Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Øge muskelmasse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en fyr på 23 år, på 171cm og 70 kg. Jeg skal starte til rugby efter sommerferien, og vil derfor gerne øge min muskelmasse så meget som muligt, inden jeg skal begynde, for ikke at blive helt mast. Jeg har trænet det sidste 1½ år, men meget on and off, og vil derfor betegne mig som en nybegynder. I starten kørte jeg full body og steg fra 4x4 med 30 kilo i bænk til 4x4 med 48 kilo, men her det sidste halve år er jeg kun steget yderligere 2kg til 50kilo i bænk. Her har jeg trænet bryst og skulder sammer 2gange om ugen, biceps og triceps 2gange om ugen og ben og ryg 1gang. Dog skal det som før nævnes at det har været meget on and off, er der har været et par perioder med helt op til 2 måneders pause.

Jeg vil derfor vide om der er nogen der har et program eller en træningsform, som kan hjælpe mig til at komme videre, og forøge styrke samt muskelmassen så meget som muligt. Denne gang er det seriøst, og jeg vil følge programmet 100%.

Til sidst vil jeg gerne hører om (håber ikk det er et dumt spørgsmål), hvor vigtigt det er at indtage proteinpulver under muskelforøgning. Har hørt af nogle af mine kammerater der træner meget, at det kan være skadeligy for nyren og hjertet, samt at man sagtens kan dække sit protein indhold med en normal kost. Er det sandt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Træn og ÆD, og ÆD noget mere. Du vejer 70kilo, dvs. du spiser ingenting. Ja DU kan nemt få dækket dit protein behov igennem din kost, men det lyder ikke som du tænker på kosten overhovedet, siden du som 23årig og med trænings erfaring stadig vejer så lidt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Logbog: Vis logbog

Om dit sidste spørgsmål: nej et højt proteinindtag er ikke fundet skadeligt for nyrer og hjerte.

Du kan sagtens dække behov gennem alm kost men tilskud er oftere en god hjælp til at gøre hverdagen lidt nemmere.

Dine venner skal have en halv dummeflad
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Dingo skrev:Om dit sidste spørgsmål: nej et højt proteinindtag er ikke fundet skadeligt for nyrer og hjerte.

Du kan sagtens dække behov gennem alm kost men tilskud er oftere en god hjælp til at gøre hverdagen lidt nemmere.

Dine venner skal have en halv dummeflad

what he said.

Med program: find et her på siden, med indbygget progression.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Tjek eventuelt mark rippetoes "starting strength" program:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/who_wants_to_be_a_novice_you_do
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/starting_strength

Det er no nonsense program der er til at forstå og følge uden for mange dikkedarer, du skal bare koncentrere dig om at løfte og spise
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 180.00

Tak for svarende. Det er rigtigt jeg ikke har gået nok op i kosten, men det lyder som om at det er meget vigtigere end at finde et nyt program. Så jeg vil træne videre og æde løs :D

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster