Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 857
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 856

Følg bodybuilding.dk på

ondt i inderbrystet

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg har på det seneste haft ret ondt i inderbrystet, og jeg tror jeg har fået det af dips og det er kun blevet slemmere af tennis også. Det kan godt trænes på, men det er ikke rart. Er der nogen der ved, hvad det kunne være? og eventuelt nogen øvelser der hjælper på det.
Jeg har ved dette billede, vidst hvor det er.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2014-06-17 kl. 12.32.48.png
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har haft præcis det samme, og fik det også af dips.
Blev ved med at træne bryst, dog uden de øvelser der giver smerter, det gik væk efter 1 måned.
Ved ikke om det er den smarteste måde, men har det i hvert fald ikke længere.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Lyder umiddelbart meget som et forstuvet brystben. Har selv døjet med det i årevis. Engang for 5-6 år siden, under bænkpress, hakkede jeg stangen sygt hårdt ned i brystkassen, og det sagde et kæmpe knæk i mit bryst.
Siden da - mellemrummene bliver dog længere og længere - i dag kommer det måske et par gange om året - hvor begynder jeg at få ondt. Jeg ved, at hvis jeg kan få det til at sige knæk, går det over. Det gør man ved at strække brystet ud, fx ved at bøje dine arme og holde dem vandret og trække dem tilbage (forestil dig at dine albuer skal røre hinanden bag ved ryggen). Ellers sætter jeg mig på en stol og strækker armene over hovedet og læner mig så langt bagover så muligt imens jeg sidder ned. Pludseilg siger det et mega knæk, og smerten er væk i det samme øjeblik. Nogle gange fungere det ik, og så kommer "knækket" af sig selv, et par dage efter smerten er opstået..
Det er blevet meget bedre og længere mellemrum imellem hændelserne, efter jeg ikke længere laver dips.

Trådstarter i denne tråd beskriver det også meget godt;
http://www.motion-online.dk/fora/index. ... opic=41662
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for jeres svar. Hvis det skulle, været et forstuvet kraveben, er det så andet der kunne hjælpe det på vej?
Jeg har ingen mulighed for, at få det knækket. Det virker slet ikke, som det kan lade sig gøre.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Thez skrev:Lyder umiddelbart meget som et forstuvet brystben.

Nu er jeg hverken læge, fys eller noget der ligner, men en forstuvning er så vidt jeg er orienteret en ruptur af et ledbånd eller en ledkapsel. Ergo kan sternum i sig selv ikke forstuves. :^o Eller?

Jeg har selv oplevet det samme. Det kom blandt andet også under dips og især under barbell bænkpres. Jeg skiftede til udelukkende DB bænk for bryst og close grip bænkpres i stedet for dips og der var intet. Passede mig fint, har aldrig brudt mig om barbell bænk. Dips er lidt ærgeligt, men jeg kan fint lide CG bænk nu.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Thez skrev:Lyder umiddelbart meget som et forstuvet brystben.

Nu er jeg hverken læge, fys eller noget der ligner, men en forstuvning er så vidt jeg er orienteret en ruptur af et ledbånd eller en ledkapsel. Ergo kan sternum i sig selv ikke forstuves. :^o Eller?

Jeg har selv oplevet det samme. Det kom blandt andet også under dips og især under barbell bænkpres. Jeg skiftede til udelukkende DB bænk for bryst og close grip bænkpres i stedet for dips og der var intet. Passede mig fint, har aldrig brudt mig om barbell bænk. Dips er lidt ærgeligt, men jeg kan fint lide CG bænk nu.

Da jeg hørte det første gang synes jeg også selv det lød MEGET underligt..
Tror som sådan ikke at brystbenet er "forstuvet" - men man kalder det vist bare det alligevel :)
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Man Kan ikke forstuve brystbenet, da det er en knogle. Men leddet mellem ribbenene og brystbenet kan skades/forstuves.
Leddet består af brust og er meget fleksibelt til at starte med, men efterhånden som vi ældes bliver leddet stivere og mere forkalket.
RUndt om brusken er en tynd ledkapsel der er tæt vævet sammen med ligamenter der forstærker overgangen fra ribben til brystben. Dios er notorisk kendt for at belaste området i bundpositionen. Særligt med overdrevent stræk og for store belastninger (vægt/bounce).

Hvad gør man?

Giver skidtet tid til at hele, træner ikke i fuld ROM og bliver klog af skade.

Nogen gange kan behandling af leddet/musklerne omkring lindre smerter markant og give bedre funktion i området.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster