Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1019
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1016

Følg bodybuilding.dk på

MetteM's log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hej hej!

Efter fem dage i udlandet hvor jeg er blevet både slap og tyk, tager jeg hul på en træningslog på bb. Efter anbefalinger fra BigOzzy. Det bliver et tak herfra!

Jeg har hyggeløbet i omkring otte år uden at dyrke styrketræning. Overhovedet. For knap to år siden startede jeg til CrossFit. To-tre gange om ugen og ditto løb. Jeg var i gang med at træne op til halvmaraton men nåede aldrig længere i programmet end til 15 kilometer, for da jeg brokkede mig til min træner over, at jeg ikke blev stærkere, fik jeg besked på at holde op med at løbe så langt og begynde at vægttræne i stedet. Og så blev jeg vild med vægtløftning og begyndte til mobilitetstræning for at blive (endnu) smidigere. Men fordi min manglende styrke satte begrænsninger for mine snatches og cleans, fik jeg at vide, at jeg skulle styrkeløfte. Og så synes jeg også, at det var fedt.

Og pludselig ville man det hele og havde kun syv dage om ugen. Og så gik det hen og blev lidt ustruktureret. Alle mine uger ser forskellige ud, men jeg prøver at få:
5 km løb
1 x front squat
1 x back squat
2 x CrossFit
2 x VL
1 x mobilitet
Og så måske lidt pushpress, DL eller bænkpress.

Men mit mål er egentlig rimelig klart. Jeg træner for at hygge mig. Og for at få større lår og en større behind, så jeg kan snatche nogle tungere kilo.
Og så er der alle de andre småhyggeprojekter. Jeg vil eksempelvis gerne kunne tage en pullup. Og lave 50 double unders unbroken.

Og så til dagens træning. Som lå meget sent på grund af meget arbejde. 20.30 - 22.00
En times CF med snatch på programmet.

Snatch
4-4-4-4 @ 25-28-28-28

3 Snatch EMOTM i 8 minutter @ 25

Finisher:
1 minut hollow rock
1 minut planke

Derefter Open Gym
Push press:
5-5-5-5-4 @ 35-35-35-35-37

Det var lidt hårdt at komme i gang, men også utrolig rart. Og hyggeligt ikke mindst. Nå, men hej hej! :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Dagens træning: En times VL-hold i CFC.
Der var clean på programmet, og vi skulle starte med at lave pushpress, hvilket jeg jo også lavede i går aftes. Awesome. Så det blev til:

Pushpress
5-5 @ 35

Og så meldte jeg mig ud, da jeg kunne mærke nogle spændinger i den ene side af nakken. Vi gik videre til en smule front squat for at blive varme til cleans.

Front squat
5-5-5 @ 35

Så til clean, som jeg ikke er særlig gode venner med. Det var jeg engang, men så blev jeg god til snatch, og jeg kan ikke rigtig finde det rette tryk længere. Jeg fik at vide af træneren, at jeg skal trykke mere fra hele foden end i mit snatch, og at jeg skal holde skulderbladene tilbage, når jeg modtager stangen. Det gik pludselig bedre, men for et år siden løftede jeg 50 i en power-version uden problemer, så noget gør jeg forkert nu.

Vi startede med cleans fra hang og kørte ren teknik.

Cleans fra hang
4-4-4-4 @ 25-30-35-35

Derefter et enkelt sæt af:

Power cleans fra gulv
4 @ 35

Den eneste grund til, at jeg lavede power-versionen, var, at mine lår var ristede.

Jeg er virkelig ikke særlig stærk i mine lår, og det er en træls begrænsning. Det virker da også proportionelt forkert, at jeg pushpresser det samme, som jeg front squatter. Ikke?

Jeg kan stadig mærke den der spænding i den ene side af nakken. Jeg tror, jeg holder træningsfri i morgen.
Brugeravatar

Det gjorde ondt i nakken hele natten til i går, så jeg har haft min debut hos en kiropraktor. Jeg har aldrig prøvet det før, men folk fortæller jo om, hvordan de danser ud fra sådan et sted, selvom de gik derind med hold i ryggen. De lyver.

Bevares, det blev bedre, men jeg har fået en tid igen på mandag. Hun mente nu, at efter en uge er det helt væk. Det er hold i nakken. Så i mellemtiden ipren, isposer, hvile og konsultationer a 558 kroner. Gaaaah.

Men så kan jeg bruge tiden på at spekulere over, hvorfor man hos CFC har valgt at sætte mit billede ved siden af dagens citat. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal være pigefornærmet.

http://www.crossfitcopenhagen.dk/wods/4219

Og den skarpe kan se, at der trods overskriften ikke er tale om back squat.

Nu vil jeg tage til Copenhagen Weightlifting Cup.
Brugeravatar

MetteM skrev:Men så kan jeg bruge tiden på at spekulere over, hvorfor man hos CFC har valgt at sætte mit billede ved siden af dagens citat. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal være pigefornærmet.

:lol:
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Jeg startede dagen med en tur til kiropraktoren, som sagde, at der er sket meget henover weekenden, hvilket jeg også tydeligt kan mærke. Jeg skal derhen igen onsdag morgen, og så mente hun, jeg var klar til træning igen. Imellemtiden har jeg fået lov til at løbe, så jeg bevægede mig ud i kulden efter arbejde.

5 km: 26:53 minutter på Assistens Kirkegården.

Og da jeg så kom tilbage til min lejlighed og skulle låse mig ind, fandt jeg ud af, at jeg havde tabt nøglen på min løbetur... FML.

Tilbage og finkæmme kirkegården (uden held), indtil det blev fuldstændig mørkt og så vente på flink (men sur) forælder, der kørte 30 kilometer med en ekstranøgle. Og så et meget varmt og meget langt bad.

Jeg vil bare gerne tilbage i træningscentret...
Brugeravatar

Hey Mette. Fedt at se du har fået startet en log på herinde :)

For resten - drop kiropraktor; de er, for det meste, nogle krejlere og på ingen måde pengene værd. Det er ren symptombehandling og i visse tilfælde kan de gøre tingene værre end de allerede er. De er gode til simple låsninger, men har man et tilbagevendende problem, skal man holde sig langt væk fra dem. Jeg kender én god kiropraktor - og jeg har været til mange igennem tiden. Invester pengene i noget kompetent hjælp i stedet - jeg kan anbefale et par navne, hvis det har interesse :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Hej Mette.
Bliver du stærkere i bentøjet :D ?
Brugeravatar

Reputation point: 179

Geografisk sted: Østerbro, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hun er tilbage!

En enkelt times VL-hold med snatch på programmet. Jeg var forsigtig, og det var ren teknik. Var ikke over 30 kilo.

I morgen tidlig back squat.
Brugeravatar

essensen skrev:Hey Mette. Fedt at se du har fået startet en log på herinde :)

For resten - drop kiropraktor; de er, for det meste, nogle krejlere og på ingen måde pengene værd. Det er ren symptombehandling og i visse tilfælde kan de gøre tingene værre end de allerede er. De er gode til simple låsninger, men har man et tilbagevendende problem, skal man holde sig langt væk fra dem. Jeg kender én god kiropraktor - og jeg har været til mange igennem tiden. Invester pengene i noget kompetent hjælp i stedet - jeg kan anbefale et par navne, hvis det har interesse :)

Hvem, hvad, hvor? Lige her var det vist en simpel låsning.
Brugeravatar

BigOzzy skrev:Hej Mette.
Bliver du stærkere i bentøjet :D ?

Nej :cry:
Brugeravatar

Jeg er fuldstændigt enig med Essensen ang. kiropraktorer.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Morgentræning. Der var en gang, hvor jeg altid trænede om morgenen. Det gør jeg sjældent længere, og det kan mærkes.

Det var en WOD med backsquat hi-rep helvede, og det gik skidt. Som i virkelig. Jeg gør noget forkert, for jeg kan stort set ingenting løfte, og det kan ikke kun tilskrives en uges pause i kombination med morgenmathed og noget med stjernernes placering. Jeg skulle helt ned i 25 kg, før jeg kunne finde ud af at skubbe knæene frem, så min bane blev lige op og ned. Jeg synes, det er nemmere at frontsquatte. Er der andre, der har det sådan?

Nå, men:

Backsquat
12-12-12-12 @ 25 kg
supersettet med ring rows

3 runder, 30 sekunders arbejde, 30 sekunders pause
Roning
Mountain climbers
Push ups (de første ti på tæerne, og så negativer)

Finisher med noget atomic situps og planke.

Søndag tager jeg i open gym. I aften tyller jeg rødvin. Det går lige i lårene.

PS. Hvis der endnu er nogen, der ikke har set det, så er power training det nye!
http://www.youtube.com/watch?v=SQay16TP ... 1m33s&hd=1
Brugeravatar

salt skrev:Jeg er fuldstændigt enig med Essensen ang. kiropraktorer.

Sig noget mere?
Brugeravatar

Styrkehold. Sædvanlig træner var taget i sommerhus (meget mærkelig årstid), så der var vikar på. Han var fin nok.

Snatch grip deadlift
6-6-6-6-6-6 @ 45 kg.
Tempo 52X1
180 sekunders pauser

BD one legged rumanian deadlift
10-10-10 @ 12,5 kg
Supersettet med:
Hip thrusters
8-8-8 @ 45 kg

Vi skulle egentlig have kørt fire sæt, men det nåede jeg ikke.
En mand stjal mine 12,5 DB, mens jeg lavede hip thrusters. Og lidt efter kom en anden mand og spurgte, om han måtte tage dem, så jeg kunne køre 10, for der var kun 17,5 tilbage. Øøøh, det bliver et nej.

Jeg var i øvrigt ude at se Butchers Classics Games Edition i går. Nøj, de er stærke og flotte. Svenskerne løb med førstepladserne.

Og så lige et billede af, hvordan sådan en gang træning ser ud. Det er mig med vægtstangen.

Dejlig søndag!
Vedhæftede filer
cfc.jpg
Brugeravatar

Den eneste nogenlunde kiropraktor jeg er stødt på hidtil er Jacob West:

http://www.kiroaxeltorv.dk/teamet

Han er den eneste der rent faktisk tog sig tid til at diagnosticere og komme med nogle forebyggende øvelser (der virkede). Alle de andre har blot været knæk og ud ad døren igen.

Kasper Fardan, der residerer i Vanløse, er danmarksmester i bænkpres og tidligere elitegymnast (jeg synes det er rart at blive behandlet af folk, der kender indgående til sportsverdenen) og kan sit kram. Det jeg specielt godt kan li' ved ham, er at han ikke er bleg for at sende én videre, hvis han mener han ikke kan gøre mere (hvor kiropraktorer blot ser en tilbagevendende kunde som en såkaldt cash cow).

Ellers er der Poul Haacker som for alvor er ved at slå sit navn fast i DK - han er en af de eneste herhjemme der fx kan udføre ART (som er uhyre effektivt).
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

MetteM skrev:PS. Hvis der endnu er nogen, der ikke har set det, så er power training det nye!
http://www.youtube.com/watch?v=SQay16TP ... 1m33s&hd=1

Hvor er det dog helt afsindigt dumt :laugh:
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Den eneste nogenlunde kiropraktor jeg er stødt på hidtil er Jacob West:

http://www.kiroaxeltorv.dk/teamet

Han er den eneste der rent faktisk tog sig tid til at diagnosticere og komme med nogle forebyggende øvelser (det virkede). Alle de andre har blot været knæk og ud ad døren igen.

Kasper Fardan, der residerer i Vanløse, er danmarksmester i bænkpres og tidligere elitegymnast (jeg synes det er ret at blvie behandlet af folk, der kender indgående til sportsverdenen) og kan sit kram. Det jeg specielt godt kan li' ved ham, er at han ikke er bleg for at sende én videre, hvis han mener han ikke kan gøre mere (hvor kiropraktorer blot ser en tilbagevendende kunde som en såkaldt cash cow).

Ellers er der Poul Haacker som for alvor er ved at slå sit navn fast i DK - han er en af de eneste herhjemme der fx kan udføre ART (som er uhyre effektivt).

Tak :) Det bliver arkiveret, men forhåbentlig aldrig brugt! Indtil videre aflyser jeg min aftale onsdag med kiropraktoren. Jeg er vist god igen.
Brugeravatar

En times mobilitetstræning. Det kan godt være, det lyder tøset, men det er hårdt på sin helt egen ubehagelige måde. Og kedeligt i øvrigt, men det skal gøres.

Derefter:

Front squat
5-5-5-5-5 @ 35-35-35-37-39

Det gik godt!

Og så i Føtex. Hvor jeg impulskøbte en flæskesteg, en hel kylling og en svinemørbrad. Man skal ikke handle, når man lige har trænet og er kødlysten, men ikke har fryserplads.
Brugeravatar

To timer VL i dag med professionel VL-træner.

Det er anden gang, jeg gør det. Det koster 200 kroner per gang, og vi er så fire på et hold. Første gang er vel en fire-fem måneder siden, og jeg fik at vide, jeg var dygtig, men en slap dame. Og så fik jeg et squatprogram.

Nå, men jeg tænkte, det var på tide at prøve igen. Og satme, om han ikke sagde, at jeg er blandt de 10 dygtigste af alle, han træner! Og det er hans job. Han træner jo åndssvagt mange. YAY!! Jeg er meget stolt.

Til gengæld kunne han så konstatere, at jeg stadig er slap og åbenbart ikke har det der styrkegen. Han foreslog mig at begynde på et sheiko-program. Så det må hellere gøre, hvis jeg nogensinde skal komme videre.

I forhold til mit snatch ville han gerne hæve min startposition en smule. Det gjorde, at jeg havde lidt svært ved at finde den rette balance, og jeg røg på røven et par gange.
I mit clean skulle jeg fokusere på at lave et kortere træk, så stangen ikke falder ned over mig. Snatch er helt klart min bedste ven...

Generelt set mere vægt på hælene gennem hele løftet både i snatch og clean. Fik også lavet nogle gode jerks.
Brugeravatar

Morgenvægt: 58,3 kg

WOD med snatch på programmet.

Lidt cardio som opvarmning og dernæst hang power snatch. Da det var et CF hold blev der brugt så meget tid på at blive instrueret i løftet at der kun var seks minutter til at køre 5-5-5-5-5. Det nåede vi selvsagt ikke. Det blev faktisk kun til to sæt.

Hang power snatch
5-5 @ 25 kg.

EMOTM 3 hang snatch i 8 minutter @ 20 kg.
(det lød egentlig på 4 hang power snatch, men jeg lavede mit egen lille program for at øve mig i at lande dybt)

Jeg måtte bruge herrestang, som er noget tykkere. Det gjorde det egentligt lidt vanskeligere, og for første gang nogensinde gik der hul på mine hænder. Kun den højre godt nok.

Dagens WOD:
30 sek. atomic sit-ups
30 sek. burpees
30 sek. russian swings (jeg kørte med 20 kg)
60 sekunders pause
3 runder

Det var alligevel ok rart med en anelse cardio.

I morgen holder jeg pause.
Brugeravatar

Hvem er det du/i modtager VL træning fra?
Hvis man må spørge :)
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00

Egebo skrev:Hvem er det du/i modtager VL træning fra?
Hvis man må spørge :)

PB :)
Brugeravatar

Styrkehold i CFC

Dødløft
5-5-5-5-5 @ 55 kg.
Tempo: 42X1

I sidste sæt prøvede jeg at trække vejret på toppen i stedet for i bunden. Det var meget lettere. Så det gør jeg i næste uge, og så sætter jeg lidt mere på stangen.

Weighted reverse lunges
8-8-8-8 (på hvert ben) @ 25 kg.

Supersettet med:
Monster walk
40-40-40-40 (skridt)

Det var rart. Jeg kommer til at kunne mærke monster walk i mine balder i morgen, fornemmer jeg. Lækkert.
Brugeravatar

MetteM skrev:Styrkehold i CFC

I sidste sæt prøvede jeg at trække vejret på toppen i stedet for i bunden. Det var meget lettere. Så det gør jeg i næste uge, og så sætter jeg lidt mere på stangen.

ALTID I TOPPEN!
Brugeravatar

Reputation point: 179

Geografisk sted: Østerbro, København

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 250.00

BigOzzy skrev:
MetteM skrev:Styrkehold i CFC

ALTID I TOPPEN!

Undskyld, Ozzy! Jeg tror, jeg har vekslet lidt fra gang til gang. Jeg gør det ALDRIG igen!
Brugeravatar

En times Crossfit

Jeg var lige ved at forvilde mig ind på et såkaldt "stort" hold til CF i dag, som indebærer rigtig meget cardio. Jeg opdagede fejlen, da trænere skrev "200 burpees" på tavlen. Ad.

Nå, men jeg fandt det rigtige hold, og den stod på en del cardio og noget for skuldrene.
Selve WOD'en var Death By Russian Swings.
Man laver russian swings på minuttet i 20 minutter.
1. minut: 8 swings
2. minut: 9 swings
3. minut: 10 swings
Og sådan bliver det ved i 20 minutter, eller til man ikke kan mere.
Den var skaleret til 24/32 kg (kvinder/mænd). Jeg kørte med 20 kg. og nåede til og med 13. minut plus 14 swings.

Det er den såkaldte Challenge of the month, så den samme WOD kører igen i slutningen af måneden, og så skal man selvfølgelig helst se en udvikling. Jeg tager den igen, hvis det lige passer ind.

Dernæst Open Gym til noget front squat.
5-5-5-5-5 @ 37-39-41-41-41

Det var rart. Altså på den hårde måde.

Jeg skal have fundet ud af noget med et squat program. Jeg fik jo at vide, jeg skulle finde et begynder sheiko. Hvis nogen vil byde ind, er de meget velkomne.
Brugeravatar

En times mobilitettræning. Jeg var meget flexi i dag. Lækkert.
Brugeravatar

En times VL-hold i CFC med clean på programmet.

Cleans
3-3-3-3 @ 35-40-35-40 kg
Det er mit squat, der begrænser kiloene.

EMOTM, 10 min.
3 Power cleans, 2 power jerks @ 30 kg

Power clean og power jerk
1-1-1-1 @ 35-40-42-45

Og så lige en sidste på 45, men jeg tabte pusten og jerkede den ikke. Jerket på den første 45 var oppe, men den var ikke blevet godkendt.

Derefter open gym til back squat og DL.

Back squat
5-5-5-5-5 @ 40 kg

DL
5-5-5-5-5 @ 60 kg (jeg trak vejret i toppen, det var en fest!)

Og så lidt hygge. Nogle gange har man jo nærmest slet ikke lyst til at tage hjem.

Nå, men back squat er stadig ikke særligt sjovt, og jeg er kommet frem til, at det må vær min lænd, der er mit svage punkt. Det giver mening i forhold til, at jeg har nemmere ved at frontsquatte. Så jeg skal blive noget stærkere i den.

Gode råd til øvelser er velkomne. Jeg har ingen maskiner, så det skal være bw og frivægte.
Brugeravatar

Måske er det dit generelle opspænd der halter i back squat - jeg ordinerer pillar bridge med fødderne på en bænk og armene på en swiss bold. Hvis du ikke har mulighed for det, så bare en masse traditionel planke.
Brugeravatar
Admin

essensen skrev:Måske er det dit generelle opspænd der halter i back squat - jeg ordinerer pillar bridge med fødderne på en bænk og armene på en swiss bold. Hvis du ikke har mulighed for det, så bare en masse traditionel planke.

Jeg har heller ingen bolde. Almindelig planke, it is. Tak!
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster