælger du at træne den, eller takle problemstillingerne omkring den.

Når du bruger ordet instruktør, fristes jeg til at tro, at det har været en PTer i kommercielt center? Majoriteten af dem er rystende inkompetente og kan sjældent(aldrig) hjælpe folk med at opbygge god og solid teknik i basis øvelser. En fornuftig PTer kan både hjælpe dig med skavanker og med din fremgang.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Du bør finde en, som kan hjælpe dig med noget genoptræning. Dine problemer med lænden skyldes højest sandsynligt muskelspændinger. Det vil med andre ord sige, at du kan løse problemerne. Udstrækning og træning.
Har selv haft problemer efter et hold i lænden. Jeg droppede dødløft i en periode, men lavede rack pulls istedet. Da jeg fik lokaliseret den problematiske muskel og bearbejdet den, kunne jeg vende tilbage til dødløft. Så snart jeg begyndte at dødløfte, fik jeg smerter igen. Udstrækning fjernede dem. I dag er min lænd stærkere og bedre end nogensinde. Det hører med, at jeg hele livet har haft dårlig lænd pga skæv hoftestilling. Lægerne mener ikke, der er noget at gøre. Min muskelterapeut mener, at hun kan løse det. Den behandling er dog for dyr for mig pt, og det skaber ikke problemer hverken i hverdagen eller under træning. Pointen: lændeproblemer er ikke en undskyldning for at lade stå til.

Mht, hvorfor du ikke bliver større de rigtige steder, er jeg også tilbøjelig til at tro, at du simpelthen ikke træner hårdt nok.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Tak for input.
Jeg glemte at notere back extensions og side laterise
I har nok ret at jeg bør gå lidt videre med lændeproblemerne, i stedet for at lukke øjnene for dem.
Og ja, jeg har benyttet en pt fra mit lokale center. Han har været spotter 2 gange og så har jeg selv forsøgt med hjælp fra YouTube 5-7 gange. ](*,)
Brugeravatar

Jeg vil vurdere min kostplan til at jeg ligger i lavt kcal overskud, måske 200 kcal om dagen taget min vægtforøgelse på 5 kg/året
var mere interesseret i om valg af fødevare, samt fordeling af protein, kalorier, kulhydrater var godt nok? :roll:
Brugeravatar

M_S skrev:Tak for input.
Jeg glemte at notere back extensions og side laterise
I har nok ret at jeg bør gå lidt videre med lændeproblemerne, i stedet for at lukke øjnene for dem.
Og ja, jeg har benyttet en pt fra mit lokale center. Han har været spotter 2 gange og så har jeg selv forsøgt med hjælp fra YouTube 5-7 gange. ](*,)

Godt at høre.
Der er i princippet intet galt med at forsøge sig med egen vidensakkumulering, filme løft, få sparring herinde etc. Det kræver bare meget lang tid og der er større risiko for det ikke bliver optimalt.

I forhold til kost, så ville jeg få mere sundt fedt og mere grønt. Samtidig også skrue ned for det pakkede pålæg. Langt billigere og sundere, at købe noget kød og skære det ud selv.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Foretrækker også at lave lidt ekstra hamburgerryg, frikardeller el.lign og skære til pålæg. Men er bare ikke så nemt at lægge ind i kostplanen, når det ikke er hver dag madpakken ser sådan ud. :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster