Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Nyt liv- Kostplan

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Vil starte med at give jer mine data,er 23år 189cm 80kg.
Jeg har bestemt mig for at det på tide at ændre mit liv og livsstil, da jeg ikke været der hvor jeg gerne vil være, hverken fysisk eller psykisk! Jeg har brugt påsken på at læse op omkring træning, kost osv og det noget af en jungle, som man ikke bare lærer på et par dage.

Jeg har prøvet at lave en kostplan, som er simple og ikke kræver flere timer i et køkken. Mit mål med kostplanen er at ligge i kcal underskud, ca 300-500, da jeg har en del fedt jeg gerne vil smide. Jeg kunne godt tænke mig nogen inputs, om der er noget jeg kan/burde gøre anderledes
kostplan

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er en meget ambitiøs og detaljeret plan for en nybegynder. Den bliver svær at holde. Hvis jeg var dig, ville jeg planlægge et par dage frem ad gangen. Hvis du har fundet dit ligevægtsindtag ved at følge din normale kost og vægtudvikling gennem et par uger, har du allerede styr på at tælle kalorier og kan så småt huske hvad de enkelte fødevarer indeholder. Så er det bare et spørgsmål om at tænke over, hvad der kommer i kurven - altså tælle kalorier pr måltid. Det er langt lettere at håndtere end en rigid kostplan og du lærer mere af det. Du bliver heller ikke træt ved at spise det samme hele tiden og du får ikke dårlig samvittighed over at fravige en eller anden detaljeretog forholdsvist ligegyldig kostplan.

Derudover tvivler jeg på at du har ret i at du har noget fedt af betydning. 80 kg til 189 cm er ikke ret meget.

Ps: hvis du har fundet dit indtag i en beregner, så gør ovenstående i stedet. Beregnerne er ikke meget værd
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du lyder ret tynd jf 189 høj, 80 kg. Tror du ikke, at et fornuftigt bulk vil tjene din fysik en hel del bedre?
Brugeravatar

Først vil jeg sige mange tak for rådene.
Ja umiddelbart lyder jeg jo ikke tyk eller noget i den stil, dog har jeg det problem at alt har sat sig på maven, mine arme, ben og mit ansigt fejler intet, dog er jeg godt træt af at min mave en fedtklump og det var derfor jeg tænkte at cutte først.

Jeg har tænkt en del over om jeg skulle cutte eller bulke først, er bare bange for at hvis jeg bulker, så bliver min mave stører end den allerede er og derfor tænkte jeg at det ville være bedre at cutte først.
Hvis folk med mere viden, mener at jeg skulle bulke, så må jeg da klart tage det op til overvejning!

Endnu en gang tak

Fed plan du har lagt dig der!

Men prøv evt. at læse om lean bulk, tror det ville gavne dig meget mere. For som de andre siger lyder du ikke af fakta som en der har brug at tabe dig.
Do what makes, you happy

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Så vidt jeg har læst mig frem til, så lean bulk rimelig svært, ved så ikke om det mig der har misforstået det.

Jeg har en kæmpe delle på maven som jeg gerne vil af med, og derfor tænkte jeg at cutte først og håbe der ikke ryger for meget muskelmasse af den smule jeg har haha

Du behøver ikke bekymre dig om at tabe muskelmasse. Lean bulk er ikke svært, det tager bare længere tid. Om man sørger for at få 500 kcal ekstra om dagen eller 300 kan komme ud på èt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster