Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Ondt i triceps efter FB program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej til alle herinde på BB.dk
Jeg er ny herinde, og deraf navnet. Så ved i det :D.

Problemstillingen er således at jeg er begyndt på et Fullbody program, som jeg har udført i omtrent 2 måneder nu.
Programmet ser således ud:
Bænk -Incline bænk -
Stiff-leg.død -
BoBR -
Skuldre/Byron -
Military Press -
Fransk pres -
Kickbacks -
Biceps curls.

MEN, hver gang jeg har udført programmet, får jeg ondt i triceps, og det føles som om der konstant er meget "syrer" i musklen. Det er svært at forklare fuldt ud, men tror måske det skyldes at jeg laver mange basisøvelser, hvor triceps bruges, samt jeg laver "Fransk pres" og "kickbacks".

Mit spørgsmål er så: om jeg bør fjerne nogen øvelser? Selvom jeg virkelig ikke har lyst til at fjerne mine "fransk pres" og "kickbacks" øvelser... Så må jeg samtidig indse at det måske er lidt for belastende.

Musklen skal vel bare stimuleres og ikke dræbes ?

Venlig Hilsen Nybegynder :).

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kunne ikke forestille mig du allerede har slidt din elbow tendon så meget, men både franks pres og kickbacks er velkendte elbow-killers. Lying Barbell Triceps Extension har gjort min elbow tendon er halvdød.

Jeg håber det er i triceps du har ondt og ikke ved albuen.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

når du siger "Lying Barbell Triceps Extension har gjort min elbow tendon er halvdød.", taler du så om en skade du har fået pga. disse triceps øvelser ?

Jeg kunne ikke forestille mig du allerede har slidt din elbow tendon så meget, men både franks pres og kickbacks velkendte elbow-killers. Lying Barbell Triceps Extension har gjort min elbow tendon er halvdød.

Nu skriver han jo altså triceps, og ikke albuen. Ud over det har du helt ret i hvad du siger.

Trådstarter>>>
Du kan sagtens skære ned i volumen, og se om det hjælper. Forøvrigt er kickbacks nok en af de mest ubrugelige øvelser, du kan køre, så du kan passende starte med helt at droppe den.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Kostplan: Vis kostplan

okay. Synes bare kickbacks virker som om det burde være en god øvelse pga. den store mængde "syrer" der udløses i triceps.. men hvad ved jeg.

Kickbacks minder måske for meget om statisk træning ?? hvilket vel er dårligt, når man træner for at øge masse.

Nybegynder. skrev:når du siger "Lying Barbell Triceps Extension har gjort min elbow tendon er halvdød.", taler du så om en skade du har fået pga. disse triceps øvelser ?

Jeg tror personligt ikke det er en god ide at køre med for høj vægt i Fransk Pres/Lying Barbell Triceps Extensions. Hvis du bruger en fornuftig vægt tror jeg det er helt fint. Jeg kørte 55 kg x 12, 60 kg x 10, 65 kg x 10, 70 kg x 8, hvilket jeg fortryder den dag i dag.

Dips og/eller Close Grip Bench og/eller Cable Pushdowns er gode øvelser til opbyggelsen af en stor triceps, i stedet for kickbacks.
Brugeravatar

jeg laver opretstående kickbacks, hvor jeg bruger EZ-curlstang bag ryggen, og skubber væk fra kroppen. Så det er en variation af kickbacks. Vil det ændre noget ?

Nybegynder. skrev:jeg laver opretstående kickbacks, hvor jeg bruger EZ-curlstang bag ryggen, og skubber væk fra kroppen. Så det er en variation af kickbacks. Vil det ændre noget ?

O_O Det virker rimelig akavet. Må indrømme at jeg aldrig har følt at kickbacks gav mig noget... Man kører med tosset lav vægt og det er helt urimelig isolation der skal til. Har helt droppet alle de underlige små DB tricep øvelser og bare holdt mig til pushdowns eller cg bænkpres.
Milk and squats baby!
Drikker allerede masser af mælk, så når jeg engang lærer at squatte bliver jeg uovervindelig.

Traning at Iron Sport: http://www.xtranormal.com/watch/5740579/
Brugeravatar

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Tak svaret :)