Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Mit trænings program samt vægttab

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle inden på bodybuilding.dk

Jeg er en mand/dreng på 20år som har trænet i godt 5år.
Jeg vejer 106kg i øjeblikket og er 184cm høj. Er ikke meget overvægtig, men vi kan sige jeg har en lille øl mave (drikker dog ikke :) )

Jeg har trænet efter det samme program i mange år, men så fik jeg et nyt af manden der ejer det center jeg træner i (alcon's fitness i herlufmagle).

Det ser sådan her ud:

Dag1:

Dødløft fra stativ 5x5, 120 sek. pause mellem settene.

Bænkpres 5x5, 90 sek. pause mellem settene.

Træk oppefra/kropshævninger (den maskine hvor man sidder ned og trækker et kable ned mod kroppen) med "indvendig" greb 5x5, 90 sek. pause mellem settene.

Militærpres 5x5, 90 sek. pause mellem settene.

Valgfri maveøvelse 3 set

Hvis der er tid og kræfter tilovers kan der suppleres med lit armtræning (biceps triceps)

Dag2:

Dødløft fra gulvet 5x5, 120sek pause mellem settene.

Dips 5x5 90sek. pause mellem settene.

Træk oppefra/kropshævninger (den maskine hvor man sidder ned og trækker et kable ned mod kroppen) med "udvendig" greb 5x5, 90 sek. pause mellem settene.

Skulderpres med håndvægte 5x5, 90sek pause mellem settene.

Valgfri maveøvelse 3 set

Hvis der er tid og kræfter tilovers kan der suppleres med lit armtræning (biceps triceps).

Jeg fik at vide jeg f.eks skal lave dag1 om mandagen også dag2 om torsdagen. Så igen dag1 om søndagen også dag2 om onsdagen. Osv. sådan der er to dage mellem hver træning.

Nu kommer mine spørgsmål langt om længe :)

1. Da jeg ikke lave en fullbody og jeg har læst mig til der ikke må gå mere end 48timer mellem du har trænet en muskel gruppe før den trænes igen skal programmet så ikke laves om?

2. Da jeg gerne vil af med det sidste fedt på kroppen uden det går for meget ud over min nuværende muskelmasse hvordan gør jeg det? da jeg har læst mig til herinde at man ikke kan tage muskelmasse på samtidig med man taber sig, vil jeg helst gerne taber mig først med minimum af tab af muskelmasse.

3. Hvilke sportsgrene er godt for en der gerne vil have noget kondi men skal bruge sin styrke primær?

Med venlig hilsen Vikigen

Link til andre steder her på bodybuilding.dk er meget velkommen, selvom jeg har ledt en del.
På forhånd tak alle sammen :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du spurgt Alcon, hvorfor han har givet dig 2 dages pauser mellem dine træninger? Han plejer jo at have styr på sine ting, så det ville være rart at høre hans forklaring.

1. Da jeg ikke lave en fullbody og jeg har læst mig til der ikke må gå mere end 48timer mellem du har trænet en muskel gruppe før den trænes igen skal programmet så ikke laves om?

Det må der nu godt.

2. Da jeg gerne vil af med det sidste fedt på kroppen uden det går for meget ud over min nuværende muskelmasse hvordan gør jeg det? da jeg har læst mig til herinde at man ikke kan tage muskelmasse på samtidig med man taber sig, vil jeg helst gerne taber mig først med minimum af tab af muskelmasse.

Træn som du ville gøre, hvis du gik efter at bygge muskelmasse, mens du kører med et lille dagligt kalorieunderskud.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster