Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hansen1402 skrev:Strong Lifts 5x5
ShapeUp app. Evt til kalorierne.

fighterpalle skrev:Hansen1402 skrev:Strong Lifts 5x5
Har læst lidt om det, og hvad af jeg har læst, vokser du ikke specielt meget... du bliver blot stærkere. Jeg vil træne tungt og blive stærkere OG vokse samme tid. Synes også det lyder lidt mærkeligt at du laver 3 øvelser med 5 set hver dag... Man for jo ikke trænet alle muskelgrupperne af hvad jeg har læst. Hvis du er uenig så forklar bedre om det, istedet for bare at skrive strong lifts, for jeg ved ikke særligt meget om det.

anonymG skrev:lavede det her da jeg kedet mig :-)
Du skal være velkommen til at prøve det af.
det er meget simpelt og med inbygget progression
du indtaster bare dine 1rm hvor der står 100 og så regner den selv ud hvad du skal løfte. Derudover kan du se din 1rm om et år i oh pres bænk dødløft og squat hvis du ruller ned til sidste cyklus. Til venstre for cyklussen finder du assistance øvelserne, disse kan du selvfølgelig bare ændre i hvis det ikke passer dig, så længe der bare er både horisontale og vertikale træk og så det går lige op så der er en hvis balance. eventuelt kan du også kører med 3x5 i dødløft hvis det bliver for hårdt med dødløft 5x5 3 gange om ugen.

MadzP92 skrev:fighterpalle skrev:Hansen1402 skrev:Strong Lifts 5x5
Har læst lidt om det, og hvad af jeg har læst, vokser du ikke specielt meget... du bliver blot stærkere. Jeg vil træne tungt og blive stærkere OG vokse samme tid. Synes også det lyder lidt mærkeligt at du laver 3 øvelser med 5 set hver dag... Man for jo ikke trænet alle muskelgrupperne af hvad jeg har læst. Hvis du er uenig så forklar bedre om det, istedet for bare at skrive strong lifts, for jeg ved ikke særligt meget om det.
uanset hvilket program du kører og spiser ordenligt ved siden af mens du stiger i styrke vil du også tage muskelmasse på.
Derudover skal du ikke undervurdere 5x5 sets across. Det er modbydeligt hårdt når du er på max.
Derudover mangler vi dog nogle stats på dine løft i de 3 store. hvad er dit max i squat, bænk og død?

fighterpalle skrev:Mange tak begge to! Står i et dilemma mellem stronglifts og et program min ven fortalte mig, det går ud på...
Jeg træner 6 gange om ugen og for kørt alle muskelgrupperne igennem 2 gange om ugen, det vil sige ryg/biceps, bryst/triceps, ben/skuldre, det for jeg kørt 2 gange om ugen hvor jeg rammer 6-12 reps.
Min ven foreslog mig så at køre sådan her.... de samme øvelser og træn samme muskelgrupper, men de første 3 dage kører jeg høj intensitet med 20-25 gentagelser på hvert sæt i alle øvelser og de næste 3 dage kører jeg tungt med 2-8 gentagelser i hvert sæt i alle øvelser... Og sådan skifter jeg hver 3 dag, hvad siger i til det?

anonymG skrev:fighterpalle skrev:Mange tak begge to! Står i et dilemma mellem stronglifts og et program min ven fortalte mig, det går ud på...
Jeg træner 6 gange om ugen og for kørt alle muskelgrupperne igennem 2 gange om ugen, det vil sige ryg/biceps, bryst/triceps, ben/skuldre, det for jeg kørt 2 gange om ugen hvor jeg rammer 6-12 reps.
Min ven foreslog mig så at køre sådan her.... de samme øvelser og træn samme muskelgrupper, men de første 3 dage kører jeg høj intensitet med 20-25 gentagelser på hvert sæt i alle øvelser og de næste 3 dage kører jeg tungt med 2-8 gentagelser i hvert sæt i alle øvelser... Og sådan skifter jeg hver 3 dag, hvad siger i til det?
Idéen er god. Det kaldes undulation når man skifter fra dag til dag. artikler/variation-fra-dag-til-dag-uge-til--uge-eller-mned-til-mned-undulation--vs-liner-periodisering.html
Det fungere fint og er en enkelt måde at periodisere på . Jeg synes dog at 20-25 reps er alt for højt. hvis du kører 3 split så synes jeg du skal kører med din 15rm og så kører med 12-15 reps i alle sæt. på de tre næste dage kører du så med din 6rm cirka 4-6 reps. så stiger du bare når du kan tage 15 og 6 reps i alle sæt.
Når du f.eks. siger jeg skal køre med min 6rm, betyder det så max 6 reps? Og skal man opvarme på en eller anden måde? Eller må jeg godt gå over til bænken og direkte kører tungt med 6 gentagelser?
F.eks. det at man skal tage 4-6 gentagelser i f.eks. biceps, lyder lidt underligt for mig, fordi ser det ikke dumt ud hvis man kun kan løfte det 4-6 gange eller er jeg gal på den?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster