Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

"No pain, no gain" - overvurderet citat?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB-members.

Det forholder sig sådan, at jeg er i en rigtig god stime, hvor jeg er steget i vægt. Især i bryst er jeg blevet stærkere, og jeg kan tage langt mere i vægt i brystøvelserne end nogensinde før. Det ironiske er dog, at jeg næsten ikke kan mærke mit bryst, når jeg kører diverse brystøvelser. Hverken i bænkpres eller diverse isolerede brystøvelser. Teknikken er i top, den kunne ikke være bedre, og jeg har da også fået det bekræftet af de forskellige erfarne, der træner i mit fitnesscenter. Desuden har jeg spurgte nogle af dem, om det er normalt, at jeg ikke kan mærke brystet under en øvelse, og de påstår, at fordi man ikke kan mærke en specifik muskelgruppe, er det ikke ensbetydende med, at den ikke bliver ramt, sålænge teknikken er iorden. Jeg ved da også selv, mit bryst arbejder, dog kan jeg bare ikke mærke dem under en øvelse. Jeg kan dog blive forholdsvis øm i brystet dagen efter.
Derudover kan jeg heller ikke decideret mærke vingerne, når de trænes, men også her er jeg blevet stærkere. Der er faktisk forholdsvist mange, der har haft erfaring med det, men trods det har de alligevel fået fornuftige resultater.

Godt nok er citatet "No pain, no gain" et bredt emne, og i de fleste af mine muskelgrupper bliver de da også ramt, mærket og udmattet. Dog ikke i alle tilfælde. Så fordi man ikke kan mærke "smerten", så betyder det nødvendigvis heller ikke "ingen fremgang"? Eller hvad? Nogen der har lignende erfaringer?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du ikke mærker øvelsen i brystet, kan det være en idé at sænke vægten og have fokus på at bruge brystet og ikke skuldrene.
I forhold til vinger og rygtræningen generelt, vil jeg råde dig til at trække med albuerne og ikke biceps, da du så med stor sandsynlighed ville kunne mærke det langt mere i ryggen. Bruger selv thumbless grip i de fleste rygøvelser, og dette giver efter min mening bedre kontakt til ryggen.

I øvrigt kan teknikken altid blive bedre. Når professionelle vægtløftere stadig bruger tid på at perfektionere teknikken, tvivler jeg på at din teknik er perfekt.

2 ting.

1. For vingerne, stræk ud i dem, du vil 100% allerede få ondt i vingerne efter første sæt hvis du har strækket ud og brugt rigtig form.

2. For bryst,,,, hvis du nogen sinde har ramt failure, har du haft ondt i brystet og mærket det(du kan jo ikke mere? så det gør jo nok ondt?? og er øm??), kan du se logikken i det jeg siger? så drop det der med at du "ikke kan mærke det i brystet"...

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Att: JABWORKOUT

Hold kæft et lorte indlæg!

Hvad er det du prøver at forklare omkring ømhed i brystet? Det giver ingen mening.

Who cares?

Hvis du bliver stærkere så fortsæt med det du gør. Bare rolig, når du bænkpresser 200kg og laver pullups med 80kg - så vil to ting gøre sig gældende: 1) du bliver øjeblikkeligt ligeglad med store muskler, fordi du er flot og stærk og 2) dine muskler vil være store og flotte.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog

cashew skrev:Att: JABWORKOUT

Hvad er det du prøver at forklare omkring ømhed i brystet? Det giver ingen mening.

hvad fatter du ikke?

når du når failure ved en bryst øvelse er dit bryst jo udkørt FOR DU KAN JO IKKE LÆNGERE, og OP siger at han kører med rigtig form, så det MÅ ske, ellers kører han ikke til failure? ellers er hans form forkert. hvad fatter du ikke?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

JABWORKOUT skrev:
cashew skrev:Att: JABWORKOUT

hvad fatter du ikke?

når du når failure ved en bryst øvelse er dit bryst jo udkørt FOR DU KAN JO IKKE LÆNGERE, og OP siger at han kører med rigtig form, så det MÅ ske, ellers kører han ikke til failure? ellers er hans form forkert. hvad fatter du ikke?

Hvis du ikke bænker med brystet bliver dit bryst ikke udkørt af at gå til failure.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Hold lige tonen drenge!

JAB: Det kan sagtens være at hans skuldre og triceps giver op først. At han siger han kører med rigtig form siger desværre ikke så meget.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online