Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 793
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 790

Følg bodybuilding.dk på

Omdanne fedtet

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Godmorgen BB'ere

Da jeg har lidt for meget sul på kroppen vil jeg høre om ens fedt bliver "forvandlet" til muskler, eller bliver fedtet der selvom man forøger sin muskelmasse?

Håber jeg har formuleret mig forståeligt :lol:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Desis skrev:Godmorgen BB'ere

Da jeg har lidt for meget sul på kroppen vil jeg høre om ens fedt bliver "forvandlet" til muskler, eller bliver fedtet der selvom man forøger sin muskelmasse?

Du kan ikke lave dit fedt om til muskler. Og ja, fedtet er der stadigvæk selvom du forøger din masse.. ellers må du igang med at cutte, mr bacon :p

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kæft det er længe siden jeg har hørt den sidst men ja !! fedtet bliver og kan ikke omdannes til muller! cut eller bulk !
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Tjek artiklen artikler/kost-kosttilskud/grundlaeggende-ernaering.html

Grundlæggende ernæring skrev:Hvis man hverken vil opbygge muskelmasse eller smide fedt, så skal man sørge for at ligge sig på et kalorieindtag der svarer til ens vedligeholdelsesindtag. Rent praktisk er det dog svært at ramme ens vedligeholdelsesindtag 100 %, så man vil reelt svinge mellem overskud og underskud.

For dem som er interesseret i både at opbygge muskelmasse og smide fedt, så er det netop heromkring man skal holde sig, da man hele tiden zig-zagger mellem overskud og underskud. Hverken opbygningen af muskelmasse og nedbrydningen af fedt vil være optimal, men det er den eneste måde hvorved man kan opnå begge dele på en gang.

Er du svært overvægtig er det tilgengæld muligt at opbygge masse samtidig med at du taber fedt, tror det er det nogen forstår som en fedt forvandling.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Galleri: Vis galleri (6)

Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Derunderon skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Får at opnå et overskud, hænger sammen med det jeg skrev.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Galleri: Vis galleri (6)

Træningsgnu skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Der er ingen der anbefaler man skal være chubby? En lav fedtprocent er det bedste fundament at starte på.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Derunderon skrev:Men hvis fedt ikke bliver omdannet, hvorfor er det så lige folk anbefaler man er lidt chubby eller i det mindste bulker når man skal gaine en masse muskelmasse ?

Fordi din krop er i kalorie-overskud, hvilket sætter din krop i en bedre tilstand til at bygge muskler. Meget svært at være i underskud og samtidigt gaine muskler. Tricket er jo bare ikke at bulke for meget så der sætter sig for meget fedt, for det skal jo væk bagefter i de flestes tilfælde.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Mini-Fisker skrev:

Fordi din krop er i kalorie-overskud, hvilket sætter din krop i en bedre tilstand til at bygge muskler. Meget svært at være i underskud og samtidigt gaine muskler. Tricket er jo bare ikke at bulke for meget så der sætter sig for meget fedt, for det skal jo væk bagefter i de flestes tilfælde.

Hmmm...
Det er selvfølgelig sikkert bedre at være i overskud end underskud når man træner, men ville det mest optimale så ikke være at være på sit ligevægtsindtag når man træner, eller har jeg misforstået noget ?

Ved selvfølgelig godt det er svært, og hvis man nu ikke lige rammer den, jamen så risikere man selvfølgelig at ligge i underskud - men rent principielt, er det så ikke sådan ?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Hmmm...
Det er selvfølgelig sikkert bedre at være i overskud end underskud når man træner, men ville det mest optimale så ikke være at være på sit ligevægtsindtag når man træner, eller har jeg misforstået noget ?

Ved selvfølgelig godt det er svært, og hvis man nu ikke lige rammer den, jamen så risikere man selvfølgelig at ligge i underskud - men rent principielt, er det så ikke sådan ?

Tør ikke sige noget til dit sidste spørgsmål, dertil har jeg slet ikke tilstrækkelig ekspertise, men tænk på det således:
Ønsker du at bygge muskler, lig i kalorieoverskud - selvfølgelig via en ordentlig og varieret kost.
Ønsker du at tabe fedt, lig i kalorieunderskud - særligt vigtigt, at der er styr på kosten, således maksimal muskelmasse bevares. Et for stort energiunderskud eller forkert kostsammensætning kan resultere i et uhensigtsmæssigt muskeltab.

Som udgangspunkt er det nemmeste for de fleste at ligge i kalorieoverskud i off-season (efterår/vinter -> langt til strandsæson) og, hvis der er behov for det, underskud i foråret op til strandsæsonen. Man får et nyt forhold til mad, hvis man går i detaljer med det. En bevidsthed omkring hvad man spiser er super, men bliv ikke besat, heller ikke i cutte-perioden. :wink:

Træner her: OBBC

Derunderon skrev:Hmmm...

Tjek min quote fra artiklen "Grundlæggende ernæring" længere op. Der står direkte at det IKKE er særlig optimalt.
Det optimale er cutte/bulke cyklussen.
Så du burde starte med at cutte ned til du har en nogenlunde lav fedtprocent, og så derefter starte med at bulke (og derved gaine muskelmasse)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster