Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

Omstrukturering af træningsprogram & kost

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens!

Jeg står i det dilemma at jeg simpelthen er kørt død i det træningsforløb jeg kører, og er derfor på udkig efter hjælp til at omstrukturere min kost & mit træningsprogram.

Men for at give nogle facts på hvordan jeg er bygget, kommer der lige nogle konkrete tal:

Jeg er 20 år gammel.
Vejer ca. 92 kg.
Er 195 cm høj & slank af bygning.

Jeg har styrketrænet seriøst i halvanden års tid, med træning 3 gange om ugen fast - 3 set af 8-10 reps & på et års tid har jeg taget små 20 kg på i vægt, eftersom jeg har lagt min kost fuldstændig om.

Jeg har indtil nu i min trænings periode (over et par måneder) ædt som en mejetærsker for at holde min vægt stabil (som den er nu), for ikke at tabe mig. Eftersom jeg har et ualmindeligt højt stofskifte, skal der virkelig ikke meget til før at jeg taber mig. Jeg spiser måske for omkring de 4000 kcal om dagen, vil jeg skyde på i hvert fald. Det er mere end hvad andre gør lad mig sige det sådan.

Og jeg er blevet meget træt af at skulle tvinge mig selv til at spise, selvom jeg overhovedet ikke er sulten. Så nu skal det være nok! Jeg vil til at lave min kost om, hvilket også medfører at jeg automatisk vil tabe mig eftersom jeg ikke kan holde min vægt ved lige. Så vi er ikke ovre i den styrketræning som jeg har kørt indtil nu, for det vil simpelthen ikke kunne betale sig hvis jeg ikke tager på alligevel.

Derfor skal jeg også have lavet mit træningsprogram om, og det var det jeg håbede på at i kunne hjælpe mig med?

Det er mere for at komme tilbage i den form jeg engang var i, så det er noget i stil med konditionstræning jeg er på udkig efter. For også at blive mere rippet og få min "sixpack" frem i dagens lyd, once again. Men har i nogle forslag til hvilken træningsform jeg kan bruge? Og hvilke øvelser det eksempelvis kunne være?

Mvh
Kenneth

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg forstår godt hvis du er kørt træt i det, halvandet med de samme træningspas, samme set og rep :)

Det lyder som om du selv har svaret på dit spørgsmål - æde mindre og mere cardio, evt på de dage hvor du ikke styrketræner.
Et ganske almindeligt FB program er udmærket til at cutte.

Reputation point: 15

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog

3dec skrev:Et ganske almindeligt FB program er udmærket til at cutte.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener?

- Men jeg har aldrig rigtig trænet på andre måder end 3 set af 8-10 reps rigtig. Så hvad ville du foreslå jeg skulle gøre i stedet? Eller er det stadig samme form for styrketræning jeg skal køre. Så spiser jeg bare mindre og taber mig, men bliver mere rippet eller hvordan?

Hvilke øvelser kører du?
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Det jeg kører vil jeg nok tro er lidt det samme som alle andre.

- Bænkpres, skrå bænk, arnold dumbbell press, lige bryst, Seated Cable Rows, Pulldowns, Chinups, Dumbell.. Noget i den stil.

Du træner 3 gange om ugen siger du, hvilket eksakt program? Du nævnte eksempelvis lige 4 øvelser til bryst, og nærmest ikke andet.

Det jeg mener er, et almindeligt (F)ull(B)ody program, er ganske udemærket til at cutte, især når du kun træner 3 gange om ugen.
Eksempelvis: Man - Styrketræning'. Tirs - Cardio. Onsdag - Styrketræning. Torsdag - Cardio.. osv

Desuden har jeg ladet mig fortælle da jeg postede noget lignende at det kan være en fordel at køre tungt i basisøvelserne, fremfor 3x8-10, når man cutter.

Haha! Det kan du faktisk ha' ret i angående det med de 4 bryst øvelser. Men jeg kunne ikke lige finde navnene på de andre øvelser, så de kom ikke lige med. Men det er et Full Body program jeg kører efter, så der er ikke nogle muskelgrupper der bliver trænet mindre end andre.

Det kan faktisk godt være at jeg kan få tid til at træne alle hverdage. Men hvad foreslår du da?

- Men du vil altså ha' at jeg kører mere "styrke" prioriteret, og laver færre gentagelser fremfor 8-10 stykker? Det kan jeg også sagtens. Og hvad havde du så ellers tænkt dig?

Du kunne f.eks. køre 5x5 i basisøvelserne og 4x8 i hjælpe øvelserne.
Derudover kan det være et problem at styrketræne alle dage, da restitutionen er påvirket af kcal underskud, derfor jeg foreslog skiftevis cardio og styrketræning.
Hvis det forholder sig sådan at du i et FB program har 4 brystøvelser og tilsvarende ben/ryg samt iso øvelser, tegner der sig et billede at et temmelig langt program :)

- Til sidst: Jeg er overbevist om du kan få nogle fyldestgørende svar i de glimrende artikler på siden.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster