Jeg har trænet i 2 måneder nu, har trænet i små perioder siden jeg var 14, jeg er 20 nu, men aldrig noget seriøst og det kan ikke rigtig ses, men nu er jeg begyndt at tage det seriøst. Jeg har læst lidt rundt på forummet og læst de fleste artikler der er her på siden og har lavet et program jeg vil starte på. Jeg har indtil nu trænet et fullbody program 3 gange om ugen, men synes det er for uoverskueligt med alle de øvelser på samme dag, så jeg har lavet et 2 split i stedet for, som jeg ville køre 2½ gange om ugen og det er det jeg gerne vil høre om ser fornuftigt ud, det ser sådan her ud:
A: DB bænkpres
Incline DB bænkpres
DB skulderpres
Lateral raise
Pushdown
B: Squat
Dødløft
Lever row
BB curls
DB push crunch
Mandag A
Tirsdag hvile
Onsdag B
Torsdag hvile
Fredag A
Lørdag B
Søndag A
Mandag B
Tirsdag hvile
Onsdag A
Torsdag hvile
Fredag B
Lørdag A
Søndag B
forfra...
Jeg har været meget for glad for det at jég kunne træne hele kroppen igennem 3 gange om ugen, så derfor jeg vil køre programmet sådan 2½ gange igennem. Grunden til det er tirsdag og torsdag jeg har hviledag er at de dage går jeg på kursus, og alle andre dage har jeg fri.
Mht resten af programmet, altså sæt * rep og hvor mange kg har jeg tænkt mig at starte med et par måneder hvor jeg kører 4-7 sæt * 5-12 rep hvor jeg øger vægten når jeg kan og på den måde løbe ind i min egentlige styrke, og derefter lave en step cyklus hvor mit mål er at øge mine løft med 10% over 10 uger (lyder det realistisk?). Der vil jeg bruge 5 sæt * 5 rep i de store øvelser og 4 sæt * 10 rep i de små.
Lige et direkte spørgsmål, jeg er lige startet på cut/slankekur. Jeg skal bare fortsætte med at træne som jeg plejer, ikke?
Jeg vil blive meget glad hvis nogen vil kommentere, det er sat sammen med min bedste evne ud fra hva jeg har læst mig til.
PS. Jeg beklager jeg ikke er så god til at formulere mig, håber ikke det gør noget.
Peach