Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Masse i bryst og antal øvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har trænet rimeligt seriøst i et stykke tid nu - 5-6 måneder - og har problemer med at få brystet til at vokse. Mine arme vokser i fint tempo , og ryggen er der ingen problemer med at få noget masse på. Eneste problem er altså brystet.

Jeg kører et 3-split, hvor jeg træner bryst-triceps-skulder og ryg-biceps-mave 2 gange om ugen og ben en gang. Resten af dagene løber jeg, så benene får altså lidt kompensation.
Brystprogrammet ser således ud:

Bænk 4x8-10
Incline bænk 4x8-10
Standing cable cross overs 3x10
Flyes (i maskine) 3x12

Dette bliver altså kørt to gange. Den manglende masse på brystet irriterer mig, og jeg har overvejet at skifte til et "rent" 2-split a´la back to basics. Kan I give råd om eventuelt gode øvelser - måske er der for mange i programmet?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Øvelserne ser for mig fine ud, ret standard. dog kunne du efter min mening godt droppe en iso.
Kunne det skyldes at du under de forskellige presseøvelser har for smalt et greb? altså bruger triceps for meget?, der kan være en masse teknik mæssige ting. desuden er det ikke sikkert at du kan se stor fremgang rent syns mæssigt efter de måneder du har trænet.
Så længe du stiger i kg, og kan tage mere og mere for hver måned så skal brystet nok vokse.

Du kunne også vælge at køre lidt tungere bænk 5x5 fx. og så stadig ha 3x12 eller 4x10 i resten.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online