Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

Optimering af kost

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

Jeg er en dreng på 15, der har trænet meget seriøst i 7 måneder. Jeg har opnået helt vilde resultater og altid gået utrolig meget op i det. Min plan er at stille op i Newcomers, og derefter DM.

Jeg er 1,80 høj, vejer 68 kg. med en rimelig lav fedt procent (synlig vaskularitet, mavemusker, osv.).
Jeg har fra starten af spist efter If It Fits Your Macros princippet, dog uden at misbruge dette, så stort set alle mine måltider er mere eller mindre "clean". Jeg vejer altid min kost ud, og skriver den ind i min "MyFitnessPal" app.

Jeg træner 4 gange om ugen, med Bodylabs Back to Basic program. Jeg har brugt dette siden start, og overvejer nu at skifte over til Back to Basics 2 indenfor et rimeligt tidsrum.

Mit ligevægtsindtag er ifølge IIFYM beregneren 2461 kcal. Lige pt. bulker jeg, og så bliver dette tal 2707 kcal dagligt.
Kcal er fordelt over 409 gram kulhydrat, 150 gram protein & 52 gram fedt. Jeg rammer mine macros hver eneste dag.

Jeg plejer at fordele mine måltider over 5-6 gange. Om morgenen plejer jeg at spise 100 gram havregryn samt 300 ml. letmælk. Efterfulgt af Vilde ris/grovpasta + kylling/tun + avocado/peanutbutter til frokost. Det er ikke altid at jeg husker at lave mad til frokost dagen inden, så nogle gange spiser jeg ikke i tidsrummet 08.00 - 15.00. Dog udbedre jeg dette når jeg kommer hjem.

De dage jeg træner tager jeg en proteinshake efter træning. Den består som regel af 1 scoop proteinpulver (bodylab el. mypr0tein), samt 60-70 gram Dextrose (hurtige optagelige kulhydrater)

Mit egentlige spørgsmål lyder på om i ville ændre på noget? Og i så fald, hvorfor?
Jeg har også tit problemer med at få kulhydrat nok, kender i nogle tricks? Elller en
måde hvorpå man kan tilføre en god mængde sunde kulhydrater hurtigt? :-)
Tak på forhånd.
Mvh. Protein
Sidst rettet af Protein 9. sep 2014, 11:44, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Protein

Reputation point: 0

Træner her: Byens Fit

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Spis flere grøntsager :)

Og lav dobbelt portion ris/kartofler/søde kartofler, så du får flere carbs. Det handler jo bare om mængder :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Protein skrev:Mit egentlige spørgsmål lyder på om i ville ændre på noget? Og i så fald, hvorfor?
Jeg har også tit problemer med at få kulhydrat nok, kender i nogle tricks? Elller en
Tak på forhånd.
Mvh. Protein

Hej unge mand.

Jeg har lagt mærke til at der generelt er en trend for drenge i din alder at poste spørgsmål på forummet her efter sommerens strandsæson :D Antager at der er den vakte interesse for at se godt ud på stranden kombineret med en udviklende interesse for det modsatte køn.

Det virker til at du har lavet dit hjemmearbejde godt! et stort "GODT GÅET" herfra.

1) Om man decideret ville "ændre" noget er et nok et spørgsmål om religion og du risikerer at få mange svar her på boardet. Jeg er glad for at høre at du ikke har valgt at mistolke IIFYM og stadig spiser flest hele fødevarer ("Clean"). Problemet med IIFYM er at det forudsætter at timing af fødevarer ikke har indvirkning på dine hormoner. Da du er 15 år ville jeg faktisk også være ligeglad med det, da du forhåbentlig er et hormonelt powerhouse så længe du ikke går rundt med PVC plast i munden hele dagen.

Så medmindre at du oplever nogle problemer ville jeg som helhed ikke ændre noget i din struktur.

At faste i tidsrummet 08 - 15 er ikke det store problem. Adskillige studier har vist at tilførslen af næring i den første del af døgnets timer ikke har så stor en betydning. Antaget at du ikke anstrenger dig i form af tung træning. Hvis at du tænker logisk over det, ville menneskeheden nok ikke være nået langt hvis at vi absolut skulle spise rytmisk med 2 timers mellemrum i løbet af døgnet.

2) En god måde at få mere energi på er at drikke dem. Da du er 15 år går du nok stadig i folkeskole og har dermed klassekøleskab kan du tage 1 eller flere liter sødmælk med i skole.

3) "sunde" kulhydrater er et svært begreb at forholde sig til medmindre at det bliver mere specificeret. Desto mere simple sukkerstofferne er desto hurtigere bliver de optaget. Der er som sådan ikke noget der kan decideret kaldes for værende "sundt" men forskellige sukkerarter har forskellige indvirkninger på din krop. Find en tabel over frugt/ grøntsager med glykogemisk indeks.

Generelt vil frugt have relativt meget sukker men størstedelen vil være fructose hvilket ikke påvirker dit insulin niveau i nævneværdig grad. Bananer er en undtagelse. Insulin er anabolsk.

Held og lykke
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Garik skrev:Spis flere grøntsager :)

Og lav dobbelt portion ris/kartofler/søde kartofler, så du får flere carbs. Det handler jo bare om mængder :)

Der bliver indtaget rigeligt med grøntsager i løbet af dagen, og ja, du har nok ret mht. dobbelt mængder
Mvh. Protein

Jarlby skrev:
Protein skrev:Mit egentlige spørgsmål lyder på om i ville ændre på noget? Og i så fald, hvorfor?
Tak på forhånd.
Mvh. Protein

Jeg har lagt mærke til at der generelt er en trend for drenge i din alder at poste spørgsmål på forummet her efter sommerens strandsæson :D Antager at der er den vakte interesse for at se godt ud på stranden kombineret med en udviklende interesse for det modsatte køn.

Det virker til at du har lavet dit hjemmearbejde godt! et stort "GODT GÅET" herfra.

1) Om man decideret ville "ændre" noget er et nok et spørgsmål om religion og du risikerer at få mange svar her på boardet. Jeg er glad for at høre at du ikke har valgt at mistolke IIFYM og stadig spiser flest hele fødevarer ("Clean"). Problemet med IIFYM er at det forudsætter at timing af fødevarer ikke har indvirkning på dine hormoner. Da du er 15 år ville jeg faktisk også være ligeglad med det, da du forhåbentlig er et hormonelt powerhouse så længe du ikke går rundt med PVC plast i munden hele dagen.

Så medmindre at du oplever nogle problemer ville jeg som helhed ikke ændre noget i din struktur.

At faste i tidsrummet 08 - 15 er ikke det store problem. Adskillige studier har vist at tilførslen af næring i den første del af døgnets timer ikke har så stor en betydning. Antaget at du ikke anstrenger dig i form af tung træning. Hvis at du tænker logisk over det, ville menneskeheden nok ikke være nået langt hvis at vi absolut skulle spise rytmisk med 2 timers mellemrum i løbet af døgnet.

2) En god måde at få mere energi på er at drikke dem. Da du er 15 år går du nok stadig i folkeskole og har dermed klassekøleskab kan du tage 1 eller flere liter sødmælk med i skole.

3) "sunde" kulhydrater er et svært begreb at forholde sig til medmindre at det bliver mere specificeret. Desto mere simple sukkerstofferne er desto hurtigere bliver de optaget. Der er som sådan ikke noget der kan decideret kaldes for værende "sundt" men forskellige sukkerarter har forskellige indvirkninger på din krop. Find en tabel over frugt/ grøntsager med glykogemisk indeks.

Generelt vil frugt have relativt meget sukker men størstedelen vil være fructose hvilket ikke påvirker dit insulin niveau i nævneværdig grad. Bananer er en undtagelse. Insulin er anabolsk.

Held og lykke

Jeg går ikke i folkeskole, men derimod 1.G, så klasse køleskab og sødmælk er ikke relevant lige pt. Men den vil med sikkerhed blive brugt derhjemme. Mht. trenden blandt drenge, så er det som mit post siger, med henblik på at stille op, derfor seriøsiteten. Strandformen er selvfølgelig bare et plus. Du får 1 rep får den usædvanlige pædagogiske forklaring :lol:
Mvh. Protein

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster