Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Kiiaan skrev:Kan jeg ikke gøre noget ved dét?
Gider da ikke leve med en øl dunk hele livet.

Kiiaan skrev:Mavetræning og motion ikke?
Og droppe øl hjælper self også.

Beingofglass skrev:Lyder som et flexibilitetsproblem eller teknikfejl frem for alt. Især almindeligt for folk med en kort overkrop og lange ben, hvis du også har dette. Jeg ville fraråde dig at lave "crunches" og mavebøjninger, og i stedet køre et andet alternativ, hvor ryggen ikke værker.
Årsagen til rygsmerterne ved udførslen af en mavebøjning, findes for manges vedkommende overraskende nok i hoften, i særdeleshed psoas, som er en stor muskelgruppe hæftet mellem hoften og rygraden. For langt de fleste mennesker er disse muskler forkortet og overudviklet, grundet at man sidder for meget ned i sin dagligdag - gerne foroverbøjet, ikke? Ved en mavebøjning, vil denne muskel altså meget ivrigt tage arbejdet på sig - Så snart du starter udførslen af mavebøjningen, strammer dine allerede forkortede psoas muskler jerngrebet på din lænd - som en slags løftestang. Hvilket selvfølgelig er meget akavet for ryggen, at den skal tage så stor en del af mavens arbejde på sig, den ikke er beregnet til.

Minipurz skrev:Lidt off topic, men er det ikke også fordi mange når de laver mavebøjninger, nærmest rejser sig halvvejs op og derved bruger psoas som du siger.
Hvis jeg gør dette, får jeg ihvertfald røvondt ifht. hvis jeg kun bruger mavemusklerne til at løfte det øverste af ryggen få cm fra gulvet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster