Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Øgning af vægten i Squat

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle

Alle ved progression er vigtig for hypertrofi, men hvor meget skal man øge vægten med, hver gang/hver uge eller hvordan ens program nu er, i squat? I en lille øvelse som curls er det sikkert fint at øge vægten med 2 kg., men i en stor øvelse som squat skal der øges mere, men hvor meget? har læst nogle steder 10 kg., men det lyder også af meget synes jeg? Jeg har læst at en øgning på 5% anbefales i mange artikler, men jeg har ikke målt nogen 1RM, og i mange gode artikler skrevet af dygtige folk, følges 5% reglen ikke.

Som et lille undersåørgsmål er der måske nogle der kan svare på hvor meget der skal øges i nogle af de andre store øvelser som bænkpress og millitary press? er 2,5 kg. nok der?

Håber nogle kan hjælpe :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror du vil få meget ud af at læse nogle af grundartiklerne her på sitet, da dit spørgsmål indikerer, at der er flere aspekter, end bare øgning af vægt og progression for diverse øvelser, som du skal have styr på.
NU KOMMER FAR!

Tjek desuden min log og følg min hverdag med Wendler 5/3/1, Bruce Springsteen, Erasure, rødvin, skovmandskjorter og jagten på 3,5 liter mælk dagligt.

Nu kommer far!

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 132.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Er enig med ØBROROCC.

Jeg begyndte at øge vægten uden at have 100% styr på teknikken og det resulterede i at jeg lavede et assdip, hver gang jeg var nede og skulle op igen.

I bund og grund vil jeg umiddelbart foreslå at starte på et program som Starting Strength 3x5, det har jeg selv fulgt og der virker vægtstignen på 2,5kg hver workout godt!
Hellere starte lidt for lavt og så gradvist sætte vægt på, end at starte for tungt og lave dårlige udførte reps.

Hvis jeg må give dig et personligt råd, få fat i en kompetent træner som kan vise dig den korrekte teknik i både DL og squat, det vil gøre en betydelig forskel for din progress og dine løft!

Held og lykke
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Hotel Aabenraa/Studie91

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for responset.

Jeg har læst artiklerne herinde, det jo derfor jeg spørger på forumet. Jeg er forholdvis nybegynder, er i gang med et program, men har rimelig godt styr på tekniken i squat, og derfor er det næste skridt noget mere belastning. Jeg ved I mener det i bedste henseende, men med dette indlæg søgte jeg ikke så meget generel tips til hvad I synes jeg skal gøre, men mere et svar på mit spørgsmål :) Kan godt være I synes et sådant spørgsmål er totalt nybegynder spørgsmål, men derfor betyder det ikke, at man kan konkludere at personen ellers er totalt udvidende om alt hvad der handler om korrekt træning, kost osv :)

Håber I eller andre kan hjælpe :)

Logbog: Ingen logbog

Hvis du har læst artiklerne her inde, så ved du også hvordan du sætter en linær progression op. Så er der kun tilbage og prøve dig frem og finde ud af hvor store stigninger du kan holde til, og om du vil ende ud i at løfte mere end dit tidligere max eller køre op til den gamle og så derefter lave et nyt maxløft for derefter så at justere.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00