Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Ny til styrketraening

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Goddag alle sammen.

Jeg har faaet anbefalt dette forum af en kammerat, da jeg skal til at i gang med at styrketraene her fra Januar. Det er ikke bare et soelle nytaarsfortsaet, det er noget jeg har planlagt siden Maj.

Situationen er den, at jeg i Maj vejede 105,5 kilo (staerkt overvaegtig.. Ren fedt.. ingen muskler), og jeg siden der har vaeret godt i gang med primaert loeb og lidt Kamp Sport (Wing Chun). Jeg ligger derfor dagen i dag paa vaegten der hedder 83 kilo, og det er jeg naturligvis meget glad for. Situationen er saa den at jeg meget gerne vil i gang med at styrke traene. Jeg har dog midlertidigt en kollega som er bodybuilder, og han siger at min kostplan paa omkring 1700-2000 kalorier kan jeg godt smide vaek, hvis jeg vil have noget ud af min styrketraening naar jeg skal traene 4 gange om ugen i en time. Han siger han spiser op til 5000 kalorier om dagen, med diverse protein tilskud. Han har desuden naevnt at det vil vaere perfekt for mig at starte paa styrketraening netop nu, da jeg stadig har en masse fedt paa min krop.

Jeg har brug for noget feedback omkring dette, da jeg er meget ambivalent overfor at skulle indtage saa stor en maengde kalorier hver dag. Er det virkelig rigtigt, jeg skal til at indtage en langt stoerre maengde kalorier for at opbygge muskler? Ville det ikke bare vaere nok at begynde at tage en god maengde proteinpulver eller noget?

Mit primaere maal er bare at jeg faar en flot slank og veltraenet krop, men ikke alt for store muskler da jeg gerne vil bevare saa meget hurtighed som muligt mht. mit Wing Chun. I oejeblikket loeber jeg ca 4.3km hver morgen (http://runkeeper.com/user/thisisevilevil/profile), og det har givet mig super flotte og veltraenet laegmuskler, plus jeg er i rigtig god form. Derimod har jeg naesten ikke noget der minder om synlige muskler paa min overkrop og overarme.

Jeg takker mange gange paa forhaand paa alt form for brugbart feedback jeg faar. Jeg er helt blank paa dette omraade, og jeg aner ikke rigtig hvor jeg skal begynde. Min tanke var jo bare at jeg ville gaa ned i traeningsrummet og begynde at loefte vaegte, for at faa opbygget muskler, ligesom jeg bare begyndte at loebe for 6 maaneder siden for at forbraende fedt. Men det er aabenbart ikke saa simpelt som man gaar rundt og regner med :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Evil og velkommen til :)

Gå i gang med at udforske artikelbasen her på siden og sæt dig ind i det helt grundlæggende omkring styrketræningens A, B, C. På den måde vil du vide lidt mere om hvad det drejer sig om, når alle de rutinerede kræfter herinde fra begynder at komme med gode råd.

Glædelig jul og godt nytår!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Mange tak Hr. :) og i lige maade!

Jeg har nu siddet og laest et par artikler, og kan forstaa paa det hele at jeg skal til at aede noget mere end mine 2000 kalorier om dagen hvis jeg skal traene 1 time, 4 gange om ugen, plus mine morgenloeb. Desuden skal jeg vidst til at finde noget proteinpulver. Kan se der bliver snakket meget om Bodylabs proteinpulver, men kan se det ville blive lidt besvaerligt at anskaffe sig her i Irland, hvor jeg bor.

Nogle der kan anbefale et godt internationalt produkt til en nybegynder? Jeg har ikke noget imod prisen, bare saa laenge det er noget der fungerer.

Når du har været svært overvægtig, så ville jeg i dit sted holde diæten lige omkring eller lidt under dit ligevægtsindtag.

Indtager du de famøse 5.000 kalorier vil en stor del af energien med stor sandsynlighed blive brugt til at gendanne din nu tabte fedtmasse, og så vidt jeg kan læse, er det vist ikke det du er ude efter. Så hellere skrælle længere ned - der vil stadig være begyndergains som det kaldes, og så senerehen, når du har en god basis form, kan du opsætte dit energiindtag og ligge i overskud for dermed at have bedre betingelser for muskelvækst.

Jeg kunne forestille mig, at som tidligere overvægtig, vil det måske virke demotiverende for dig, at tage masser af fedtmasse på igen.

Styrkeliste

Med hensyn til proteintilskuddet, så find et no-name mærke med en smag du syntes er god.

Det kunne også sagtens være, at du kunne overtale bodylab til at sende internationalt, eller eventuelt henvise til et af deres undermærker, hvis de har noget på markedet i Irland. Skriv eventuelt til Rasmus Thorup og hør ad, han er altid servicemindet og klar til at hjælpe, hvis han kan =D>

Ellers kunne du jo få bodylab til at sende til en af dine danske bekendte, som så kunne videresende til dig...

Styrkeliste

Helt enig med Mr.TopGear.
Jeg smed 4kg, de første 3mnd. jeg begyndte at styrketræne, men smed også 3cm på armene. (Selvfølgelig ikke kun på armene hehe).
Jeg foreslår, at du gør noget lignende. Dvs. højt proteinindtag og cutte de 3 første måneder.
Du burde sætte meget tid af, til at lære teknikken i din øvelser.
Når de første 3 mnd. er ovre burde du stå med et godt udgangspunkt og acceptabel teknik.
GOOD LUCK!! :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er det HELT rigtige tidspunkt, at begynde styrketræning på. Jo federe jo bedre - så du skulle have startet noget før. Det overflødige fedt omdannes nemlig til muskler. Jeg vil anbefale dig at udskifte hele din kost med pulverbaserede produkter (6 måltider dagligt) og derudover at køre bryst-biceps programmet. Dette er en samlet plan, som jeg selv har haft stor succes med. Skriv evt. en PB for spørgsmål :)

Geografisk sted: Kjellerup

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Fatboy12 skrev:Det er det HELT rigtige tidspunkt, at begynde styrketræning på. Jo federe jo bedre - så du skulle have startet noget før. Det overflødige fedt omdannes nemlig til muskler. Jeg vil anbefale dig at udskifte hele din kost med pulverbaserede produkter (6 måltider dagligt) og derudover at køre bryst-biceps programmet. Dette er en samlet plan, som jeg selv har haft stor succes med. Skriv evt. en PB for spørgsmål :)

Broscience much..?

Da du er ny og dit mål er at komme i form så læs gerne begynder artikler.

Du kan ikke stole på din såkaldte BB ven da du er i en form hvor du gerne vil tabe dig fedt men så længe din krop har en overmeget mængde af fedt gør det ikke noget, spis så meget protein du kan samme tid med du taber fedt og du vil klare dig fint til en nogenlunde lav fedt procent. Jo mere fedt du har på kroppen jo mere kan du cutte men at opfylde dine protein behov er vigtigt.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Fatboy12 skrev:Det er det HELT rigtige tidspunkt, at begynde styrketræning på. Jo federe jo bedre - så du skulle have startet noget før. Det overflødige fedt omdannes nemlig til muskler. Jeg vil anbefale dig at udskifte hele din kost med pulverbaserede produkter (6 måltider dagligt) og derudover at køre bryst-biceps programmet. Dette er en samlet plan, som jeg selv har haft stor succes med. Skriv evt. en PB for spørgsmål :)

fuldstændig overflødigt indlæg. Hvad skal TS bruge det til? Og det er svært for en nybegynder at forstå ironien i det du skriver, så pas på med det også - det kan være han valgte at høre på dig....

OT:
vælg et fullbody program. Spis sund og varieret. Juster med spejl og vægt. Keep it simple.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster