Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1567
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Om man spiser nok?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvordan ved man om man tager muskler på? Hvordan finder man ud af om man spiser tilpas meget?

"Hold øje med din vægt," er der mange der siger. Men kropsvægt er en flyvsk ting, der hurtigt kan gå en del op/ned afhængingt af hvad man spiser og drikker. At kigge sig i et spejl synes jeg heller ikke fungere for godt, så hurtigt vokser man jo heller ikke.
Måler i jeres arme, ben osv med et målebånd (hver anden uge eller der omkring), og ligger mærke til om der er sket noget? Og hvis i så er vokset lidt, så ved i at i spiser nok?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du tar dit ligevægts indtag... Og ligger 500 til eller fra.. eller blir der. og sådan forsætter du
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

ckp2906 skrev:Du tar dit ligevægts indtag... Og ligger 500 til eller fra.. eller blir der. og sådan forsætter du

Det er bare svært at finde sit ligevægtsindtag :)
Man kan jo nærmest kun gætte.

Duno skrev:
ckp2906 skrev:Du tar dit ligevægts indtag... Og ligger 500 til eller fra.. eller blir der. og sådan forsætter du

ELLER! bruge kostplan funtionen ude i siden og få det gjort på 10 sec :b
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Duno skrev:

Der findes forskellige formler, der kan give dig et indtryk af, hvor du ca. ligger. Bodybuilding.dk har blandt andet en, du kan kan finde under "kostplan". Du kan starte med at gå ud fra denne og herefter følge din vægt løbende. Hvis du ikke tager på, er dit ligevægtsindtag højere end det beregnede, og du bliver nødt til at opjustere. Dette gør du, indtil du har fundet dit ligevægtsindtag.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Duno skrev:"Hold øje med din vægt," er der mange der siger. Men kropsvægt er en flyvsk ting, der hurtigt kan gå en del op/ned afhængingt af hvad man spiser og drikker.

Men kropsvægten er jo i sidste ende det eneste der rent faktisk viser om du spiser nok (tager på) eller ej.

Hvis du vælger en konsistent fremgangsmåde at veje dig på så skulle det ikke være noget problem. Fx at gøre det på samme tidspunkt på dagen.

Jeg vejer mig selv hver morgen efter toiletbesøget men før morgenmaden. Så hver søndag finder jeg gennemsnitsvægten for ugen og så kan jeg se vægtudviklingen på ugebasis. Så er det nemt efter nogle uger at se om man spiser nok eller ej.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Johannes skrev:
Duno skrev:"Hold øje med din vægt," er der mange der siger. Men kropsvægt er en flyvsk ting, der hurtigt kan gå en del op/ned afhængingt af hvad man spiser og drikker.

Men kropsvægten er jo i sidste ende det eneste der rent faktisk viser om du spiser nok (tager på) eller ej.

Hvis du vælger en konsistent fremgangsmåde at veje dig på så skulle det ikke være noget problem. Fx at gøre det på samme tidspunkt på dagen.

Jeg vejer mig selv hver morgen efter toiletbesøget men før morgenmaden. Så hver søndag finder jeg gennemsnitsvægten for ugen og så kan jeg se vægtudviklingen på ugebasis. Så er det nemt efter nogle uger at se om man spiser nok eller ej.

Det lyder smart. Tror jeg at jeg vil gå igang med :)

Jeg har allerede brugt diverse formler og beregnere til at give et estimat af ligevægtsindtag.
Deres resultater ligger ikke så hulens langt fra hinanden, så måske skulle jeg bare starte der og så følge min vægt. Tak for hjælpen :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster