Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1097
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1094

Følg bodybuilding.dk på

Ny og uerfaren på området

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa..
Jeg skal til at træne min krop. Jeg har netop købt en træningsbænk, hvor bryst, arme, ben og rygmuskler kan trænes. Mit mål er at blive en del bredre og primært få store brystmuskler og arme. Jeg har en udemærket mave efter min egen smag - sixpack =D> Dog søger jeg en bestemt træningsmetode til udelukkende at træne den øverste af de 3 mavemuskler = den mindste, da den langt fra er lige så kraftig som de 2 andre. Mit formål med denne tråd er egentlig bare lidt råd og tips. evt. en "lille kostplan og træningsplan" Skal jeg bare fyre løs med 12 kg på hvert bryst, har aldrig trænet rigtig før, men jeg ved, at jeg kan tage 12 kg hvertfald 10 gange.. også bare hæve den med 1 kg efter en uge? eller lignende.

Jeg har læst så meget om hvad og hvornår man skal spise.. nogle steder står der inden andre gange efter. Hvad skal man tro på? Jeg har også hørt at kakao, kød eller lign. med meget protein er at foretrække..

Info:
Alder: 16 år
170 cm - Mangler nok 5 cm endnu - kan for hård/meget træning stoppe vækst?
60 kg. - Ikke rigtig tynd, bare meget lidt fedt på kroppen, tror at det er umuligt at tage på for mig :D
arme: lidt over 30 cm.

plzz lidt hjælp tak :)

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

"170 cm - Mangler nok 5 cm endnu - kan for hård/meget træning stoppe vækst? "
Nej.

Jeg har læst så meget om hvad og hvornår man skal spise.. nogle steder står der inden andre gange efter. Hvad skal man tro på? Jeg har også hørt at kakao, kød eller lign. med meget protein er at foretrække.

Jeg gætter på du mener inden/efter træning.
Et pre-w måltid(inden træning) er altid godt, en god portion kcal virker for mig.
Efter træning gælder det om at få nogen hurtigt optagelige kulhydrater og protein, her kan du bruge hvidt brød, bananer og sådan.
Ang. protein er whey protein det mest populære, kan bl.a. bestilles på bodyman.dk
Sålænge proteinet og kulhydrater er hurtigt optagelige.

Gode råd:

1. Læs artikler her på siden
2. God kost = gode resultater, træning er langt fra alt
3. Træn hele kroppen, fremmer dine resultater for overkrop også.

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

hop om bord i artikkel arkivet sailor, og læs til du segner... Læs flere gange og forstå, og hvis du er i tvivl om den mindste ting, så opret et topic i det passende forum, og og spørg om det du er i tvivl om.. Så skal vi prøve at hjælpe.. Der er jo så mange aspekter i dit spørgsmål, som går at det bliver håbløst at svare på, hvis du ikke har prøvet selv at sætte dig ind i stoffet.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Nu har jeg læst en del artikler - Lad mig bare formulere spørgsmålene lidt mere simpelt.

1) Hvornår og hvad spiser man før/efter træning?

2) Skal jeg i starten fyre så mange kg. på, som min krop kan tage? Jeg er en 170 cm, mangler omkring 5 cm. har min læge sagt, stopper min vækst?

3) Den bedste kost til dagligt for at opnå store muskler hurtigst muligt. evt. et link til en pålidelig kilde?

4) Jeg vil egentlig bare vide, hvordan man får store muskler, så hurtigt som det nu kan ske. Jeg er villig til at træne hverdag, og får nok brug for et lille træningsprogram, da jeg allerede er stået af når ordet squah kommer? #-o

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

chill skrev:Nu har jeg læst en del artikler - Lad mig bare formulere spørgsmålene lidt mere simpelt.

2) Skal jeg i starten fyre så mange kg. på, som min krop kan tage? Jeg er en 170 cm, mangler omkring 5 cm. har min læge sagt, stopper min vækst?

3) Den bedste kost til dagligt for at opnå store muskler hurtigst muligt. evt. et link til en pålidelig kilde?

4) Jeg vil egentlig bare vide, hvordan man får store muskler, så hurtigt som det nu kan ske. Jeg er villig til at træne hverdag, og får nok brug for et lille træningsprogram, da jeg allerede er stået af når ordet squah kommer? #-o

1)
Evt. supplementer inden træning. Det er ikke nødvendigt at få noget inden træning, bare de normale måltider (5 måltider+)

2) Din vækst stopper ikke. Du skal tage en antal reps, men ellers så ja.

3)
Læs kost artikler. Det er individuelt hvad man har brug for.
For at få store muskler skal du være i kcal overskud, for at miste fedt skal du være i underskud.
Du kan selfølgelig være på grænsen men det vil ikke give dig gode gains sammenlignet med overstående.

4)
Igen læs artikler, tvivler på du har læst artiklerne.
Anyhow, vil jeg anbefale dig et fullbody program som fokuserer på basis øvelser (altså deadlift, squat og bænkpres). Dette vil sørge for ikke at skade dig samtidig med at du lærer de bedste øvelser.

Tvivler på du har læst artiklerne.

Træner her: Anger Mangement

Det er vigtigt at du har en plan med din træningsdag.
Enten fullbody program eller 2 dages split.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

chill skrev:Nu har jeg læst en del artikler - Lad mig bare formulere spørgsmålene lidt mere simpelt.

1) Angående dit pre-workout meal (mad før træning), så handler det vel i bund og grund bare om at få en god gang mad ned, så du har masser af energi i kroppen. Jeg plejer at spise en banan i bussen, på vej ind til træning, hvis jeg ikke rigtig føler mig sulten. Hvis jeg til gengæld er sulten, plejer det at være nogle rugbrødsmadder med godt med kødpålæg på :wink:

Dit post-workout meal (mad efter træning) bør bestå af hurtigt optagelige kulhydrater og proteiner. Her kan en shake med proteipulver og carbs (kulhydrater) være effekiv.

2) Det stopper ikke din vækst - det er en kæmpe skrøne, og det er også blevet omdiskuteret herinde mange gange før (søg). Du skal bestemt ikke bare klø på! Sørg for at finde billeder/artikler/videoer omkring udførelsen af forskellige øvelser, så du får teknikken 100 % på plads. Start ved lave kg, og arbejd dig langsomt opad i løbet af nogle uger. (Eksempelvis)

3) Det lyder som om du leder efter et bestemt måltid, eller noget i den dur. Kig i artikel-sektionen, der er faktisk givet eksempler på hvad du kan spise. Ellers kig i "madopskrifter"-sektionen, og se hvad folk spiser.

4)Hvis du ikke ved hvad squat er, så har du uden tvivl IKKE læst ret mange artikler her fra sitet. Kom igang med at læse, det er virkelig essentielt for dig :D Jeg har været så flink og linke til de mest relevante artikler:

artikler/kostogkosttilskud/KostenfraAtilaa.php
artikler/bodybuilding/thebasicsofhypertrophytraining.php
artikler/bodybuilding/10bodybuilding&fitnessmyter.php
artikler/bodybuilding/vejentilenmuskuloesogveltraenetkrop.php
artikler/bodybuilding/bulking.php

Læs de artikler, og jeg lover dig for, at dine resultater kommer hurtigt!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan