Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1441
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Mekanismen: sultestrejke

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg undrer mig hele tiden når jeg støder eksempler på det: Hvorfor er det vigtigt for magthavere at forhindre en sultestrejke ved tvangsfodring?

Jeg har hørt der fra en dansk-bahraner i Bahrain der sultestrejke eller i Guantanamo og forstår ikke mekanismen.

Jeg er i gang med at læse et afsnit der omhandler stemmeretten til kvinder, og det fremgår i billedteksten:

”Den engelske kvinderetsforkæmper Mary Phillips falbyder avisen The Sufragette, mens måbende mænd betragter en sensation: en kvinde der kræver stemmeret (…)En forholdsvis lille gruppe af radikale feminister chokerede en hel samtid med deres meget voldsomme politiske aktioner(…) og blev anholdt (…) I fængslerne etablerede de sultestrejke, så de måtte tvangsfodres. ”
Igen: det sidste forstår jeg ikke.

Hvorfor ser politiet det som en vigtigt opgave at forhindre sultestrejke? Er det fordi skelettynde personer tiltrækker medier og derfor må politiet forhindre det?

Hvad ville der ske hvis fangerne døde af sult?

Jeg forstår ikke mekanismen bag sultestrejke, kan nogen forklare det?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har også altid tænkt det samme.

Hvis en person selv vælger at ville sulte ihjel så skal de have lov til for min skyld. Man skal ikke gi efter bare fordi nogle sætter sig ned og bliver pige sure over et eller andet og vælger at gøre skade på sig selv.

Så er jeg egentlig ligeglad med om grunden til de gør det er "rigtig" eller "forkert" så har de selv valgt det.

Kostplan: Vis kostplan

Mit bud:
Det handler om empati. Som empatiske mennesker kan vi ikke tillade os selv at se på, at et andet menneske sulter sig til døde for at få et budskab igennem. Vi føler simpelthen der er synd for den anden, og påtager os skylden og ansvaret, hvis der skulle ske noget med den sultestrejkende, fordi vi kunne gribe ind. Derfor griber vi ind - fordi vi ellers føler (irrationelt som det er) at det er vores skyld, at personen døde.

Det er vel af samme grund som hospitalsmedarbejdere pumper pillerne ud af maven på folk der forsøger selvmord.

Det handler vel om menneskeligt ansvar.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog

fedania skrev:Mit bud:
Det handler om empati. Som empatiske mennesker kan vi ikke tillade os selv at se på, at et andet menneske sulter sig til døde for at få et budskab igennem. Vi føler simpelthen der er synd for den anden, og påtager os skylden og ansvaret, hvis der skulle ske noget med den sultestrejkende, fordi vi kunne gribe ind. Derfor griber vi ind - fordi vi ellers føler (irrationelt som det er) at det er vores skyld, at personen døde.

Det her er de fuldstændig ligeglade med på guantanamo fx.

Det handler om at det ser skidt ud i medierne hvis 25 personer er døde fordi de sultestrejkede(demonstrerede)

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

fedania skrev:Mit bud:

This. Jeg tror dog mest det handler om at magthaverne ikke må give udtryk for at være uempatiske, og altså derfor ikke nødvendigvis føler empati.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster