Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 693
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 690

Følg bodybuilding.dk på

Mave træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB venner!
Jeg har er spørgsmål.

Jeg har i det sidste år, kørt mavetræning 2 gange i ugen, sammen med min cardio træning.
Min mave træning består i 1000 gentagelser, fordelt på 6-7 øvelser, såsom crunches, planken og leg raise,som jeg kører på ca. én time.
Mit spørgsmål er så nu, om dette er smart? Jeg kan klart mærke at jeg har fået en stærkere core, men samtidigt har jeg fået fortalt at jeg bør skifte mit program ud, og istedet køre færre gentagelser, men med højere vægt på.

Er dette korrekt? Er højere vægt kontra flere gentagelser vejen frem? Eller bør jeg fortsætte mit nuværende program med masser af gentagelser?

Såfremt jeg bør skifte mit program og køre med højere vægt, hvor mange gentagelser (og øvelser) bør jeg så køre? Skal mave-musklerne trænes på lige fod med de resterende muskelgrupper? (Målt på antal øvelser) i så fald tænker jeg på at køre 20x 5 eller noget lignende. Er der nogle med gode inputs eller forslag til dette?

Jeg håber en nemlig sjæl har tid til at hjælpe.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kunne du finde på at træne andre muskler på den måde.. Fx bryst eller ben? :)

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 180.00

dioxy8800 skrev:Kunne du finde på at træne andre muskler på den måde.. Fx bryst eller ben? :)

Hey!
Nej, det kunne jeg ikke. Men jeg har altid været af overbevisning, at maven skulle trænes mere, for at blive stimuleret lige så meget som de andre muskelgrupper. Men det kan jeg, ud fra sarkasmen i dit indlæg, næsten regne ud ikke er korrekt :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 210.00

dioxy8800 kommer faktisk med et ret genialt spørgsmål.
Mavemuskulaturen har ikke nogen særlige egenskaber der gør, at man er nødt til at stimulere den mere end andre muskelgrupper under sin træning.

At træne mave i en time er nok overkill, medmindre at du er helt vild med at træne mave.
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: København K

DIn mave skal trænes fuldstændig som alle andre muskler.. Det der arrangement du har gang i nu lugter mest af alt af cardio.

Lav nogle få øvelser med noget vægt på. Brug det samme rep-range som du gør med alle andre muskler. Hvis du kører god teknisk dødløft/squat plejer dette, at være nok til at stimulere din mave..

Jeg har personligt ikke trænet mave isoleret i 2 års tid, men er stadig fin udviklet...

Reputation point: 0

Træner her: 4FITNESS

Styrkeliste
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster