Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 929
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 926

Følg bodybuilding.dk på

Mavetræning med høj intensitet

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk.
Nu har jeg hørt fra flere, at min nuværende mavetræning er ineffektiv, på grund af manglen af intensitet... den ser sådanne ud:
Leg Raises 4 set × 15 reps og derefter lying leg Raises 4 set × 20 reps. Begge øvelser med 75sek. pause mellem hvert set.
I dag prøvede jeg så at lave ab pulldowns, da jeg kunne putte vægt på, og derved få mindre reps... men det var meget lettere end de andre øvelse, føler slet ikke at det gav noget, selvom jeg puttede alt vægten på?? Prøvede også cross overs med vægt, men med samme resultat.
Jeg forstår ikke om jeg gør noget galt. Jeg er slet ikke særlig stærk i mine mavemuskler, det kan ikke passe at der ikke findes øvelser jeg kun kan tage 6-8 reps af....

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Keiral skrev:Hej bb.dk.
Nu har jeg hørt fra flere, at min nuværende mavetræning er ineffektiv, på grund af manglen af intensitet... den ser sådanne ud:
Leg Raises 4 set × 15 reps og derefter lying leg Raises 4 set × 20 reps. Begge øvelser med 75sek. pause mellem hvert set.
I dag prøvede jeg så at lave ab pulldowns, da jeg kunne putte vægt på, og derved få mindre reps... men det var meget lettere end de andre øvelse, føler slet ikke at det gav noget, selvom jeg puttede alt vægten på?? Prøvede også cross overs med vægt, men med samme resultat.
Jeg forstår ikke om jeg gør noget galt. Jeg er slet ikke særlig stærk i mine mavemuskler, det kan ikke passe at der ikke findes øvelser jeg kun kan tage 6-8 reps af....

Hejsa :)
Jeg er pjattet med øvelsen "Cable crunchers", netop for det er nemt at have progression i denne øvelse.
Jeg vil love dig med, at hvis du kommer nok vægt på, så kan du ikke tage mere end 6-8 reps! ;)

Husk at holde igen i den exentriske fase, altså når du rejser kroppen

// God træning.

Reputation point: 20

Manson skrev:Hejsa :)
Jeg er pjattet med øvelsen "Cable crunchers", netop for det er nemt at have progression i denne øvelse.
Jeg vil love dig med, at hvis du kommer nok vægt på, så kan du ikke tage mere end 6-8 reps! ;)

Husk at holde igen i den exentriske fase, altså når du rejser kroppen

// God træning.

Tak for dit svar Manson. :) Desværre er cable crunches vistnok den samme øvelse som ab pulldowns, som jeg netop nævnte i mit opslag som værende en øvelse der ikke var hård nok, selvom jeg puttede maks. kilo på. Jeg havde netop hørt om den fordi folk sagde at den var hård, men sådan oplevede jeg den ikke.. Måske gør jeg noget forkert.
Jeg har ellers okay fokus på formen, hvis jeg selv skulle sige det.

Nogle mennesker tilbøjelige til at trække med armene også, når de laver "cable crunchers".
Fokuser på, at du kun trækker med maven, spænd i mavemusklerne og hold igen i den exentriske fase.

http://news.bodylab.dk/videoguides/styr ... lser/48/68

Ellers prøv øvelsen, Dragon Flag.

Reputation point: 20

Hvordan ved du at du "slet ikke særlig stærk i mine mavemuskler"?

Har du mulighed for at lave ab wheel / roll outs?

Ellers er der vel TRX remme i de fleste centre efterhånden, så kan du lave fall outs:

Selv har jeg aldrig gjort meget i mavetræning, men oplever ikke at det er et problem. Hvis det er fordi du har problemer med at holde opspændet i diverse øvelser, så er det ikke nødvendigvis dine abs du bør kigge på.

Reputation point: 60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

R.L. skrev:Hvordan ved du at du "slet ikke særlig stærk i mine mavemuskler"?

Har du mulighed for at lave ab wheel / roll outs?

Ellers er der vel TRX remme i de fleste centre efterhånden, så kan du lave fall outs:

Selv har jeg aldrig gjort meget i mavetræning, men oplever ikke at det er et problem. Hvis det er fordi du har problemer med at holde opspændet i diverse øvelser, så er det ikke nødvendigvis dine abs du bør kigge på.

Jeg ved jeg ikke er så stærk i mine mavemuskler, fordi de ikke er særligt markerede (selv ved lav bf). Derudover er det svært for mig at lave øvelser såsom planken i over 2-3 minutter.
Jeg købte et ab-wheel for nogle måneder siden, men jeg har næsten ikke brugt det da det er for nemt for mig.
Det kan muligvis have noget med mit opspind at gøre, for jeg har kun trænet i 1.5 år, og jeg kan umuligt ha' opnået en så stærk core på 1.5 år.

Så er stående ab wheel dit næste mål.

Evt. kan du lave dine maveøvelser efter squat/DL træning. Så plejer coren at være lidt træt.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Tjah, de kan vel godt være stærke på trods af de ikke syner af meget.

Ang. hypertrofi i abs vil jeg ikke gøre mig for klog - mig bekendt er det et område med dårligt vækstpotentiale

Reputation point: 60

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster