Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Ondt i maven.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Jeg er for nylig begyndt at følge min kost så jeg kan adressere nogle af de ernærings problemer jeg har i forbindelse med min styrketræning. Konsekvensen har været at jeg har måtte indtage 300 - 500 mere energi (kcal). Det har jeg gjort igennem tun/torsk, ost, mælk, æg og bælgplanter (ærter, bønner osv) - manglede en masse protein hvis vi regner med 2.0g protein per kg kropsvægt.

Denne omstrukturering af min kost har gjort at jeg, faktisk temmelig ofte, har ondt i maven. Jeg har enten tynd mave eller for meget luft i maven - av!

Hvorfor får jeg ondt i maven? og kan jeg gøre noget ved det? Spise noget yogurt så den ikke arbejder så hurtigt? Eller vil min krop vænne sig til de flere kcal og den omstrukturering der har været i min kost i løbet af de næste par uger?

mvh.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har samme problem :oops: lytter spændt med :D

kroppe skal lige vænne sig til det extra kcal og proteien indtag.. har selv haft sammen problem engang.

har intet med de 3-500kcal at gøre !.

Kan sagtens være pga. osten, mælken og æggene.

Kender rigtig mange der har det problem og de spiser alle de produkter.

Lactose er nok bare ikke din ven :)

De symptomer du beskriver lyder som en der ikke kan tåle lactose..
de får svedture, diare og mavepine..

Reputation point: 10

Kostplan: Ingen kostplan

christianww skrev:kroppe skal lige vænne sig til det extra kcal og proteien indtag.. har selv haft sammen problem engang.

Det var også det jeg tænkte. Det går over ikke? For det gør temmelig nas det med maven. det sker 4 - 6 gange om ugen. Har for nyligt været til lægen og fik ikke konstareret nogen form for bakterie, orm mm. i maven.

WILD-ZYC skrev:Lactose er nok bare ikke din ven :)

De symptomer du beskriver lyder som en der ikke kan tåle lactose..
de får svedture, diare og mavepine..

Umuligt. Lactose ER min ven. jeg er rødhåret. Har drukket mælk hele mit liv og meget af det. Ligeså har min far. Jeg er mælk..

Styrkeliste

Hvis du ændrer din kost betragteligt tager det maven lidt tid at justere div. fordøjelsesmæssige faktorer.
Det er der intet unormalt i, men det skulle helst ikke tage meget mere end nogle dage. Har du en ordentlig køkken/shaker-hygiejne, bliver shakere mv. gjort ordentligt rent inden brug osv?

Hvor drager du parallellen imellem laktose og det genetisk betingede røde hår?

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

andersen skrev:Hvor drager du parallellen imellem laktose og det genetisk betingede røde hår?

Det er bare spas og gøgl.

men tak for svaret.. det har stået på en lille uge og er lige begyndt. Det går forhåbentligt over.

Styrkeliste

Pis.. jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor. Jeg tror jeg spiser for meget tun. Kan det passe?

Spiser en dåse tun (185g) hver 2-3 dag. Er det for meget?

Ifølge nogle links fra google er det overdrevet meget, se f.eks her:
http://www.nrdc.org/health/effects/mercury/tuna.asp

Føler jo næsten jeg er i livsfare

EDIT: Har stadigvæk ondt i maven..

Styrkeliste

Snaphanen skrev:Pis.. jeg tror jeg har fundet ud af hvorfor. Jeg tror jeg spiser for meget tun. Kan det passe?

Spiser en dåse tun (185g) hver 2-3 dag. Er det for meget?

Ifølge nogle links fra google er det overdrevet meget, se f.eks her:
http://www.nrdc.org/health/effects/mercury/tuna.asp

Føler jo næsten jeg er i livsfare

EDIT: Har stadigvæk ondt i maven..

Da jeg ikke kan gennemskue om du forsøger at være sjov, så anskuer jeg dit indlæg som værende seriøst. Nej, du behøver ikke at bange når du kun spiser én dåse hver 2-3 dag, ved mindre det er for gammelt fordærvet tun selvfølgelig :)

Ikke det? hvorfor bliver man så vejledt til mindre? Jeg har altid spist tun.. det er den nemmeste måde at få en masse protein indenbords. Det er jo ikke fordi jeg siger jeg har fået kviksølv forgiftning.. får bare tynd mave, næsten hver dag..

Styrkeliste

While mercury poses the most serious health threat to children and women who are pregnant or planning to become pregnant, others may also wish to use this list as a guide......

Står i dit eget link, hvis du havde læst det :wink: Ved mindre du selvfølgelig er gravid, bevares.

Nis skrev:While mercury poses the most serious health threat to children and women who are pregnant or planning to become pregnant, others may also wish to use this list as a guide......

Står i dit eget link, hvis du havde læst det :wink: Ved mindre du selvfølgelig er gravid, bevares.

Ud fra det citat fremhæves det stadigvæk at det har en negativ effekt da vi, gravide eller ej, er mennesker. Og det var bare et eksempel. Google lidt rundt omkring.
Se bare her: 'Da tunen er en rovfisk, kan den indeholde kviksølv og det anbefales, at man ikke spiser mere end 100 gram, om ugen.'

http://www.information.dk/101248

Fandt også denne fra forummet:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?p=673805

Der findes såvidt jeg ved en grænseværdi for mængden af kviksølv (såvel andre tungmetaller), som fisk må indeholde, hvis de skal anvendes til fødevarer! Mængden for kviksølv er fastsat til 0,5 - 1,0 mg per kg af fødevarestyrelsen, og da tun på dåse i gennemsnit (ifølge nedenstående link) indeholder omkring 0,175 mikrogram/gram vil det svare til omkring fem dåser tun ugentligt! Men man skal selvfølgelig tage højde for variation, hvilket vil sige at man måske kun kan tillade sig at spise én dåse tun, hvis mængden er kviksølv er stor, eller omvendt måske ti dåser tun, hvis mængden er lille? Jeg henviser til en undersøgelse, hvor netop Natuna (tun på dåse) er blevet undersøgt blandt andre tun på dåse varianter! Natuna indeholder 0,43 mikrogram/gram, og hører altså til blandt topscorerne i denne ene undersøgelse

Informationen på dette emne er lidt vagt..

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster