Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder - Hjælp til min træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløjsa, jeg startede på en seriøs træningsplan for 3 måneder siden, og har aldrig trænet før, hvertfald ikke seriøst, måske et par armbøjninger her og der.
Jeg søger lidt hjælp til mit trænings skema, fordi jeg synes jeg gået lidt i stå, og jeg ikke sikker på om jeg tager nok reps og sæt.

Dag 1: Bryst, Triceps, Skulder.
Dag 2: Ben, Ryg, Biceps.
Dag 3: Bryst, Triceps, Skulder
Dag 4: Ben, Ryg, Biceps.
Dag 5: Bryst, Triceps, Skulder
Dag 6: Ben, Ryg, Biceps.
Dag 7: Hvile.

Jeg laver selvfølgelig standard øvelse, skrå/flad bænk osv i kender dem jo :), og så laver jeg 5sæt a' 6-10reps i hver øvelse, jeg lidt usikker på mit skema og om 5sæt måske er for meget?
Jeg har prøvet at gå lidt op i vægt og gå et sæt ned, men det synes jeg ikke at jeg får noget pump af, jeg mangler altid lige det sidst sæt.

Sådan ser det ud foreløbig efter 3mdr, uden juice selvfølgelig.
Jeg har en meget høj forbrænding, så man ser tydeligt musklerne, om så jeg drikker 4 liter fløde om dagen. Jeg sørger for at spise godt, 25-35g protein hver 3.time, det mere mit skema jeg i tvivl om.
Sidst rettet af th0ms 7. apr 2010, 09:38, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes, at det ser fint ud. Kører noget lignende, har bare valgt at slå skulder og ben sammen. Også et fint udgangspunkt rent kropsmæssigt. Det er bare at fortsætte derud af. Rep-range er også fin, og hvad angår sæt så vil jeg mene, at det afhænger af, hvor mange øvelser du har med? hvis du nu kører alm. bænk, incline og evt flyers, så er 5 sæt i alle øvelser nok en smule i overkanten.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Equinox Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 162.00

Hvis du syntes du er gået i stå og ikke har trænet længere end du skriver, skulle du nok prøve at kigge på dit program. Syntes det er langt fra optimalt til en begynder.
Prøv at kig i artikel sektionen og søg efter begynder programmer.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:Hvis du syntes du er gået i stå og ikke har trænet længere end du skriver, skulle du nok prøve at kigge på dit program. Syntes det er langt fra optimalt til en begynder.

Kan være det mig som er lidt blæst, fordi hvis jeg ka' blive så markeret på kun 3mdr, har ikke set andre blive så markeret på kun 3mdr uden steroider, så skemaet er måske okay, som BANGER skriver. Det jeg mener med jeg gået i stå er jeg ikke kan gå op i vægt (F.eks på bænkpres, og flyer osv) Mine muskler vokser da som du kan se, og er vokset utrolig meget på 3mdr. Men min styrke er gået i stå, sidder fast på den samme vægt.

th0ms skrev:
Old school skrev:Hvis du syntes du er gået i stå og ikke har trænet længere end du skriver, skulle du nok prøve at kigge på dit program. Syntes det er langt fra optimalt til en begynder.

Kan være det mig som er lidt blæst, fordi hvis jeg ka' blive så markeret på kun 3mdr, har ikke set andre blive så markeret på kun 3mdr uden steroider, så skemaet er måske okay, som BANGER skriver. Det jeg mener med jeg gået i stå er jeg ikke kan gå op i vægt (F.eks på bænkpres, og flyer osv) Mine muskler vokser da som du kan se, og er vokset utrolig meget på 3mdr. Men min styrke er gået i stå, sidder fast på den samme vægt.

Ja fremgangen er der absolut intet at sige til, men begynder gains kan de fleste få på hvilket som helst program. Så det er ikke unormalt det du oplever.
Men derfor er det program du kører langt fra optimalt til en på dit niveau.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Prøv dig hellere med et 2-split, det vil jeg mene er godt for en nybegynder.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu kender jeg ikke dit udgangspunkt, men hvis du har opnået den form på 3 måneder ser jeg ingen grund til at ændre i programmet endnu - det ser sgu godt ud.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster