Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 962
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 960

Følg bodybuilding.dk på

Mister styrke under cut.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nu er titlen egentligt lidt misvisende, for jeg har "cuttet" siden jeg begyndte at løfte for 7 måneder siden. Jeg ville smide mindst 20 Kg, så jeg lagde ud med et lidt voldsomt kalorieunderskud på små 1000Kcal samtidig med at jeg begyndte at løfte. Takket været "begyndereffekten", så gainede jeg muskler samtidigt med at jeg tabte mig. Men nu, 7 måneder inde, får jeg ikke øget i nogen øvelser, det har stået stille i mange uger. og i nogle af øvelserne ser det nærmest ud til at gå nedad. Jeg har skruet op for kalorierne, så jeg ligger i snit 600 Kcal under maintenance, da jeg stadig lige vil smide de sidste 5-6 Kg inden jeg begynder at bulke.
Jeg prøver at køre med flere set istedet for at øge belastning, men det giver indtil videre ikke noget resultat.

For at komme til sagen: Under cut, skal man da forvente at miste styrke eller måske bare biholde den styrke man har? Kan jeg forvente at få mere styrke, når jeg begynder at bulke og spiser mere (kalorieoverskud)? Og hvor hurtigt vil udviklingen vende, når man begynder på et bulk?

Til info har jeg smidt små 20 Kg, fra 104 til 85. Er 178cm høj. Har fået lidt muskler undervejs, men kan jo ikke vide helt hvor meget i Kg :-)

Tak for al hjælp, elsker dette forum!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Morten Nielsen skrev:Nu er titlen egentligt lidt misvisende, for jeg har "cuttet" siden jeg begyndte at løfte for 7 måneder siden. Jeg ville smide mindst 20 Kg, så jeg lagde ud med et lidt voldsomt kalorieunderskud på små 1000Kcal samtidig med at jeg begyndte at løfte. Takket været "begyndereffekten", så gainede jeg muskler samtidigt med at jeg tabte mig. Men nu, 7 måneder inde, får jeg ikke øget i nogen øvelser, det har stået stille i mange uger. og i nogle af øvelserne ser det nærmest ud til at gå nedad. Jeg har skruet op for kalorierne, så jeg ligger i snit 600 Kcal under maintenance, da jeg stadig lige vil smide de sidste 5-6 Kg inden jeg begynder at bulke.
Jeg prøver at køre med flere set istedet for at øge belastning, men det giver indtil videre ikke noget resultat.

For at komme til sagen: Under cut, skal man da forvente at miste styrke eller måske bare biholde den styrke man har? Kan jeg forvente at få mere styrke, når jeg begynder at bulke og spiser mere (kalorieoverskud)? Og hvor hurtigt vil udviklingen vende, når man begynder på et bulk?

Til info har jeg smidt små 20 Kg, fra 104 til 85. Er 178cm høj. Har fået lidt muskler undervejs, men kan jo ikke vide helt hvor meget i Kg :-)

Tak for al hjælp, elsker dette forum!

Det er muligt at stige styrke, men ikke muskelmasse (udover begynder gains), under cut.
Dog tror jeg at mange oplever en stilstand under cut.

og jo du kan godt forvente at stige når du begynder at bulke..

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du skal under cut forvente at du kan bevare det meste af din styrke, såfremt at dit kalorieunderskud kun ligger på omkring 500 kcal om dagen, overstiger du dette, vil du sikkert kunne mærke en nedgang i styrke og energi. Det skal dog siges at det er helt normalt at tabe styrke under et længere cut. Men det skal nok komme igen når du kommer i kalorieoverskud igen :)
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster