Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Øget proteinsyntese?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej jeg har læst lidt og er faldet over ordet proteinsyntese.

Hvad vil det sige , hvis man har en øget proteinsyntese, og hvad betyder det for ens resultater?
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tjek første hit på Google på ordet 'proteinsyntese' :wink:

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

merijaan skrev:Hej jeg har læst lidt og er faldet over ordet proteinsyntese.

Hvad vil det sige , hvis man har en øget proteinsyntese, og hvad betyder det for ens resultater?

At din krop producerer proteiner hurtigere, som kan gå til muskelopbygning og en masse andet.

Kostplan: Ingen kostplan

jeg har googlet proteinsyntese og finder lange biologiske forklaringer med alt muligt andet shit end det jeg søger.

jeg vil vide hvordan en øget proteinsyntese hjælper på muskelopbygningen er der ikke en som kan uddybe det noget mere
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste

"Muskler vokser kun i 48-72 timer efter man har trænet dem. Mange tror at musklen først er i en nedbrydningstilstand, som derefter går over i en opbygningstilstand. Dette er forkert – opbygning og nedbrydning af musklerne er parallelle processer, som begge kører hele tiden. I forbindelse med vægttræning stiger hastigheden af begge processer, men hvis der tilføres tilstrækkelig næring, stiger opbygningen, proteinsyntesen, mere end nedbrydningen, resulterende i en positiv nettoproteinsyntese, som altså er lig med muskelvækst. Proteinsyntesen er forhøjet stort set lige efter træning, topper efter cirka 24 timer og vender tilbage til udgangspunktet efter 48-72 timer."

Nuppet herfra: http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/split-hit-eller-shit.html

Håber, du kan bruge det.

Reputation point: 15

merijaan skrev:jeg har googlet proteinsyntese og finder lange biologiske forklaringer med alt muligt andet shit end det jeg søger.

jeg vil vide hvordan en øget proteinsyntese hjælper på muskelopbygningen er der ikke en som kan uddybe det noget mere

Siden proteinsyntese ER muskelopbygning, så betyder det ret meget :mrgreen:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tak for svaret :D

men hvis man kører et 5 split program , rammer man den samme muskel efter 1 uge. dette er langt mere end 72 timerr, vil det have en negativ effekt for proteinsyntesen?

ELLER

Er det sådan så hvis man mandag træner bryst stiger syntesen, og så pause tirsdag, og træner så ryg på onsdag , så stiger den igen?
Eller skal det måles "pr muskegruppe"

Altså proteinsyntesen falder til normal værdi 72 timer efter endt træningspas, men hvis man så træner igen dagen efter er det så iorden ift den trænede muskel dagen før? vil man hele tiden have en høj proteinsyntese

Styrkeliste

Nu skal jeg ikke klogeskide den i det her, men som jeg har forstået det, skal det opfattes lidt som jeg vil prøve at beskrive nedenfor..

Du træner bryst Mandag, herefter starter din proteinsyntese for den muskel, som så efter 24 timer har toppet, og går tilbage igen..
Hvis der så går en hel uge før du træner bryst igen, så "misser" du mange dage hvor du med fordel kunne ha fået mere ud af det..
Det betyder at du på 2 år ville have opnået hvad du måske kunne på 1 år.. (Bemærk tidsfaktoren er rene skud i tågen, men princippet for det)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 167.50

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster