Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

opbygning af muskelmasse

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB'er

Jeg har igennem de sidste par år fået tudet ørnene fulde af man skal være i overskud for at bygge muskler, men nu har jeg alligevel fundet et par tråde hvor det skulle være muligt at bygge muskler op med et moderat underskud
Jeg ville gerne skære 5-7% af min fedtprocent samt bygge lidt muskler op mit spørgsmål er så om det er hips om haps om jeg vælger at tabe 5 kg på min spinkle krop og derefter bulle til en fornuftig størrelse eller om jeg skal træne og ligge på min nuværende vægt og ellers bare håbe på at musklerne kommer i takt med at fedtprocenten falder?

Her tænker jeg også tidsmæssigt om der skulle være tidsmæssigt fordel ved de 2 muligheder
Når jeg ligger på ligevægtintag har jeg den tanke min træning er spild?

Mine sats
Sq 80kg
DL 110
BP 65

vægt 72 kg
Højde 180
Fedtprocent Ca 20 (fedttang)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du er tyk så kør cut og derefter byg op med en solid omgang løfteri.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Med den højde og vægt tvivler jeg på at din fedt% er 20? Medmindre du selvfølgelig ikke besidder et eneste gram muskel.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

for at svare på dit spørgsmål...ville jeg nok lean bulke et langt stykke tid og du vil støt øge din muskel masse ,,,
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)

KingJohn skrev:Med den højde og vægt tvivler jeg på at din fedt% er 20? Medmindre du selvfølgelig ikke besidder et eneste gram muskel.

Det er muligt at have en fedtprocent på 20. Da jeg startede med at træne var jeg også 180 høj, vejede 72 kg og havde en fedtprocent på den dårlige side af 20. Man kunne ikke skimte mine mavemuskler overhovedet. Jeg startede ud med at bulke op til omkring 78 kg i løbet af de første 3 måneder, hvor jeg stod med lavere fedtprocent og man kunne lide skimte mine mavemuskler. De første 6-7 uger, voksede mine arme ca 5 cm.

Så ud fra egen erfaring, vil jeg klart anbefale at du starter med at bulke op til omkring 80 kg i et fornuftigt og roligt tempo.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Ja skal der bulkes så det virkelig moderat tempo. Jeg bare bange for fedtprocenten stiger. Det derfor jeg ikke så muligheden i at starte ud med overskud da jeg i forvejen er generet af mine deller

Som udgangspunkt er det svært at tage muskelmasse på, samtidig med at man taber fedt. Mit bud vil være at den hurtigste måde at gå fra din tilstand, til store muskler og lav fedt%, er at starte med at leangaine, altså at tage på i muskelmasse uden at tage nævneværdigt fedt på. Når du så er tilfreds med dine muskler, kan du smide fedtet. Du vil naturligvis stadig komme til gradvist at virke mere markeret på denne måde.
Hvis dine deller irriterer dig for meget, så må du nødvendigvis starte med at cutte.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 190.00

BoogieMayn skrev:Som udgangspunkt er det svært at tage muskelmasse på, samtidig med at man taber fedt. Mit bud vil være at den hurtigste måde at gå fra din tilstand, til store muskler og lav fedt%, er at starte med at leangaine, altså at tage på i muskelmasse uden at tage nævneværdigt fedt på. Når du så er tilfreds med dine muskler, kan du smide fedtet. Du vil naturligvis stadig komme til gradvist at virke mere markeret på denne måde.
Hvis dine deller irriterer dig for meget, så må du nødvendigvis starte med at cutte.

Jamen hvis min muskler vokser med 80% fx. Med en vægt øgning på 500-1000 gram om måneden så falder min fedt% vel også? Hvis det dog er muligt

Jyden fra hobro skrev:
BoogieMayn skrev:Som udgangspunkt er det svært at tage muskelmasse på, samtidig med at man taber fedt. Mit bud vil være at den hurtigste måde at gå fra din tilstand, til store muskler og lav fedt%, er at starte med at leangaine, altså at tage på i muskelmasse uden at tage nævneværdigt fedt på. Når du så er tilfreds med dine muskler, kan du smide fedtet. Du vil naturligvis stadig komme til gradvist at virke mere markeret på denne måde.

Jamen hvis min muskler vokser med 80% fx. Med en vægt øgning på 500-1000 gram om måneden så falder min fedt% vel også? Hvis det dog er muligt

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 80% øgning. At øge din lean mass med 80% ville da i hvert fald kræve at du blev til et vanvittigt massemonster.

Du kan vel have ret i at din fedt% falder hvis du udelukkende tager muskelmasse på, da du jo på den måde kommer til at bestå af mere muskel, men det samme fedt. Det er jo også derfor du vil komme til at blive mere markeret, selv om du er i overskud.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 190.00

BoogieMayn skrev:
Jyden fra hobro skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med 80% øgning. At øge din lean mass med 80% ville da i hvert fald kræve at du blev til et vanvittigt massemonster.

Du kan vel have ret i at din fedt% falder hvis du udelukkende tager muskelmasse på, da du jo på den måde kommer til at bestå af mere muskel, men det samme fedt. Det er jo også derfor du vil komme til at blive mere markeret, selv om du er i overskud.

Det lyder måske dumt, men tør simpelthen ikke tage chancen hvis nu min fedtprocent skulle stige, men føler stadig jeg mangler svar på om det kan lade sig Gøre ved at holde ligevægtintag

Jyden fra hobro skrev:
BoogieMayn skrev:
Jyden fra hobro skrev:

Det lyder måske dumt, men tør simpelthen ikke tage chancen hvis nu min fedtprocent skulle stige, men føler stadig jeg mangler svar på om det kan lade sig Gøre ved at holde ligevægtintag

Jeg synes godt det kan..
Jeg har fine resultater med at holde mig tæt på mit ligevægtsindtag..
Men det man gør er jo at ligge lidt i overskud og lidt i underskud.. Så man bulker/cutter jo hele tiden kan man sige..
Folk siger man skal gøre det ene eller andet.. Gør hvad du føler for.. Vil du være super skarp at se på og bare være kæmpe stor.. Så skal du igang med bulk !
Har du det fint med din vægt og ikke vil være større, kan du sagtens blive der og så bare træne.

Reputation point: 50

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster