Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 787
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 784

Følg bodybuilding.dk på

Maveøvelser (weighted crunches + dragonflags)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej. Jeg har efterhånden trænet i 2½ måned og kan også begynde at se resultater.

Jeg har et par spørgsmål vedrørende henholdsvis weighted crunches og de famøse "dragon flags".

Gennem hele min træning har jeg, til maven, kun kørt weighted crunches, hvor jeg placerer 30 kg på brystet og laver 3x8-12 reps

Dog forsøgte jeg mig med at tage ca. 10 kg og holde dem omme bag nakken.

Hvilken måde at udføre øvelsen på vil i umiddelbart sige er bedst? Jeg har hørt at jo længere væk vægten er, jo mere bruger du mavemusklerne.

Når jeg udfører dem ved at holde de 10 kg bag nakken kan jeg tydeligt mærke det i ryggen efter. Jeg er derfor gået tilbage til at holde de 30kg på brystet i stedet fordi jeg er i tvivl om jeg overhovedet bruger min mave tilstrækkeligt.

Og så er der jo lige det aspekt om det er bedst med meget vægt på brystet eller mindre vægt bag nakken :)

Mht dragon flags har jeg overvejet at starte på at træne udførelsen dem, men er det for tidligt og vil det være urealistisk?

Jeg ved godt det er en ekstrem svær øvelse, men man skal jo starte et eller andet sted :wink:

Tak for jeres tid - jeg håber i kan hjælpe.

Det skal lige siges at jeg er 17, 180 høj og vejer omkring 62-63kg hvis det er vigtigt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad Weighted Chrunches angår, kører jeg dem som dig, altså med vægten på brystet.

Hold plate behind neck or on chest with both hands or use no weight. - Exrx.com

hvad angår dragonflags, så er den meget OND :twisted: men det skader da aldrig at starte op og prøve at se om du kan tage dem/lære teknikken.
bare hellere lave 1 rigtig end 5 halve imo.

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

Da jeg startede op med dragon flags kunne jeg slet ikke udføre dem med korrekt teknik. Det kom heldigvis med tiden. Dette skal ikke forståes som om du skal give den max gas uden hensyn til teknik, men giv det da et forsøg ;)

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 172.00

Logbog: Vis logbog

Med hensyn til dragonflags og teknik, det jeg har hørt og set rundt omkring i centeret er at du skal passe extremt meget på med at få indkørt en forkert teknik, hvis du laver en øvelser forkert i et godt stykke tid, bliver det kun rigtig svært at lærer den rigtige teknik.
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

Kostplan: Vis kostplan

Er der egentlig andre end mig der får ondt i lænden når man kaster sig ud i noget dragonflag og evil wheel?
Profit before people!
Brugeravatar

Gunni skrev:Er der egentlig andre end mig der får ondt i lænden når man kaster sig ud i noget dragonflag og evil wheel?

Det er begge gode core øvelser, der bider fra sig hele vejen rundt :twisted:
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Gunni skrev:Er der egentlig andre end mig der får ondt i lænden når man kaster sig ud i noget dragonflag og evil wheel?

nej, jeg har det på samme måde og er af det indtryk at de fleste høje mennesker faktisk oplever det. Vi får jo også et større moment over lænden, hvilket jeg ikke er 100% sikker på er hensigtsmæssigt. Desuden er det jo begge to delvist isometriske øvelser, så jeg vil egentlig tro at sådan noget som wood chops eller lignende var bedre til at stimulere muskelvækst i mavemusklerne...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

kan være jeg bare skal gå væk fra de øvelser så. Jeg kan slet ikke mærke det i maven, men det gør meget ondt i lænden, føles næsten som om den vil hoppe af :p

btw, er woodchops til hele maveregionen? Ligner da mest en obligues øvelse
Profit before people!
Brugeravatar

Gunni skrev:kan være jeg bare skal gå væk fra de øvelser så. Jeg kan slet ikke mærke det i maven, men det gør meget ondt i lænden, føles næsten som om den vil hoppe af :p

det er muligvis lidt navneforvirring... den øvelse jeg tænker på kaldes også kabel crunches
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:
Gunni skrev:kan være jeg bare skal gå væk fra de øvelser så. Jeg kan slet ikke mærke det i maven, men det gør meget ondt i lænden, føles næsten som om den vil hoppe af :p

det er muligvis lidt navneforvirring... den øvelse jeg tænker på kaldes også kabel crunches

Jeg tror bare han har set en figur af øvelsen, hvor han går skråt ned istedet for lige ned, som man jo også kan. Iøvrigt en kanon øvelse.

Men før du går væk, kan du jo prøve at tjekke op på din lænd i udførelsen af øvelserne, da jeg tog Ewil Wheel fik jeg også lændesmerter, men fejlen lå i min lænds udstrækning.
Måske fordi der kommer et for stort stress moment i lændemuskulaturen som Incognito er inde på, det ved han jo nok bedre end mig :)

I øvrigt en interessant post Inco.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

incognito skrev:

ahh fint nok. Prøver det næste gang :)
Profit before people!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster