Normalt ville det blive brugt i forbindelse med "almindelige soldaters" ventetid, i pauser og den slags, men på det kontor jeg sidder, vil de gerne have vi laver nogle ergonomiske øvelser med en elastik og den slags (hvilket sikkert er fint, når det eneste man ellers laver er en times spinning om ugen) - Jeg har en hjemmelavet vægtstang på 27,5 kilo liggende ude i lagerhallen, som jeg bruger til forskellige øvelser : bla. stående biceps curls, squats (mine knæ er ej glade for mange kilo endnu), military press, goodmornings, lunges.
Giver det mening at tage disse øvelser med denne vægt - Jeg har brugt den i et par måneder og flere af øvelser giver ikke meget modstand længere, men tager man en 15-20 stykker kan man da blive en smule forpustet.
Er det skrup forkert at dyrke styrketræning, når man er "kold"?
Er der stadig fremgang, når man trækker et træningssæt udover en arbejdsdag - med 4-5 sæt med en times tid imellem hvert sæt?
Eksempel fra I går 26 Marts
Morgenidræt - 25 armstrækkere, 25 liggende rygbøjere, 25 mavebøjninger + 2 min. planke
fordelt fra 7.30 til 12.30 tog jeg 5 sæt squats med 15 gentagelser i hver og de 27.5 kilo på nakken fordelt med et sæt
Fra 12.30 skiftede jeg til FUT tøj tog 23 min. intervalløb på et løbebånd efterfuldt af et komplet sæt bryst + lidt triceps og andet (igår var en go´ dag
) - se min logbog for mere info.Skal jeg have progression i min vægt eller vil flere gentagelser give samme resultat (hvis jeg starter med at tage 8 gentagelser, så 10, så 12, så 15) eller skal jeg stige i vægt, så jeg kun kan tage 8 gentagelser?