Før i tiden har min træning ikke været super seriøs og været præget af uvidenhed. Men efter at have læst en masse artikler (især fra bodylab.dk) har jeg nu set lyset mht valg af øvelser, programplanlægning og kost.
Derfor har jeg bestemt mig for at de 2 træningspas bliver full body med ca 12 basis øvelser.
Jg er 193 høj og vejer ca 73 kg.
Squat (ny)
Dødløft (ny)
Bent over barbell rows (ny)
Pullups (ny)
Bænkpres (tidligere 6x3x77,5 og 5x2x80 + 4x1x82,5)
Incline dumbell bænkpres (ny, tog den tidligere med håndvægte)
Military presses (ny)
Side laterals (ny)
Barbell curls (har kørt den løst og har derfor ikk helt styr på vægten)
Dips (3x12xBW)
Calf raises (ny)
Weighted cruches mixet med lidt andet mave lir
Programmet kører jeg også efter det princip med cyklusser. Og den første cyklus kommer til at vare 8 uger. Jeg starter med lav vægt o og vil derefter øge vægten fra pas til pas. Men da mange af de her øvelser er helt nye for mig vil jeg starte blødt ud på dem.
Mht kost har jeg lagt slik og cola på hylden og spiser sundt og varieret. Jeg tager desuden mellem 2-4 shakes om dagen. Og er lige begyndt en loading periode med kreatin, 15-20 gram om dagen.
Jeg var nede igår og prøve programmet for første gang.
Squat:
2x30x8 1x20x8 (fandt teknikken lidt svær :p)
Dødløft:
3x25x8
Bent over barbell rows:
3x8x25
Pullups:
3x5xBW (den med bred armstilling)
Bænkpres:
3x8x45 (føltes utrolig let og kørte derfor stangen hurtigt op og langsomt ned da jeg har læst et sted at det giver mere eksplosive muskler i denne øvelse
Incline dumbell bænkpres:
3x8x30
Military presses:
3x8x12,5 i skiver ( ved ikk lige hva stangen vejer)
Side laterals:
3x8x5
Barbell curls:
3x8x7,5 i skiver
Dips 3x8xBW:
kørte den ligesom Bænk press og gik rimelig dybt
Calf raises:
3x8x20
Weighted cruches:
3x20x10 (kørte med en 10 kg's skive på brystet på en skråbænk)
6x10 maveting hvor man ligger halvt på siden og kører ben op samtidig m maven og den ene arm
3x30 skrå mave bøjninger, skiftevis højre venstre
Idag kan jeg sku mærke hele kroppen er lidt øm.. hehe.. det er jo kun godt. Jeg skal lige vende mig til teknikken i et par af øvelserne før jeg putter kilo på men det kommer jo nok..
Jeg syntes benene protesterer lidt ved barbel row lige efter squat og dødløft så overvejer at tage squat, så barbel row og så dødløft istedet?
Kommentarer til hvad som helst er velkomne

men går ud fra benene lige skal vænne sig til at styrketræne.. det jo noget andet end cykling
...