Har hørt maven skal trænes som alle andre muskler, lyder selfølgelig også fornuftigt nok...
Men har også hørt at det skulle være bedst at træne den hver dag, for at få den godt hugget
Hvad er jeres erfaringer???

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moqensen skrev:Som alle andre muskelgrupper.
Dvs ikke hver dag

StefanM skrev:Træn dem som alle andre muskler.

Cykelmyggen Egon skrev:StefanM skrev:Træn dem som alle andre muskler.
jeg synes det kommer an på hvilke øvelser man vælger, imo er det tåbeligt at træne 5*5 i fx. crunshes, da det vil medføre utrolig dårlig teknik, jeg mener en reprange mellem 8 og 15 er at foretrække når det gælder maveøvelser

StefanM skrev:Det virker åbentlyst, ja.
Nu kommenterede jeg primært på frekvensen, som det oprindelig spørgsmål drejede sig om. vi kan dog sagtens tage en generel diskussion om mavetræning, da det er ganske spændende. F eks er det jo nok en af de eneste muskelgrupper, de fleste træner statisk (Eller burde)

Martin G skrev:StefanM skrev:Det virker åbentlyst, ja.
Nu kommenterede jeg primært på frekvensen, som det oprindelig spørgsmål drejede sig om. vi kan dog sagtens tage en generel diskussion om mavetræning, da det er ganske spændende. F eks er det jo nok en af de eneste muskelgrupper, de fleste træner statisk (Eller burde)
Af nysgerrighed, hvad er fordelene ved et statisk (konstant spænd på mavemusklerne) stykke arbejde fremfor et dynamisk (pause imellem hver rep)?
Ret mig endelig, hvis jeg har taget fejl i min brug af termer.

StefanM skrev:Ved statisk træning holder musklen samme længden under spænding. Du kan sige, at den skaber præcis samme kraft som den ydre påvirkning.
Ved dynamisk ændrer musklen længde, dvs enten koncentrisk (Musklen forkorter sig / Virker med større kraft end den ydre påvirkning) eller excentrisk (Musklen forlænges / Virker med mindre kraft end den ydre påvirkning, dog er der stadig aktivitet i musklen)
Det interessante er, at det svjv ikke nødvendigvis er så god sammenhæng mellem isometrisk og dynamisk styrke, og denne forskel kan trænes mod begge retninger.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster