Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1364
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1362

Følg bodybuilding.dk på

Optagelsesprøve til Idræt

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hejsa.
Jeg skal sidst i Maj til optagelsesprøve for at komme ind på idræt-studiet på Aarhus universitet.
Prøven består bl.a. af boldspil + gymnastik, og man skal fx kunne slå en vejrmølle.
Jeg har trænet styrketræning/bodybuilding i mange år, og vejer på den gode side af 100 kg hvorfor vejrmøller ikke er min stærkeste side.
Jeg vil derfor høre om der er nogle her der har taget prøven før, og kan fortælle hvor omfattende den er?

mvh.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

I Aalborg består optagelsesprøven af en fysisk del efterfulgt af et samtale med én af de involverede lærere. Da jeg var til prøven, var der folk af alle tænkelige afskygninger, store som små. Kunne forestille mig, at den mest af alt er til for at få sorteret de useriøse fra. Såfremt du er i stand til at bevæge dig, hvilket du jo er, og kan finde ud af at snakke, har du intet at bekymre dig over. Forudsat, at prøven i Aarhus er lig den i Aalborg.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 9530 Støvring

Træner her: Fitness World Aalborg
SPH GYM

Kostplan: Vis kostplan

Prøven i Århus er væsentlig anderledes og hårdere specielt ifht. gymnastik, rytmisk som håndstand og spring...
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

PTCJ skrev:Prøven i Århus er væsentlig anderledes og hårdere specielt ifht. gymnastik, rytmisk som håndstand og spring...

Hvor hårdt er hårdt? :)
I svømning skal man blot kunne hoppe på hovedet samt svømme i 8 min hvilket jo lyder usansynligt nemt, så er det det niveau vi er på?
MChristensen skrev:I Aalborg består optagelsesprøven af en fysisk del efterfulgt af et samtale med én af de involverede lærere. Da jeg var til prøven, var der folk af alle tænkelige afskygninger, store som små. Kunne forestille mig, at den mest af alt er til for at få sorteret de useriøse fra. Såfremt du er i stand til at bevæge dig, hvilket du jo er, og kan finde ud af at snakke, har du intet at bekymre dig over. Forudsat, at prøven i Aarhus er lig den i Aalborg.

Det var også det jeg tænkte. Håber du har ret!

Styrkeliste

Hanzi skrev:
PTCJ skrev:Prøven i Århus er væsentlig anderledes og hårdere specielt ifht. gymnastik, rytmisk som håndstand og spring...

I svømning skal man blot kunne hoppe på hovedet samt svømme i 8 min hvilket jo lyder usansynligt nemt, så er det det niveau vi er på?
MChristensen skrev:I Aalborg består optagelsesprøven af en fysisk del efterfulgt af et samtale med én af de involverede lærere. Da jeg var til prøven, var der folk af alle tænkelige afskygninger, store som små. Kunne forestille mig, at den mest af alt er til for at få sorteret de useriøse fra. Såfremt du er i stand til at bevæge dig, hvilket du jo er, og kan finde ud af at snakke, har du intet at bekymre dig over. Forudsat, at prøven i Aarhus er lig den i Aalborg.

Jeg synes ikke svømning var specielt hårdt. Vi havde lidt teknik øvelser inden som var ok lette. Det samme va udspring. Den svære del fro mig var klart springgymnastik, håndstand, hovedstand, spring og rytmisk gymnastik.

Dertil havde vi Badminton, volleyball og opvarmning som ikke var det store problem. Jeg er klar ketcher og boldspiller skal dog nævnes.
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

PTCJ skrev:
Hanzi skrev:

Jeg synes ikke svømning var specielt hårdt. Vi havde lidt teknik øvelser inden som var ok lette. Det samme va udspring. Den svære del fro mig var klart springgymnastik, håndstand, hovedstand, spring og rytmisk gymnastik.

Jeg har dyrket konkurrencesvøming i 8 år, så det er hvertfald ikke der problemet ligger. :)
Problemer for mig er nok dans, hovedstand og vejrmøller, det er ikke lige det letteste for en fyr på 100 kg, men jeg må øve mig lidt herhjemme uden at smadre noget.
Badminton er ikke længere en del af prøven (ifølge deres hjemmeside) men man kan istedet vælge mellem fodbold, volleybold eller basketbold.
Sidst rettet af Hanzi 9. apr 2013, 19:26, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

At man har lavet styrketræning er ikke ensbetydende for at man kan finde ud af at bevæge sig!
Gør dig selv den tjeneste og øv dig lidt i badutspring - du burde jo have styrke til at bære din egen krop på armene... Desuden ville jeg også hoppe i svømmehallen og lære at svømme andet end hundesvømning eller bryst med hovedet over vandet hele tiden... Forsøg dig med crawl i 8 min... Det tvivler jeg på du man, medmindre du self er tidligerw svømmet
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

vallemayn skrev:At man har lavet styrketræning er ikke ensbetydende for at man kan finde ud af at bevæge sig!
Gør dig selv den tjeneste og øv dig lidt i badutspring - du burde jo have styrke til at bære din egen krop på armene... Desuden ville jeg også hoppe i svømmehallen og lære at svømme andet end hundesvømning eller bryst med hovedet over vandet hele tiden... Forsøg dig med crawl i 8 min... Det tvivler jeg på du man, medmindre du self er tidligerw svømmet

Nej selvfølgelig ikke, jeg kan også sagtens bevæge mig, men forventer de seriøst man kan lave et badutspring?
Svøming er ikke noget problem, jeg har dyrket det på højt niveau, og har bl.a. deltaget ved DM. :)

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster