Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 727
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 724

Følg bodybuilding.dk på

Muskel gain imens man taber fedt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg står lidt i en uheldig situation, jeg har en nær veninde som har fået en utrolig dyr personlig træner der har påstået ovenstående.

Han har bildt hende ind at hun på kort tid (2-3 uger) har tabt 2% fedt, og taget 300-400g muskler på.

Mit problem opstår i at jeg kan jo godt sidde og sige det er umuligt (efter hvad jeg har lært?), men jeg vil jo heller ikke gøre det når jeg ikke har egentlige artikler som underbygger min statement.

Jeg står blot og ligner en hat for at sige det, fordi hun er så glad for de resultater han angiveligt skaber, og jeg forstår da også godt at meget af sådan noget her er det mentale, at rose ens kunder nok samt give dem positive tal til at de hænger i.

Syntes blot det er forkert, og ville gerne have muligheden for at blive klogere hvis det egentlig er mig der sov i timen da ovenstående blev bevist muligt.

Så det jeg søger er vel egentlig artikler som modbeviser ovenstående, hvis ikke det er mig som tager helt fejl.

Håber nogen kan hjælpe, syntes ikke jeg kunne finde noget brugbart blot ved at google, der er en masse artikler om emnet så hvis nogen ligger inde med noget brugbart er det stærkt værdsat.

Vh. Jimmi

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nybegyndere kan relativt let smide fedt og opbygge muskelmasse, så i et eller andet omfang har du nok sovet i timen. Når det er sagt giver det ikke mening at arbejde med så eksakte værdier, over så kort en tidshorisont. Det er nok, som du er inde på, noget vedkommende gør for at give sin klient nogle positive tal.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvis hun er nygebynder/utrænet kan det godt ske.

Edit: nick var hurtigere.

Reputation point: 140

Leder som nævnt efter lidt mere konkret i forhold til ting der underbygger det, artikler af den ene eller anden art, skrevet af folk med en større viden.

Jeg vil godkende konceptet i at bevare muskelmassen, men jeg savner lidt noget der beviser påstanden om gain imens man taber sig, selv som nybegynder så lyder det bare forkert, hvor finder musklerne den nødvendige brændsel til at vokse, når kroppen samtidigt begynder at tære af depoterne for at cutte.

Jimmi26N skrev:Leder som nævnt efter lidt mere konkret i forhold til ting der underbygger det, artikler af den ene eller anden art, skrevet af folk med en større viden.

Jeg vil godkende konceptet i at bevare muskelmassen, men jeg savner lidt noget der beviser påstanden om gain imens man taber sig, selv som nybegynder så lyder det bare forkert, hvor finder musklerne den nødvendige brændsel til at vokse, når kroppen samtidigt begynder at tære af depoterne for at cutte.

Tror ikke de er mange studier af recomp af utrænede kvinder.

Reputation point: 140

Der er heller ikke nogen genrelle studier i forhold til at have gains og loss på samme tid for nybegyndere?

Antager det er komplet umuligt så snart vi taler om en der har været igang i kortere tid med seriøs træning?

Min overbevisning har altid været at man ikke kan blæse og have mel i munden, da det ene kræver et underskud og det andet et overskud. Så vil man aldrig kunne opnå begge på præcis samme tid?

Jimmi26N skrev:Der er heller ikke nogen genrelle studier i forhold til at have gains og loss på samme tid for nybegyndere?

Antager det er komplet umuligt så snart vi taler om en der har været igang i kortere tid med seriøs træning?

Min overbevisning har altid været at man ikke kan blæse og have mel i munden, da det ene kræver et underskud og det andet et overskud. Så vil man aldrig kunne opnå begge på præcis samme tid?

Det er en forsimpling, fordi det i praksis ofte ikke er holdbart at satse på begge dele. Men komplet umuligt er det ikke. Overhovedet. En person vil jo ikke stå komplet stille bare fordi han ligger omkring sit ligevægtsindtag, men stadig træner hårdt.

Du tænker på kroppen som om den enten er katabolsk eller anabolsk. I virkeligheden forløber både anabole og katabole processer på samme tid i kroppen.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM