Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1100
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1098

Følg bodybuilding.dk på

Min første cut

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har tænkt mig at påbegynde min første cut den 1. oktober, men har lige et par spørgsmål. Jeg vejer 77-78 kg og er 180 cm høj, og jeg ved godt det ikke er nok. Men jeg vil gerne mindske min fedtprocent, så det ikke bliver endnu sværere senere hen.

Jeg træner fullbody tre gange ugentligt med følgende program:
Squat: 5 x 5
Dødløft: 5 x 5
Bænk: 5 x 5
Bent over Rows: 3 x 8
Military Press: 3 x 8
Chin-ups: 3 x 8
Dips: 3 x 8
Lateral raise: 3 x 8
Biceps curl supersettet med Triceps Extentions: 3 x 8 (vælg den biceps curl og triceps exention øvelse du foretrækker).
Concentration curls: 3 x 8

Kan jeg bevare min muskelmasse ved at køre fullbody to gange om ugen, og så tilføje 15-30 minutter på kondicykel/romaskine efter træningen samt en ren cardiodag om ugen? Eller skal jeg have mere/mindre cardio? Indtager naturligvis stadig mit protein og kreatin.

Hvor længe skal man cutte? Jeg har læst noget med 6-10 uger, men der lader til at være delte meninger om dette.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det ville nok være smartere at lave cardio på off dage istedet for at erstatte en træningsdag, imo.

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Tror også jeg ville prøve at holde træning 3 gange om ugen.

Jeg er også igang med cut, og mit program ligner dit meget. Jeg kører også FB 3 gange om ugen, men jeg har som 3dec foreslår cardio på mine offdage.
Cardioen er 6-7km løb, 3 gange om ugen også.

Omkring hvor lang tid du vil cutte, tror jeg det i højere grad handler om hvor længe du skal bruge før du er tilfreds. Skal du langt ned i fedt%, så tager det bare noget tid. Jeg har brugt godt 2,5 måneder indtil videre, da min fedt% var ret høj.
Til sidst vil jeg gerne nævne at kosten er den vigtigste faktor i et cut, og at det i højere grad er den som skal spille, end din cardio. Jeg kan kun anbefale dig at bruge det excelark som ligger her inde til at sammensætte en fornuftig kost, samtidig med at finde dit ligevægtsindtag.

Happy cut'ing :lol:

Geografisk sted: Frederiksberg

Jeg har nogenlunde styr på mit ligevægtsindtag. Jeg er godt klar over kosten er vigtig, men jeg mindes at have læst at for virkelig at få fedtprocenten ned så skal der også dyrkes cardio. Dengang jeg ikke trænede og ikke spiste så meget, da fik jeg sgu ikke flad mave - så cardio må da gøre noget :).

Men det skal siges jeg aldrig har dyrket cardio af betydning.

Seks dages træning om ugen synes jeg lyder voldsomt, og det vil jeg gerne undgå for så tror jeg ærlig talt jeg kører død i det.

Jimmi skrev:Jeg har nogenlunde styr på mit ligevægtsindtag. Jeg er godt klar over kosten er vigtig, men jeg mindes at have læst at for virkelig at få fedtprocenten ned så skal der også dyrkes cardio. Dengang jeg ikke trænede og ikke spiste så meget, da fik jeg sgu ikke flad mave - så cardio må da gøre noget :).

Seks dages træning om ugen synes jeg lyder voldsomt, og det vil jeg gerne undgå for så tror jeg ærlig talt jeg kører død i det.

Når man træner hårdt, så synes jeg at det er vigtigt at cardioen bliver udført med lav intensitet. Højintens cardio er hårdt og går udover den samlede restitution.
Jeg ville gribe det sådan an: en smule cardio på træningsdage og en del mere cardio på ikke træningsdage.

Ps. Træner du i Fitness World i Herlev?
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog

salt skrev:
Jimmi skrev:Jeg har nogenlunde styr på mit ligevægtsindtag. Jeg er godt klar over kosten er vigtig, men jeg mindes at have læst at for virkelig at få fedtprocenten ned så skal der også dyrkes cardio. Dengang jeg ikke trænede og ikke spiste så meget, da fik jeg sgu ikke flad mave - så cardio må da gøre noget :).

Når man træner hårdt, så synes jeg at det er vigtigt at cardioen bliver udført med lav intensitet. Højintens cardio er hårdt og går udover den samlede restitution.
Jeg ville gribe det sådan an: en smule cardio på træningsdage og en del mere cardio på ikke træningsdage.

Ps. Træner du i Fitness World i Herlev?

Når du siger lav intensitet hvor meget snakker vi så om med hensyn til puls? 60% af maxpulsen? Og er kondicykel og roning fint nok?

Nej, jeg træner ikke i Fitness World. Jeg trænede engang dernede da det hed Sportsclub, men jeg arbejder for Novo Nordisk koncernen nu og de har fuldt udstyret træningscentre med Technogym udstyr i både Bagsværd, Måløv, Gentofte og oppe ved Gladsaxe Trafikplads hvor vi kan træne. Så jeg træner i Måløv.. der har jeg det næsten altid for mig selv om aftenen, så det passer mig fint.

Når du siger lav intensitet hvor meget snakker vi så om med hensyn til puls? 60% af maxpulsen? Og er kondicykel og roning fint nok?

Nu finder jeg cardio særdeles uinteressant og jeg gider ikke rigtigt sætte mig ind i det. Men 50-70% af maxpuls lyder rimeligt.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jimmi skrev:Ps. Træner du i Fitness World i Herlev?

Gør du det? Jeg gør nemlig og ville være rigtig glad for at få vist de rigtige tekniker. Især til dødløft og squat.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herlev

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster