Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1218
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Mr.X

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Igennem længere tid har jeg overvejet at få startet en log, men har først lige fået taget mig sammen. Sådan lidt grundlæggende information om mig:
Jeg er 17 år og går på gymnasiet i 2.g i Vejle. Jeg træner i et lille rum på gymnasiet. Foruden BB, spiller jeg en smule bold i Gauerslund på vores serie 2 hold. Tidligere har jeg spillet ungdomsfodbold i Vejle, hvilket blandt andet har været medvirkende til, at jeg havde et rimeligt udganspunkt, da jeg begyndte med at træne. Så kunne jeg skrive en hel masse andet, men det ville nok ikke interessere jer.

Men lidt stats om mig:
alder: 17 år
højde: 178 cm
vægt: 72,1 kg

maxløft:
Dødløft: 140 kg
Squat: ved det ikke, da jeg grundet lettere problemer med knæet først lige er begyndt at sqatte igen.
Bænkpres: 100 kg.

Mål for maxløft i 2009 - nye maxtest kommer dog først efter, jeg er færdig med min sidste mesoblock kort inde i 2010:
Bænkpres: 110 kg
Dødløft: 150 kg
Squat: at få sat et maks efter jeg er færdig med min sidste mesoblock.

Jeg har som et led i et forsøg på at tage min træning lidt mere seriøs prøvet at planlægge min træning over en længere periode, hvilket jeg har gjort vha., skal vi kalde det principperne om periodisering. Så lige nu er jeg i gang med min 1. meso block, som består af et 2 split, hvor jeg træner understellet den ene dag og overkroppen den anden dag. Dog med single i dødløften på lowerbody dagen.

Progressionen i min 1. meso block består af en progression i sæt og reps fra 3*8 - 3*10 - 4*10 - 4*12.

Man siger at billeder siger mere end tusind ord, så jeg satser på at få overtalt min kæreste til at tage nogle formbilleder af mig i weekenden og så vil de komme op derefter. Jeg satser samtidig at tage formbiller i nogle standardposes efter hver meso block, så jeg løbende kan følge med i min egen udvikling.

Jeg er generelt ikke særlig god til at fatte mig i korthed, men det lykkedes hvis rimelig godt her. Så ros til mig. =D>

Og juhuu endelig min egen log! :dance:
Sidst rettet af Mr.X 15. jan 2013, 17:58, rettet i alt 15 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skoledagen i dag var ualmindelig kedelig, hvilket betød, at jeg ikke var særlig oplagt til træning efter skole, men det hjalp en koffeinpille kraftigt på. Til dagens træning havde jeg teamet op med Frederik aka ællingen, Olliver og Holm. Mads aka Chirstensen ville ikke træne med, da han skulle bytte nogle bukser for sin mor - epic fail!

3. træning i uge 1 - 1. mesoblock

Bænkpress
15*20 kg
10*40 kg
8*60 kg
8*70 kg
8*70 kg
8* 70 kg

Kørte fint udover, at jeg havde overraskende kraftig doms fra mandag.

Pushpress
8*45 kg
8*45 kg
8*45 kg

Går måske lidt tungere næste gang.

Flyes
8*12,5 kg
8*12,5 kg
8*12,5 kg

Kun 2. gang jeg kørte øvelsen, derfor kommer armene lidt let til at flagre rundt omkring, men det bliver nok bedre.

BOR
10*40 kg
8*60 kg
8*70 kg - kunne ikke regne, så der røg 70 kg på i stedet for 80 kg. ](*,)
8*80 kg
8*80 kg
8*80 kg - bonus sæt

Puldowns
8*52,5 kg
8*65 kg
8*65 kg
8*70 kg

Kører nok alle sættene med 70 kg næste gang.

Bent over lateral raises
8*12 kg
8*12 kg
8*12 kg

Alternate

Pushdowns
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Alternate

Ez-curl
32,5 kg
32,5 kg
32,5 kg

CG bænkpres
8*40 kg
8*40 kg
7*40 kg - fail på 8. reps, min triceps døde bare fuldstændigt

Supersæt

Hammercurls
8*12 kg
8*12kg
8*12 kg

Notes: Udemærket træning på trods af, at min pressemuskulatur var ret så doms ramt. Og desuden var der syge doms i baglårene, hvilket blandt andet betød, at det var en kamp at sætte og rejse mig fra stolen i skolen. :evil:

Velkommen til logland brow :)

Så må vi håbe, at du har lidt mere held til at holde den kørende end mig.

Men det ser ganske fornuftigt ud med din optakt, dog ville det være lækkert, hvis du smed øvelsesvalget ind til begge dage.

Og hils MAds og citer mig gerne. " hold kæft hvor er det fail, mors lille dreng - han skulle i sandhed have en dumbbell i hovedet og have at vide at han i sandhed var en kæmpe idiot!
"Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kan afværges"

Geografisk sted: Børkop

KRØLLE P skrev:Velkommen til logland brow :)

Men det ser ganske fornuftigt ud med din optakt, dog ville det være lækkert, hvis du smed øvelsesvalget ind til begge dage.

Og hils MAds og citer mig gerne. " hold kæft hvor er det fail, mors lille dreng - han skulle i sandhed have en dumbbell i hovedet og have at vide at han i sandhed var en kæmpe idiot!

Jo tak. Jeg kan vel næppe være dårligere end dig til at holde den kørende. :-k

Øvelsesvalget smider jeg lige ind engang i morgen, imens jeg er i skole, så har jeg også noget at give mig til, som kan holde mig vågen i tysk.

Citatet skal han nok selv se imorgen.

Mr.X skrev:

Jo tak. Jeg kan vel næppe være dårligere end dig til at holde den kørende. :-k

Øvelsesvalget smider jeg lige ind engang i morgen, imens jeg er i skole, så har jeg også noget at give mig til, som kan holde mig vågen i tysk.

Citatet skal han nok selv se imorgen.

Det kan der være noget om :drink:

Og det lyder fornuftigt, man skal altid have planlagt et eller andet man kan lave i tysktimerne, ellers er man dødsdømt. :evil:

Lol mand!
- Hvis jeg ikke byttede dem, ville hun jo ikke hente vores protein pulver, koffein piller mm. I took one for the team! =D>
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Kirsten, du er og bliver en mors dreng!

Jeg lovede vist at poste hele programmet.

Dag 1 og 3
BB Bænkpress
BB push press
Cable flyes
BB BOR
Puldowns
Pullups
EZ-curl alternate cable pushdowns alternate bent over lateral raises
hammercurls supersæt BB CG bænkpress

Dag 2 og 4
BB dødløft - singles
BB squat
BB lunges
Calf raises
Leg curls
Leg extensions
+ noget mave, hvis jeg ellers får taget mig sammen til det.

Som skrevet ovenover. så hedder det 3*8 i første uge, 3*10 i anden uge, 4*10 i tredje uge, 4*12 i fjerde uge. Derefter går jeg videre til 2. meso block, som også er med fokus på hypertrophy.

Desuden kan det nævnes, at jeg startede op på kreatin i mandags.

I øvrigt så har jeg i dag også modtaget en sendig fra bodylab. 6*bodylab omega 3, 5 shakers og et par bodymanbukser. :dance:

Ællingen og Chirstensen droppede dagens tysk time for at træne. [-X Der er ikke noget at sige til, at jeg får meget bedre karakterer end dem.

Mr.X skrev:I øvrigt så har jeg i dag også modtaget en sendig fra bodylab. 6*bodylab omega 3, 5 shakers og et par bodymanbukser. :dance:

Ællingen og Chirstensen droppede dagens tysk time for at træne. [-X Der er ikke noget at sige til, at jeg får meget bedre karakterer end dem.

Arg det var sku en god gang træning :dope:
Noget bedre end tysk kunne jeg foretille mig :dance:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Mr.X skrev:I øvrigt så har jeg i dag også modtaget en sendig fra bodylab. 6*bodylab omega 3, 5 shakers og et par bodymanbukser. :dance:

Hold kæft en fornøjelse ! Så kan det være, at jeg kan have mine bukser i fred !!! :twisted:

Muligt du får bedre karakterer end dem, dog synes jeg nu de prioriterede rigtigt :dope:

KRØLLE P skrev:

Hold kæft en fornøjelse ! Så kan det være, at jeg kan have mine bukser i fred !!! :twisted:

Muligt du får bedre karakterer end dem, dog synes jeg nu de prioriterede rigtigt :dope:

Jeg tænkte, at nu har jeg bare 2 par? =D>

Desuden skal det nævnes, jeg havde nok valgt at pjække fra tysk sammen med dem, hvis det ikke havde været for min fraværsprocent på 25. Istedet for, så har jeg fornøjelsen af at træne imorgen på skolen før skoletid. Godt man har koffein. :dance:

Så skulle jeg have haft den sidste træning i 1. uge i dag, men på grund af at jeg er lidt småsyg, så følte jeg mig nødsaget til at droppe træningen, da jeg har meget dårlige erfaringer med at træne med sygdom i kroppen. Jeg vil prøve at få presset en træning ind i weekenden, men hvis det ikke lykkedes, så udgår den træning og så fortsætter jeg bare med 2. uge dag 1 mandag.

Det er mit største problem ved min træning, at jeg alt for ofte er syg. Men det har ikke været så slemt, efter jeg er begyndt at spise bedre og især jeg har det ekstra indtag af sunde fedtsyrer mistænkt for at have hjulpet på min mave, så jeg er rigtig glad for, at jeg har fået mere fiskeolie hjem. Så forhåbentlig er det sidste gang, jeg er syg i lang tid. Det ville også være godt for min fraværsprocent.

jeppe, jeppe, jeppe

kan næppe beskrive min skuffelse over at du ikke deltog igår- kæft det var sjovt :D

til gengæld kan jeg fortælle at der nu er dine efterspurgte pics at finde i min log :dance:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 170.00

ællingen skrev:jeppe, jeppe, jeppe

kan næppe beskrive min skuffelse over at du ikke deltog igår- kæft det var sjovt :D

til gengæld kan jeg fortælle at der nu er dine efterspurgte pics at finde i min log :dance:

Det er også fucking dårlig stil af min krop at sige: "du er syg", når der er fredagscafe med Jonathan Spang.

Endelig, de var også længe ventet.

snart ved at være rask? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Gauerslund IF - Jelling

I weekenden spillede vi sæsonens tredje sidste kamp mod Jelling. Vi vinder 2-1 efter en rigtig god præstation hele vejen rundt. Personligt spillede jeg nok også min bedste kamp i sæsonen på trods af, at jeg stadig havde lidt sygdom i kroppen. Med sejren ligger vi til at tangere den bedste placering i klubbens historie.

Senere i dag står det på træning efter skole. Nice. =D>

Til dagens træning var der tilstedeværelse af både Chirstensen og Ællingen. Derudover joinede 3 andre gutter fra vores klasse også op til noget smedning. Så der var rigtig god stemning i dag.

Dag 1 week 2 - 1. mesoblock

Bænkpress
15*20 kg
10*40 kg
10*60 kg
10*72,5 kg
10*72,5 kg
10*72,5 kg

Fremragende styrke i dag.

Pushpress
10*50 kg
9*50 kg - fail på 10. rep. Ved ikke lige, hvad der gik galt. Ramte bare slet ikke banen.
10*50 kg

Cable standing flyes - vægt på hver hånd
10*30 lb
10*30 lb
10*30 lb

BOR
10*40 kg
10*60 kg
10*80 kg
10*80 kg
10*80 kg

de 2 sidste sæt blev kørt på en lidt speciel måde, da grebsstyrken svigtede. Derfor var jeg nødt til at holde små pauser i løbet at sættet.

Puldowns
10*70 kg
10*70 kg
10*70 kg

Bent over lateral raises
10*12 kg
10*12 kg
10*12 kg - som et sidenotat, så ser man dejlig swole ud, når man kører denne øvelse.

Alternate

Pushdowns
10*65 lb
10*70 lb
10*70 lb

Alternate

Ez-curl
10*37,5 kg
10*37,5 kg
10*37,5 kg

Hvor kom jeg til at svede, da jeg var færdig med den omgang alternating.

CG bench pres
10*40 kg
10*40 kg
10*40 kg

Supersættet med

Hammer curls
10*12 kg
10*12 kg
10*12 kg

Opsumering:
Alt for nice træning.

Desuden så kom Chirstensen med citatet over dem alle. Han havde havde haft en dag, hvor alt var gået galt for ham, derfor tænkte han, at han ville rette op på det hele imorgen i tysk. Han ville endda tage en t-shirt med, hvor der skulle stå, jeg citerer: "Ich liebe tysk!". Den lader vi så lige stå et øjeblik.

Mr.X skrev:Desuden så kom Chirstensen med citatet over dem alle. Han havde havde haft en dag, hvor alt var gået galt for ham, derfor tænkte han, at han ville rette op på det hele imorgen i tysk. Han ville endda tage en t-shirt med, hvor der skulle stå, jeg citerer: "Ich liebe tysk!". Den lader vi så lige stå et øjeblik.

mads' dag var bare indbegrebet af fail. og det citat satte dobbelt streg under :drink:

hvornår kommer billederne? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

hvornår kommer billederne?

Du kan bare ikke vente med at se på mig lettere afklædt?

Jeg satser på at få dem skudt i aften og får så formentlig lagt dem ind i løbet af imorgen.

Dagens skoledag var ualmindelig kedelig - men sådan er det jo, når man har 3 sproglige fag i streg! Men med hjælp fra nogle energizers fik jeg sat mig op til træningen. Dagens træning foregik sammen med ællingen og Olliver "the rookie". Chirstensen ville ikke joine, da han ikke måtte for Sophie.

Dag 2 week 2

Dødløft
10*50 kg
5*80 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg
1*110 kg

Ganske let. Det eneste problem var igen grebsstyrken, men det gik, da jeg skiftede til mixgrib.

Squat
10*60 kg
6*80 kg
6*80 kg
6*80 kg

Den opmærksomme læser ville nok påpege, at det skulle være 10 reps, men da opspændet begynder at faile efter en 5-6 reps, ændrede jeg det til 6 reps. Næste gang kører jeg 4 sæt af 6 reps.

Calf Raises i smith
10*60 kg
10* 80 kg
10*100 kg
10*110 kg
10*110 kg

Så var pulsen også godt oppe.

+ noget mavelir

Resten af træningen blev droppet på grund af fodboldtræning om aftenen og en lille smule dovenskab.

Idag står det på en hviledag - det kan også være rart engang imellem.

Billederne, blev ikke lagt ind i går aftes, da jeg endte med at sidde ved den forkerte computer. De skulle dog meget gerne komme i aften eller i morgen i løbet af skoledagen.

Så kom billederne langt om længe
Vedhæftede filer
Billeder 018a.jpg
Billeder 006a.jpg

endelig :) go form mate, misunder især din front :dope:
Brugeravatar

Styrkeliste

ællingen skrev:endelig :) go form mate, misunder især din front :dope:

Den er okay, men der er stadig ting at arbejde på. Men tak. :)

har du iøvrigt set smedens post viewtopic.php?t=25153

lyder spændende, især med de resultater han har fået da han brugte det under cut
Brugeravatar

Styrkeliste

ællingen skrev:har du iøvrigt set smedens post viewtopic.php?t=25153

lyder spændende, især med de resultater han har fået da han brugte det under cut

Har lige siddet og kigget den igennem. Det ser egentlig meget interresant ud. Ikke noget jeg lige selv har tænkt mig at give mig i kast med - men det gør det selvfølgelig ikke uinterresant.

jeg kunne meget godt finde på at prøve det under et fremtidig cut :) passer super med 3 træninger om ugen, samtidig med at det ikke bliver et kedeligt, umotiverende fullbody
Brugeravatar

Styrkeliste

Gårsdagens træning blev udskudt i dag - eller det vil sige, at idag tager jeg en forkortet udgave af gårsdagens træning hele dagens træning. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men grundet lektier, køretimer og fodbold, så havde jeg ikke tid til andet.

Lige pt sidder jeg fuldstændig umotiveret og prøver at tage mig sammen til at lave et projekt i matematik færdigt, det får jeg nok ikke gjort. Så jeg ser egentlig bare frem til at dagens skoledag er færdig, så jeg kan træne og få weekend.

Dagens træning efter en meget kedelig skole dag, var i selskab med 7 andre fra min klasse. Det er altså lige i overkanten, når der kun er 2 racks. Blandt de andre var både ællingen og Chirstensen.

Dag 3+4 uge 2

Dødløft
10*40 kg
5*80 kg
3*100 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg
1*115 kg

De første 6 reps var væsentligt langsommere end de sidste 4.

Squat
10*60 kg
6*80 kg
6*80 kg
6*80 kg
6*80 kg

Med fokus på dybden, som ikke var der på alle reps.

Standing Calf Raises
12*40 kg
12*80 kg
12*110 kg
12*130 kg
12*130 kg
12*130 kg

Ret så hårdt.

Bænkpres
10*40 kg
10*75 kg
10*75 kg
9*75 kg - lad vær med at spørg, hvad der skete der.

Ellers en okay omgang.

Pushpres
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg

Det var sq hårdt!

Cable standing flyes
10*30 pounds
10*30 pounds
10*30 pounds

Okay omgang.

BOR
10*40 kg
10*60 kg
10*80 kg
10*80 kg
10*80 kg

Grebsstyrken var meget bedre end den tidligere har været.

Puldowns
10*70 kg
10*70 kg
10*70 kg

Mavetræning og guntræning bliver engang i aften, da jeg ikke kunne nå det på grund af min bus. Generelt set var det en okay omgang i dag.

Mavetræning og guntræning igår aftes tog ca. en halv times tid. Det var en okay omgang, selvom det bare ikke lige er mig at træne mave og guns. Senere idag står det på sæsonens næstsidste kamp, som er en udekamp mod BPI, som vi spillede 3-3 med på hjemmebane. Vi skulle dog gerne have udviklet os så meget, at vi kan vise, at vi er blevet et bedre hold og derfor vinde over dem.

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster