Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1064
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1062

Følg bodybuilding.dk på

Ømme håndled ved træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg vil prøve at høre jer herinde på bb.dk om der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg har i de seneste 2 måneder haft måneder haft problemer med mine håndled, under og efter træning bliver de ømme. Jeg har ikke prøvet hvor det decideret har gjort ondt endnu, men de er blevet mere ømme. Øvelserne jeg generelt laver, og har trænet med de sidste 4-5 måneder:

2-Split

dag 1
bænkpress, lige og skrå bænk/nogle gange køre jeg med frivægte i stedet.
dips+afslutning i kabeltårn
militery press

dag 2
dødløft
sqaut/nogle gange køre jeg benpress i stedet
biceps curl med stang/frivægt
leg press
bend over row til tider

dag 3 pause, og derefter om igen.

Håndleddene begyndte at blive ømme efter jeg havde været på ferie i en uge, og ellers har jeg aldrig haft problemer med dem. Der hvor jeg kan mærke det er hårdest for dem, er ved frivægtsøvelser, primært til dumbell bench press. Jeg har aldrig haft problemer med dem før, men har altid været bange for at der skulle ske dem noget, da jeg mener jeg er forholdsvis spinkelt bygget. Efter problemerne med håndleddene, har jeg prøvet at holde 14 dages pause, dog uden held, da de blev ømme igen allerede på anden træningsdag. Jeg har fået nogle wrist wraps jeg har prøvet at træne med, syntes det hjælper lidt, men de bliver ved med at være ømme. Jeg træner nu kun 2 gange om ugen, og det er jeg ved at være rimelig træt af, da min kost og træningen gik så godt.

Så mine spørgsmål er:

Hvad ville i gøre i min situation?
Hvis i skulle anbefale nogle øvelser der skåner håndlede, hvilke?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne jo også gå til lægen med det, hvis det er et problem du ikke kan leve med :)

Hvordan holder du ved bænkpres? Suicide-greb? (thumbless)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det kunne godt være jeg skulle overveje at prøve og høre lægen, men nu når det stopper når jeg ikke træner, siger han nok bare jeg skal/burde stoppe, og det er jeg helt ikke interesseret i, siden jeg er blevet så glad for at træne. I bænkpres holder jeg helt almindelig, uden at bukke håndledet, som med thumbless.

Jeg ville tage til en fysioterapeut der kan sit kram og også træner selv. Det at du fik ondt efter en ferie og at det kommer så hurtigt tilbage igen, giver et lidt kompliceret billede, der tyder på at du skal undersøges grundigt.

edit: holder du til i kbh, kan jeg kigge på dig.

VH Poul
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Jeg bor i toppen af Nordjylland, så det kan ikke rigtig blive længere væk. Har holdt lidt pause igen, men har været ude at spille volley, kørt på motorcykel, nu er de begyndt at blive ømme bare jeg laver dagligdagsting. Så det er nok nødvendigt at jeg får kigget på det af en eller anden specielist af en art.

Jeg kender virkelig mange, der har haft problemer med håndleddene. Især ved barbell curls (som jeg også fik nas i håndleddene af) men også af dips.
Prøv at bytte disse to ud med noget andet, umiddelbart det eneste jeg kan se, der virkelig kan skabe problemer i håndleddet af de øvelser du træner.

EDIT: Efter at have læst tråden (og det sidste af det oprindelige indlæg #-o ) står ovenstående råd ikke ved magt længere. Pas på dig selv og søg hjælp ved en ekspert :)
"Ain't nothin' to it but to do it" - Ronnie

Performance Gym Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 185.00

Syntes også godt nok det er ved at være slemt, har godt nok aldrig oplevet det så slemt, og det har altid kun været når jeg har trænet, men vil da helt klart prøve at søg professionel hjælp af en eller anden art.
Men ellers mange tak for svarende. :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster