Efter fem dage i udlandet hvor jeg er blevet både slap og tyk, tager jeg hul på en træningslog på bb. Efter anbefalinger fra BigOzzy. Det bliver et tak herfra!
Jeg har hyggeløbet i omkring otte år uden at dyrke styrketræning. Overhovedet. For knap to år siden startede jeg til CrossFit. To-tre gange om ugen og ditto løb. Jeg var i gang med at træne op til halvmaraton men nåede aldrig længere i programmet end til 15 kilometer, for da jeg brokkede mig til min træner over, at jeg ikke blev stærkere, fik jeg besked på at holde op med at løbe så langt og begynde at vægttræne i stedet. Og så blev jeg vild med vægtløftning og begyndte til mobilitetstræning for at blive (endnu) smidigere. Men fordi min manglende styrke satte begrænsninger for mine snatches og cleans, fik jeg at vide, at jeg skulle styrkeløfte. Og så synes jeg også, at det var fedt.
Og pludselig ville man det hele og havde kun syv dage om ugen. Og så gik det hen og blev lidt ustruktureret. Alle mine uger ser forskellige ud, men jeg prøver at få:
5 km løb
1 x front squat
1 x back squat
2 x CrossFit
2 x VL
1 x mobilitet
Og så måske lidt pushpress, DL eller bænkpress.
Men mit mål er egentlig rimelig klart. Jeg træner for at hygge mig. Og for at få større lår og en større behind, så jeg kan snatche nogle tungere kilo.
Og så er der alle de andre småhyggeprojekter. Jeg vil eksempelvis gerne kunne tage en pullup. Og lave 50 double unders unbroken.
Og så til dagens træning. Som lå meget sent på grund af meget arbejde. 20.30 - 22.00
En times CF med snatch på programmet.
Snatch
4-4-4-4 @ 25-28-28-28
3 Snatch EMOTM i 8 minutter @ 25
Finisher:
1 minut hollow rock
1 minut planke
Derefter Open Gym
Push press:
5-5-5-5-4 @ 35-35-35-35-37
Det var lidt hårdt at komme i gang, men også utrolig rart. Og hyggeligt ikke mindst. Nå, men hej hej!

?