Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1168
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1166

Følg bodybuilding.dk på

Ølvom skal blive pæn igen, men hvordan?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey folkens.

Mit første og sikkert også sidste oplæg, da jeg ikke er så meget til det her.. OG DOG, for har et lille problem..
Har lige købt et middelmådigt vægtsæt, (1,60 stang, håndvægte og diverse vægtskiver.)
Men mangler sådan set maven..
Har lånt en ældre udgave af det der hedder Ab-Wheel, og det fungerer fint nok indtil videre.
Men en pause efter en 14 år lang svømme karriere, har gjort at det nederste af maven, er desværre begyndt at lige en god, gammeldags ølvom. #-o

Så er det mit spørgsmål lyder: Hvad er den mest effektive og nemmeste vej, til at få den trænet væk igen?
Skal ikke være six-pack, gerne så småt optegnede streger, men ikke så man også kan se den, når det er bælgmørkt..
Skal jeg bare fortsætte med at benytte Ab-Wheel'et eller er der andre og nemmere metoder?

HJÆLP mig venligst!!!! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spejdermann skrev:Hey folkens.

Mit første og sikkert også sidste oplæg, da jeg ikke er så meget til det her.. OG DOG, for har et lille problem..
Har lige købt et middelmådigt vægtsæt, (1,60 stang, håndvægte og diverse vægtskiver.)
Men mangler sådan set maven..
Har lånt en ældre udgave af det der hedder Ab-Wheel, og det fungerer fint nok indtil videre.
Men en pause efter en 14 år lang svømme karriere, har gjort at det nederste af maven, er desværre begyndt at lige en god, gammeldags ølvom. #-o

Så er det mit spørgsmål lyder: Hvad er den mest effektive og nemmeste vej, til at få den trænet væk igen?
Skal ikke være six-pack, gerne så småt optegnede streger, men ikke så man også kan se den, når det er bælgmørkt..
Skal jeg bare fortsætte med at benytte Ab-Wheel'et eller er der andre og nemmere metoder?

HJÆLP mig venligst!!!! :)

Der er ikke meget andet for end at tabe sig noget vægt til du er tilfreds.

Der er ikke meget andet for end at tabe sig noget vægt til du er tilfreds.[/quote]

Men hvordan?

Spejdermann skrev:Der er ikke meget andet for end at tabe sig noget vægt til du er tilfreds.

Men hvordan?[/quote]

Tjaa.... Kort og godt kræver det du har 500kalorier under dit daglige kalorieintag. Jeg kunne godt forklare det, men det ville tage alt for lang tid. Læs evt. under artikler. Jeg kan varmt andbefale smedens artikel: Kosten fra A til Å.

Læs artikler omkring sund kost, træn med fornuft, tab dig og bliv ved med ab-wheel'et :)

Held og lykke

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

Der er nogle suge ind øvelser man kan lave, det skulle fjerne toppen af den, men ellers vil lidt maveøvelser og måske lidt ned i kg. hjælpe... :)

______

Sug maven ind og hold det...

(3 gange om ugen af 3 set med 1 min mellemrum)

Første uge: 20 sek
Anden uge: 40 sek
Sidste uge: 60 sek

Jeg ved ikke hvor godt det er at gå over de 60 sek... Men noget feedback på det ville være nice :wink:
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

GoNe skrev:Der er nogle suge ind øvelser man kan lave, det skulle fjerne toppen af den, men ellers vil lidt maveøvelser og måske lidt ned i kg. hjælpe... :)

______

Jeg ved ikke hvor godt det er at gå over de 60 sek... Men noget feedback på det ville være nice :wink:

OKAY! lyder underligt, men skal da nok prøve.. Men ellers bare fortsætte med Ab-Wheel'et, en masse mavebøjninger(oppe og nede) og så "suge-øvelser"??
Ingen kost omlægning eller andre små fif???

Spejdermann skrev:
GoNe skrev:Der er nogle suge ind øvelser man kan lave, det skulle fjerne toppen af den, men ellers vil lidt maveøvelser og måske lidt ned i kg. hjælpe... :)

______

OKAY! lyder underligt, men skal da nok prøve.. Men ellers bare fortsætte med Ab-Wheel'et, en masse mavebøjninger(oppe og nede) og så "suge-øvelser"??
Ingen kost omlægning eller andre små fif???

Som jeg sagde før. Jo det kræver kostomlægning. Læs evt. Smedens artikel: kosten fra A til Å. Kig under artikler.

Det "Gone" hentyder til, er Stomach Vacuum.
Øvelsen går ind og træner de indrer mavemuskler, og din mave trækkes derved ind.
Dog ikke alle, der opnår nogle resultater ved denne øvelse.
Men som sagt, træn ab-wheel 3x8 og fornuftig kost.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Hvordan får jeg et vaskebræt?

Et vaskebræt, eller en sixpack, som det også kaldes er primært noget som skabes i køkkenet. Man får ikke en flot mave ved at træne 100 vis af maveøvelser. Maven træder først flot frem, når fedtprocenten er lav. Og en lav fedtprocent opnår man ved at spise korrekt, og eventuelt ved at supplere sin vægttræning med lidt kardiotræning (konditionstræning). Derudover er det vigtigt at man træner maven som alle andre muskler. Det vil sige med modstand og reps mellem 6-15. Man får ikke en flot mave ved at ligge og lave 100 reps i mavebøjninger.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Så en masse sundt, havregryn til morgenmad, frugt igennem hele dagen, kun groft brød, lidt sukker og 600 mg. fiskeolie hver morgen, og så ellers en god omgang med Ab-Wheel'et hver dag og en løbe tur en gang i mellem?

Har jeg forstået det sådan nogenlunde, eller har jeg skudt helt forkert..??? :?

Spejdermann skrev:Så en masse sundt, havregryn til morgenmad, frugt igennem hele dagen, kun groft brød, lidt sukker og 600 mg. fiskeolie hver morgen, og så ellers en god omgang med Ab-Wheel'et hver dag og en løbe tur en gang i mellem?

Har jeg forstået det sådan nogenlunde, eller har jeg skudt helt forkert..??? :?

Du har forstået det meste, men ikke lige den med at mavemusklerne er ligesom andre muskler! De har brug for restitution - du træner vel heller ikke fx bryst og ryg hver dag?

Mavetræning hver anden dag højst - det er ikke nødvendigt at tæve dunken mere end 2-3 gange om ugen, det vigtigste er at der er belastning på!
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

Træner generelt 2 gange om ugen.. Men sker da at der ryger 10-20 mavebøjninger uanset hvad dag det er.. Men okay..

Tak for svarene..

den stomach vacuum har jeg skudt af.. den virker simpelthen ikke på mig, og så er der det at folk har 20 forskellige forslag til hvordan man skal lave den, så jeg har droppet det. noget siger det okay at trække vejret lidt andre siger man skal spænde, andre at man skal holde vejret imens, andre siger luften skal helt ud og så spænde osv osv. og værre er, der er ingen jeg kender der kan fremvisre nogen beviser for at de har tabt noget som helts af den mave..:/ eller har i?

Geografisk sted: Nakskov/Lolland

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster