- Ny løber
- 22 år, mand
- Vægt 75 kg
- Højde 182 cm
- Fin kost (Måske lidt overspisning)
- Studerende
Status
Ny-opstartet løber. Har løbet 6,5 km tre gange, og kan nu godt mærke at det ikke var det idealle. Jeg løber dertil i et ret højt tempo. Får lidt smerter i indersiden af skinne-benet og har læst mig lidt til at det skyldes overtræning. (good job...)
Cykler dagligt 7 km for at komme frem og tilbage til studiet. Nok til at få pulsen op, og i det mindste have lidt
motion i hverdagen.
Mål for fremtiden
Et skridt af gangen
- 10 km
- 15 km
- Daglig løb på 5 km
- Halvmaraton
Spørgsmål
- Som følge af min overtræning, kan jeg mærke at jeg hurtigt frembringer smerterne. Jeg skal altså træne min benmuskler op. Nogle anbefalede øvelser/tilgange?
- Jeg har købt et par neutral-sko, og har ikke løbet meget i dem - Kan se at jeg slider indersiden af mine ældre sko ned, hvilket tyder på at jeg overponerer. Jeg har ikke mange penge, og ville helst undgå at investere i et nyt par sko. Hvad synes i jeg skulle gøre.
- Jeg lander med hælen først. Skal jeg fokusere på andet her i starten, eller vente med det til et senere tidspunkt?
Hvis i har andre råd, læsemateriale eller erfaringer - Er de mere end værdsat!
Ide til løbeprogram
Nedenstående er en ide til et program. Det kombineres med cykling og eventuelle ben-øvelser:
https://ibb.co/YjZDwgN
Min motivation
Jeg er nyligt startet på uni, og har penge til at undlade et fritidsarbejde det første år. Jeg har derfor store ambitioner om, at holde hovedet friskt gennem motion. Jeg vil hjertens gerne leve et sundt liv, og det reflekterer jeg både i min tilgang til uni og min madlavning. For mig er det essentielt for, at komme de steder hen, jeg vil i livet!
Mange tak for det - Jeg håber i vil hjælpe mig i den rette vej!

).