Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1794

Følg bodybuilding.dk på

Mangler kcal

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu skriver jeg igen igen for at få lidt råd om hvad søren jeg kan tilføje til min kost?

Højde: 182cm, vægt 100kg, alder: 24 til 1/6. - af min vægt er ca. 25kg fedt og vand
Mit mål er helt klart at cutte imens jeg styrketræner. Jeg har valgt at sige nej tak til frugtsukker, så ingen frugt herfra.
Ved godt at min nuværende plan har en del fedt i. Men hvad skal jeg gøre? tilføje nogle flere kulhydrater? Jeg går efter ikke at indtage for mange kulhydrater om morgenen grundet den teori at forbrændingen er størts om morgenen så jeg skal bare ha noget protein.

Men kom endelig med forslag hvad jeg kan tilføje. Noget mere pasta, ris og kartofler? Hvad jeg har udregnet så skal jeg indtage 3000kcal for ikke at tage på så jeg vil cutte med 500kcal = 2500kcal. Men som i kan se så indtager jeg knap og nap 1000kcal og det jo ikke særlig meget og det er jo ikke ligefrem dårlig mad overhovedet!
kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Smæk mere morgenmad på for satan da. Æd 100 gr havregryn 250 ml mælk, en protein shake. Der har du allerede ca 600 kcal.

Til frokost spiser du KUN 50 gr pasta? Spis gerne 200-300-400 gr pasta eller kartofler og noget godt kød til. Der har du også ca 5-600kcal

aftensmad igen kun 50? Op og spis 2-300 gr og tilføj en spand grove grøntsager, evt en brokkoliblanding.

Du spiser KUN 77 gr proteiner om dagen?! Du skal oppe og ramme 180-220gr, så er du godt kørende. Æd en masse mere fedt, ca 100 gr af det gode, såsom nødder, laks, makrel, avocado, olivenolie.

Seriøst du kan ikke overleve på 1000kcal, det er hvad jeg får til frokost.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog

troublemaker skrev:Smæk mere morgenmad på for satan da. Æd 100 gr havregryn 250 ml mælk, en protein shake. Der har du allerede ca 600 kcal.

Til frokost spiser du KUN 50 gr pasta? Spis gerne 200-300-400 gr pasta eller kartofler og noget godt kød til. Der har du også ca 5-600kcal

aftensmad igen kun 50? Op og spis 2-300 gr og tilføj en spand grove grøntsager, evt en brokkoliblanding.

Du spiser KUN 77 gr proteiner om dagen?! Du skal oppe og ramme 180-220gr, så er du godt kørende. Æd en masse mere fedt, ca 100 gr af det gode, såsom nødder, laks, makrel, avocado, olivenolie.

Min erfaring siger bare at jeg slet ikke taber mig når jeg fyre alt for meget ind af pasta, ris og kartofler, derfor jeg ikke gør det :S
Brugeravatar

Kh4zy skrev:
troublemaker skrev:Smæk mere morgenmad på for satan da. Æd 100 gr havregryn 250 ml mælk, en protein shake. Der har du allerede ca 600 kcal.

Min erfaring siger bare at jeg slet ikke taber mig når jeg fyre alt for meget ind af pasta, ris og kartofler, derfor jeg ikke gør det :S

Det er vel ikke så underligt, at du ikke taber dig, hvis du fyrer "alt for meget" ind af pasta o.l.? Hvis ikke du har problemer med insulin, glukose osv., er der ingen grund til at frygte hverken frugt eller pasta/ris/kartofler - og det vil også hjælpe dig med at spise det antal kalorier du gerne vil op på.

Kostplan: Ingen kostplan

Nu har du søgt råd siden Sep. sidste år. Og kan se der er kommet rigtig mange gode råd som de fleste ville tabe sig af så længe man følger dem naturlighvis, Du har dog tabt 5 kg siden og blevet 5 cm lavere ? Så som jeg ser det ville det ikke hjælpe dig at komme med råd omkring hvad og hvor meget du skal spise da det tilsyneladende ikke virker no offence.

Og du har helt sikkert ikke kun spist 1000-1600 kcal om dagen de sidste 8-9 måneder så måske du skulle prøve og se lidt på din livsstil eventuelt dårlige vaner ?

Et stort vægtab er ikke noget man bare gør det kræver man virkelig mander sig op og tager den daglige kamp. for det kræver tålmodighed

Det din ven snakker om lyder mere som noget der fungere for ham, du skal jo finde din egen livsstil så du kan holde en god og langvarig kur, spist noget af det du kan lide og noget du bliver mæt af dog med begrænsninger. Kan du følge mig ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Nu har du søgt råd siden Sep. sidste år. Og kan se der er kommet rigtig mange gode råd som de fleste ville tabe sig af så længe man følger dem naturlighvis, Du har dog tabt 5 kg siden og blevet 5 cm lavere ? Så som jeg ser det ville det ikke hjælpe dig at komme med råd omkring hvad og hvor meget du skal spise da det tilsyneladende ikke virker no offence.

Og du har helt sikkert ikke kun spist 1000-1600 kcal om dagen de sidste 8-9 måneder så måske du skulle prøve og se lidt på din livsstil eventuelt dårlige vaner ?

Et stort vægtab er ikke noget man bare gør det kræver man virkelig mander sig op og tager den daglige kamp. for det kræver tålmodighed

Det din ven snakker om lyder mere som noget der fungere for ham, du skal jo finde din egen livsstil så du kan holde en god og langvarig kur, spist noget af det du kan lide og noget du bliver mæt af dog med begrænsninger. Kan du følge mig ?

De 5cm lavere, er fordi jeg har fået lavet en korrekt måling hos lægen, hvor den på 187 er en der er lavet wayback derhjemme engang så jeg tog hvad jeg lige kunne huske hvad det var.

Nej jeg har faktisk slet ikke spist 1000-1600kcal om dagen siden da. Jeg prøver bare at kunne strikse et eller andet sammen så det nogenlunde passer, men det lykkedes mig bare aldrig og derfor går jeg død i det. Jeg har tabt mig 18kg her sidste år, on-off, så jeg har da gjort noget for det.

Ang. det med at spise hvad jeg kan lide, den forstår jeg godt. Men jeg vil samtidig også være sund og have en form for base til mine hvile dage fordi jeg kan virkelig godt mærke de dage hvor jeg næsten intet har spist, så er mine DOMS utroligt lange!
Brugeravatar

Hvis det er sådan du gerne vil spise, så gang samtlige mængder med 2,5 og du er stort set i mål. Så skal du bare rette lidt til.

50g kogt pasta er altså virkelig virkelig lidt, så prøv også at være realistisk ift om du bliver mæt af det, du har i din plan. :)
Brugeravatar

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 115.00

Kostplan: Ingen kostplan

Banana skrev:Hvis det er sådan du gerne vil spise, så gang samtlige mængder med 2,5 og du er stort set i mål. Så skal du bare rette lidt til.

50g kogt pasta er altså virkelig virkelig lidt, så prøv også at være realistisk ift om du bliver mæt af det, du har i din plan. :)

Hehe okay tak :)
Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men jeg har nok bare fået banket ind i hovedet på mig at ris, pasta og kartofler er meget fedende når det kommer under til cut. Men nu sammenligner jeg også med en gamle livsstils ændring jeg fulgte engang og det var med succes, og der måtte jeg kun spise meget lidt pasta og kartofler og masser af grønt. Mit mål er at styrketræne for at tabe mig og når jeg så er delvis slank vil jeg gå efter at bygge muskler op :)

I forhold til mætheden, så gør grøntsager/salat det meget godt med at gøre mig mæt :)
Brugeravatar

Mente du skulle finde gode ting du kunne lide eksempel, peanutbutter rugbrød ligt yoghurt skyr osv.

Har forresten lige Været igennem et cut på 8 uger tabte 4 kg og spiste 100 gram rå ris og 250 gram rugbrød så det med man ikke kan tabe sig fordi man spiser morgenmad eller kulhydrater er noget sludder

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster