Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Nyt split program - hjælp

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folkens...

Var så uheldig at brække 2 ryghvirler sidste år på skiferien :( Er endelig kommet mig - men er blevet mindre end nogensinde før :( Er 190 høj og vejer kun 65 kilo :O Skinny shit!

Anyway - har fået meldt mig ind igen i fitness world og har nu endelig tiden til at få trænet - og nu bliver jeg nødt til det, hvis jeg nogensinde vil stå på snowboard igen :)

Jeg tænker jeg vil køre et split program og så komme derned 6 gange om ugen ! Men hvordan ville sådan et program skulle deles op ? og hvilke øvelser er gode for sådan en som mig (Som ikke har den store erfaring i et træningscenter)

Især ryggen er vigtig for mig at få trænet op igen... er der nogen der kan hjælpe lidt ? For er godt nok på bar bund !

Skal siges at jeg har fået lagt et super godt kostprogram (opfedning - masser af kalorier og proteiner) af en diætisk - så maden er der styr på :) og jeg er i kalorieoverskud og får det protein jeg skal bruge !

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fullbody! Jeg har selv den plan, at jeg om noget tid skifter til noget FB af en art. Det skulle være vejen frem.
Squat og dødløft er bare guldøvelser, som gør det noget lettere at blive et monster!

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jamen jeg kan vel ikke køre fullbody 6 gange om ugen ? Tænker kroppen skal have tid til at restituere ? Derfor jeg ville have split ? Når nu jeg har tiden - er dette helt ved siden af ?

Find et godt 3 split, hvis du vil træne 6 gange i ugen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00

Nutty89 skrev:Find et godt 3 split, hvis du vil træne 6 gange i ugen.

Jamen hvor finder jeg lige det henne ? :) Jeg spurgte jo netop herinde for at få hjælp til hvilke øvelser der ville være gode :)

skottyboy skrev:Jamen jeg kan vel ikke køre fullbody 6 gange om ugen ? Tænker kroppen skal have tid til at restituere ? Derfor jeg ville have split ? Når nu jeg har tiden - er dette helt ved siden af ?

Okay.. jeg tænker sådan her.. Du er ny, du mangler en grundform. Hvis du finder et simpelt og godt FB, kan du vel træne det hver anden dag, altså 3,5 gange om ugen i snit. Det er ret heftigt i sig selv som helt ny. Og så rammer du alle muskelgrupper 3,5 gange om ugen.

Og så tror jeg at du som så mange andre (inklusiv ut) glemmer, at mere ikke altid er bedre. Hav kvalitet i dit program og din træning. Så er fullbody og 3-4 træninger om ugen rigeligt.. rigeligt!
Squat og dødløft er bare guldøvelser, som gør det noget lettere at blive et monster!

hvorfor træne 6 gange om ugen med split program når du kan få mindst lige så gode resultater med en godt std. fullbody program 3 gange om ugen?.. vil næsten tro du kan få bedre resultater med et af de stronglift begynderprogrammer både for øgning af styrke og masse.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:hvorfor træne 6 gange om ugen med split program når du kan få mindst lige så gode resultater med en godt std. fullbody program 3 gange om ugen?.. vil næsten tro du kan få bedre resultater med et af de stronglift begynderprogrammer både for øgning af styrke og masse.

Jeg er jo nybegynder - og tænkte jo så bare "jo mere jo bedre" men hvis det andet er bedre - så er det det jeg gør... men jeg mangler stadig nogle øvelser eller i program ? er der nogen der kan hjælpe med det ?

skottyboy skrev:
MadzP92 skrev:hvorfor træne 6 gange om ugen med split program når du kan få mindst lige så gode resultater med en godt std. fullbody program 3 gange om ugen?.. vil næsten tro du kan få bedre resultater med et af de stronglift begynderprogrammer både for øgning af styrke og masse.

Jeg er jo nybegynder - og tænkte jo så bare "jo mere jo bedre" men hvis det andet er bedre - så er det det jeg gør... men jeg mangler stadig nogle øvelser eller i program ? er der nogen der kan hjælpe med det ?

det er faktisk lige omvendt.. fullbody og 2split er bedre for nybegyndere end 3 split. ISÆR fullbody programmer baseret på styrke.. hypertrofi kommer automatisk med styrkeprogrammer, og begynder gains.. man siger som regel at nye folk skal øge deres grundstyrke inden de foretager sig noget decideret hypertrofi programmer.

B2B 2 split program, stronglift program osv er fine begynder programmer.. og så skal du igang med at lave de store basis øvelser istedet for maskine øvelser.. men få lige at vide af en kvalificeret læge om du godt kan træne squat og dødløft med din lænd :).. det er det bedste øvelser til underkæden.. (lænden inkluderet).
Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:
skottyboy skrev:

det er faktisk lige omvendt.. fullbody og 2split er bedre for nybegyndere end 3 split. ISÆR fullbody programmer baseret på styrke.. hypertrofi kommer automatisk med styrkeprogrammer, og begynder gains.. man siger som regel at nye folk skal øge deres grundstyrke inden de foretager sig noget decideret hypertrofi programmer.

B2B 2 split program, stronglift program osv er fine begynder programmer.. og så skal du igang med at lave de store basis øvelser istedet for maskine øvelser.. men få lige at vide af en kvalificeret læge om du godt kan træne squat og dødløft med din lænd :).. det er det bedste øvelser til underkæden.. (lænden inkluderet).

Lægen har sagt at jeg godt må styrketræne så meget jeg vil nu :) Har været "rask" et på måneder efterhånden - så længe jeg starter stille ud og ikke løfter 200 kilo første gang ;)

skottyboy skrev:
MadzP92 skrev:
skottyboy skrev:

Lægen har sagt at jeg godt må styrketræne så meget jeg vil nu :) Har været "rask" et på måneder efterhånden - så længe jeg starter stille ud og ikke løfter 200 kilo første gang ;)

lyder godt.. så start med stronglift og byg vægten langsomt op i starten så du først rammer max efter en måned ca. og så hold din fokus på at indøve de svære teknikker i øvelserne.. lad vær med at tro du gør dem rigtigt første gang.. folk der squatter i et år har stadig fokus på at forbedre teknikken i løftet.. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay :) Nu siger du stronglift ? Er det et færdig program der ligger her på siden eller ?

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Jeg vil anbefale dig at køre dette. Her får du også en fin lille "instruktion" til øvelserne i linket.
Enkelt og effektivt program.
Brugeravatar

Btw.. du skrive i "underskriften" at du gerne vil have fokus på overkroppen. Det er ok, så længe du giver stylterne samme fokus! Det vil give nogle gode resultater. Og findes der noget bedre end squat?? :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster