Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 759
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 756

Følg bodybuilding.dk på

Omega 3-6-9

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er nybegynder inde for styrketræning, så måske jeg spørg dumt. Men syntes sq der så meget info man skal forholde sig til på en gang.

Jeg har i dag købt Fitness Pharma Omgea 3-6-9 der står, at man kun skal tag 1 kapsel om dagen. Læser så lidt rundt i de forskellige forum, og bliver mere forvirret end kloger.

Er kommet frem til, at man skal ha 3g omega 3 om dagen??

De kapsler jeg har købt indholder 375,5mg fiskeoliekoncentrat her af 225mg omega 3.

Vil det så sige, at jeg skal op på at tage 12 kapsler om dagen, hvis jeg ikke spiser nogen anden form for fisk?

Jeg har så købt en billig omega 3 i Aldi der indholder 500mg fiskeolie her af 175mg omega 3 pr. kapsel. Skal jeg op på 17 af dem for at nå den daglig tilskud, hvis jeg ikke spiser fisk??

Hvor meget omega 6 og 9 har man brug for?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kender ikke til den anbefalede mængde af de forskellige fedtsyrer, men hvis det er fordi du ikke kan lide fisk, kan man også få omega3 fra f.eks. hørfrø-, oliven-, rapsolie, kiwi, tyttebær m.m.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

W_I_P skrev:Kender ikke til den anbefalede mængde af de forskellige fedtsyrer, men hvis det er fordi du ikke kan lide fisk, kan man også få omega3 fra f.eks. hørfrø-, oliven-, rapsolie, kiwi, tyttebær m.m.

Nej det er nu ikke fordi jeg ikke kan lide fisk. Jeg er bare ikke så god til at tilberede det, og sjælden jeg får det.

Det drejer sig mere om, at finde ud af hvor mange kapsler jeg skal spise om dagen.

Prøvede at finde lidt informationer om hvad der anbefales og fandt ud af NNA anbefaler 0,5-1% af ens samlede energiindtagelse.
Jeg indtager ca. 3700kcal om dagen og da 1g fedt er lig 9,4kcal, bør jeg så indtage mellem 2g-4g omega3, hvis jeg skulle følge anbefalingen fra NNA.
Det er dog meget at dække udelukkende med fiskepiller. Så skulle jeg jo spise næsten 25 af de Aldipiller. Vil til en hver tid foretrække at få det dækket gennem min mad i stedet for.
NNA anbefaler derudover at man får 2-2,5% af den samlede energiindtagelse fra omega6.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

W_I_P skrev:Prøvede at finde lidt informationer om hvad der anbefales og fandt ud af NNA anbefaler 0,5-1% af ens samlede energiindtagelse.
Jeg indtager ca. 3700kcal om dagen og da 1g fedt er lig 9,4kcal, bør jeg så indtage mellem 2g-4g omega3, hvis jeg skulle følge anbefalingen fra NNA.
Det er dog meget at dække udelukkende med fiskepiller. Så skulle jeg jo spise næsten 25 af de Aldipiller. Vil til en hver tid foretrække at få det dækket gennem min mad i stedet for.
NNA anbefaler derudover at man får 2-2,5% af den samlede energiindtagelse fra omega6.

Ja jeg syntes også det lyder lidt vild. 1 kapsel indholder 5oomg, så hvis man kunne tag efter det, så det jo kun 6 piller, men ved slet ikke hvad de mener med de 3g. For der står på glasset, at de indeholder 500mg fiskeolie pr kapsel. Finder sq nok aldrig ud af, hvad der er det rigtige alligevel. Men tak for svaret.

Men tror jeg tager 6 af dem om dagen og 2 af de andre. Og så ellers bare det jeg får igennem kost.

jeg spiser 2 kapsler dagligt. Af samme mærke.

Geografisk sted: Amager

jeg spiser 1 omega 3-6-9 om dagen sammen med alle de andre multivitaminer og kosttilskud jeg æder...
" Light Weight "

Geografisk sted: kbh

niller-d skrev:jeg spiser 1 omega 3-6-9 om dagen sammen med alle de andre multivitaminer og kosttilskud jeg æder...

Er det samme mærke som dem jeg har?? Og er du sikker på det er nok sammen med hård træning?
Det kommer jo også an på, hvad man spiser ved siden af.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster