Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Muskler og vækst

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej forum.

Jeg undre mig lidt om de forskellige ben-muskler (ja, kan ikke navnene), samt lår og baller vokser mere/hurtigere end resten af kroppens muskler da de både er større og kan klare mere vægt og generelt bliver brugt mere i hverdagen end de fleste andre muskler kroppen har?
Skriver her fordi jeg ikke har kunnet finde noget specifikt når jeg har søgt på nettet, så bedøm mig ikke for at stille et dumt/mærkeligt spørgsmål.

/mallingg

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du spørger om muskler der som udgangspunkt er 2-3x større end mange andre af dine muskler kan blive større og stærkere?
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

jeg spørger om de generelt er nemmere at træne i forhold til andre af kroppens muskler.
måske et dumt spørgsmål.
altså jeg ved jo at når man træner ben så forbrænder man mere end hvis man trænede arme.
måske går det lige op ved at benenes muskler er større og væksten er lig den samme for arme i same målestoksforhold.

mallingg skrev:måske går det lige op ved at benenes muskler er større og væksten er lig den samme for arme i same målestoksforhold.

Det vil jeg tro
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Kostplan: Vis kostplan

Dit spørgsmål er lidt kryptisk stilles op men spørg du om muskler der er større end andre gror mere?

Men det afhænger i nogengrad af genetik hvor let noget vokser, hvordan du rent faktisk træner dine ben. Mange har nogle half-assed bentræninger. Dine ben skal trænes hårdt + det er hårdere at træne ben derfor mange sprænger over hvor gærdet er lavest.

Der er aldrig nogen som har kastet op eller fået det skidt af en biceps træning f.eks.

Men f.eks lægge og underarme kan være svære at få til at gro hvis man har genetikken i mod sig.

Reputation point: 5

Okay, ja man kan jo ikke bare slå noget fast da en masse faktorer spiller ind kroppen er jo heller ikke en maskine, der gør det samme hele tiden. Men tak for besvarelsen, det var nogenlunde hvad jeg gerne ville have svar på. :)

/Mallingg

Der findes faktisk diverse studier, hvor man har set på væksthastigheden i små vs. store muskler. F.eks. har man i et studie fra 2012, lavet på utrænede set at man kunne opnå en vækst på 0,054 mm om dagen for pec major og 0,036 mm om dagen for triceps. Altså vokser den største muskel mere end den mindre. Man har set lignende resultater i et studie fra 2000. I et 2013 studie så man også vækstrater i triceps på 0,25 % om dagen, mens dette tal for pec major lå på 0,39 % om dagen. Man har set lignende tal for styrken, hvor man i store muskler har øget styrken procentvis mere end i mindre muskler. Som det er blevet nævnt i tråden er der dog ekstremt store individuelle forskelle, hvor nogen har uhyggeligt svært ved at få visse muskelgrupper til at vokse af forskellige grunde (det kan være en stor andel af røde muskelfibre) mens andre muskelgrupper eksploderer i vækst.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online