Da jeg har lidt for meget sul på kroppen vil jeg høre om ens fedt bliver "forvandlet" til muskler, eller bliver fedtet der selvom man forøger sin muskelmasse?
Håber jeg har formuleret mig forståeligt

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Desis skrev:Godmorgen BB'ere
Da jeg har lidt for meget sul på kroppen vil jeg høre om ens fedt bliver "forvandlet" til muskler, eller bliver fedtet der selvom man forøger sin muskelmasse?

Grundlæggende ernæring skrev:Hvis man hverken vil opbygge muskelmasse eller smide fedt, så skal man sørge for at ligge sig på et kalorieindtag der svarer til ens vedligeholdelsesindtag. Rent praktisk er det dog svært at ramme ens vedligeholdelsesindtag 100 %, så man vil reelt svinge mellem overskud og underskud.
For dem som er interesseret i både at opbygge muskelmasse og smide fedt, så er det netop heromkring man skal holde sig, da man hele tiden zig-zagger mellem overskud og underskud. Hverken opbygningen af muskelmasse og nedbrydningen af fedt vil være optimal, men det er den eneste måde hvorved man kan opnå begge dele på en gang.

Derunderon skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Træningsgnu skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Derunderon skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Mini-Fisker skrev:Derunderon skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?
Fordi din krop er i kalorie-overskud, hvilket sætter din krop i en bedre tilstand til at bygge muskler. Meget svært at være i underskud og samtidigt gaine muskler. Tricket er jo bare ikke at bulke for meget så der sætter sig for meget fedt, for det skal jo væk bagefter i de flestes tilfælde.

Hmmm...
Det er selvfølgelig sikkert bedre at være i overskud end underskud når man træner, men ville det mest optimale så ikke være at være på sit ligevægtsindtag når man træner, eller har jeg misforstået noget ?
Ved selvfølgelig godt det er svært, og hvis man nu ikke lige rammer den, jamen så risikere man selvfølgelig at ligge i underskud - men rent principielt, er det så ikke sådan ?

Derunderon skrev:Hmmm...
Det er selvfølgelig sikkert bedre at være i overskud end underskud når man træner, men ville det mest optimale så ikke være at være på sit ligevægtsindtag når man træner, eller har jeg misforstået noget ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster