Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1673
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1672

Følg bodybuilding.dk på

Morgenmad og vægttab?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.

Jeg er ligeså forsigtig gået igang med at spise noget sundere og bygger ligeså stille lidt træning ind så intet vildt endnu :) jeg kan ikke helt finde ud af hvad man skal indtage for at få en god mættende morgenmad (havregryn hænger mig ud af halsen :lol: ) har læst mig lidt frem til at æg,bacon, grøntsager, linser,bønner skulle være godt til morgenmad? Men hvordan kombinere man lige de ting for at få det mest optimale måltid?

Reputation point: 0

Træner her: Equinox Vesterbro

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er glad for penautbutter og rugbrød og yoghurt 0,1 % samt skyr så

100 gram rugbrød 40 gram peanutbutter
250 gram yoghurt 0,1% 150 gram skyr blandes sammen og på toppen 20 gram nødder og 40 gram mysli

nu ved jeg ikke hvor mange kcal du skal have men denne potion ligger på ca 900 og mætter fint og smager mega godt,

i øvrigt er der et hav af samme tråde i søge funktionen :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Dummiz skrev:Hej alle.

Jeg er ligeså forsigtig gået igang med at spise noget sundere og bygger ligeså stille lidt træning ind så intet vildt endnu :) jeg kan ikke helt finde ud af hvad man skal indtage for at få en god mættende morgenmad (havregryn hænger mig ud af halsen :lol: ) har læst mig lidt frem til at æg,bacon, grøntsager, linser,bønner skulle være godt til morgenmad? Men hvordan kombinere man lige de ting for at få det mest optimale måltid?

Drop grøntsagerne, linserne bønnerne og bare spis noget æg og bacon og gerne en kop sort kaffe til... det er uden tvivl det bedste du kan gøre. Hvis du indtager kulhydrater fra morgenstunden af stopper du din fedtforbræding. Dit insulin level er højt om morgenen (givet du ikke er diabetiker eller svært overvægtig), og hvis du så spiser kulhydrater samtidig med så fortæller du kroppen den skal lagre fedt, en fedt rig morgenmad derimod vil være et meget bedre valg hvis du absolut skal spise morgenmad, Den mest optimale løsing vil være måske kun leve af kaffe den 1-2 efter du er stået op og så derefter spise dine æg og bacon.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 180.00

Kasperhoff... skrev:

Drop grøntsagerne, linserne bønnerne og bare spis noget æg og bacon og gerne en kop sort kaffe til... det er uden tvivl det bedste du kan gøre. Hvis du indtager kulhydrater fra morgenstunden af stopper du din fedtforbræding. Dit insulin level er højt om morgenen (givet du ikke er diabetiker eller svært overvægtig), og hvis du så spiser kulhydrater samtidig med så fortæller du kroppen den skal lagre fedt, en fedt rig morgenmad derimod vil være et meget bedre valg hvis du absolut skal spise morgenmad, Den mest optimale løsing vil være måske kun leve af kaffe den 1-2 efter du er stået op og så derefter spise dine æg og bacon.

Hvorfor skulle dit insulin niveau være højt efter 6-10 timers faste?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:
Kasperhoff... skrev:

Hvorfor skulle dit insulin niveau være højt efter 6-10 timers faste?

Hov sorry :) ikke insulin men Cortisol er højt fra morgenstunden af, og hvis du så spiser kulhydrater til morgenmad vil din insulin level stige, og når både cortisol og insulin levels peaker fortæller du kroppen den skal lagre fedt, hvis du deri mod holder dit insulin level lavt, men de cortisol level så narturligt er højt fordi du lige har vågnet vil kroppen tage af fedt depoter som energi kilde.

Problemet opstår i det øjeblik du hæver dit insulin level samtidig med cortisol også er højt, derfor at en fedt rig morgemad som bacon og æg er super hvis man absolut vil spise morgenmad.

Styrkeliste

Kasperhoff... skrev:

wow much ignorance such stupidity

eller bare troll?
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

snus skrev:
Kasperhoff... skrev:

wow much ignorance such stupidity

eller bare troll?

SOm jeg skrev var det en fejl insulin var naturligt højt om morgenen, men det enlig cortisol der er det, kan vi blvie enige så langt i første omgang, at cortisol er naturligt højt lige fra morgenstunden af ?

Styrkeliste

Sagtens. Men du "fortæller" ikke din krop, at den skal lagre fedt, fordi du indtager kulhydrater om morgenen. Sådan fungerer kroppens fysiologi ikke. Det eneste, der (til en vis grad) gælder i sidste ende, er det antal kcal, du får ind vs det antal kcal, du forbrænder. Hvornår, du spiser på dagen, har ingen betydning.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

[quote="snus"]Sagtens. Men du "fortæller" ikke din krop, at den skal lagre fedt, fordi du indtager kulhydrater om morgenen. Sådan fungerer kroppens fysiologi ikke. Det eneste, der (til en vis grad) gælder i sidste ende, er det antal kcal, du får ind vs det antal kcal, du forbrænder. Hvornår, du spiser på dagen, har ingen betydning.[/quote
kroppen gennem går forskellige faser i løbet af dagen, og at sige at det i pricippet er lige meget hvornår du spiser hvad så længe du ramemr et bestem kalorie antal synes jeg virker naivt.
For eksempel muskel og fedt cellers insulin sensititvitet er forskellige i løbet af dagen, hvor om morgenen vil de super gerne opsige alle de kcal du putter i dem og om aftenen er de mere insulin insensitive (givet du ikke har styrketrænet i tidsrummet mellem 15- 18)

jeg synes du sku tage og søge lidt på John Kiefer på nettet og finde en anden engangs vinkel på det hele, i stedet for detsom altid kommer op med at alt der tæller er altal kcal og at du for alt i verden hælder carbs i kæften fra øjeblikket du står op. Og derefter se hvad du enlig synes giver mere mening, for undersøgelserne viser faktisk at det har betydning hvad du spiser og hvornår du gør det :)

Styrkeliste

Kasperhoff... skrev:
snus skrev:Sagtens. Men du "fortæller" ikke din krop, at den skal lagre fedt, fordi du indtager kulhydrater om morgenen. Sådan fungerer kroppens fysiologi ikke. Det eneste, der (til en vis grad) gælder i sidste ende, er det antal kcal, du får ind vs det antal kcal, du forbrænder. Hvornår, du spiser på dagen, har ingen betydning.[/quote
kroppen gennem går forskellige faser i løbet af dagen, og at sige at det i pricippet er lige meget hvornår du spiser hvad så længe du ramemr et bestem kalorie antal synes jeg virker naivt.
For eksempel muskel og fedt cellers insulin sensititvitet er forskellige i løbet af dagen, hvor om morgenen vil de super gerne opsige alle de kcal du putter i dem og om aftenen er de mere insulin insensitive (givet du ikke har styrketrænet i tidsrummet mellem 15- 18)

jeg synes du sku tage og søge lidt på John Kiefer på nettet og finde en anden engangs vinkel på det hele, i stedet for detsom altid kommer op med at alt der tæller er altal kcal og at du for alt i verden hælder carbs i kæften fra øjeblikket du står op. Og derefter se hvad du enlig synes giver mere mening, for undersøgelserne viser faktisk at det har betydning hvad du spiser og hvornår du gør det :)

Det er jo meget fint at du henviser til John Kiefer. Men det er én mands holdning og teori. Om du spiser masser af fedt istedet for kulhydrater til morgenmad eller ej, så skal du alligevel ramme dit daglige/ugentlige indtag, for at få succes på den lange bane.
Tag evt. et kig på Alberto Nunez. Sandsynligvis den mest shreddede naturlige bodybuilder til dags dato. Han mener at morgenmad er et af de vigtigste tidspunkter at indtage carbs på. Det virker sikkert fint for nogen at spise en masse fedt til morgenmad, ligesom det virker fint for andre at spise en masse kulhydrater. Fælles for alle er, at de bliver nødt til at holde øje med deres samlede indtag. Så kan man overveje at manipulere med timingen, når fedtprocenten er ved at være langt nede eller vægten er gået helt i stå.

TS:
Prøv dig frem og find ud kan lide at spise til morgenmad. Der er rigtig mange der har svært ved at finde ud af, hvad de føler for at spise om morgenen. Og det er meget muligt at du vil finde frem til noget lækkert, og om nogle måneder er det noget nyt. Hold dig til rådet fra snus om at ramme dit samlede daglige indtag, hver dag. Hold øje med din vægt og nedjuster så evt. dit indtag, hvis vægten er gået lidt i stå. Held og lykke!

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 122 gæster