Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Øvelse til vinge Bent over barbell row vs Yates row?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej
Jeg har i længere tid gået og tænkt over hvilken af disse to øvelser der er bedst til at træne vinge?

Bent over barbell row vs yates row?

Rammer de lige meget? eller hvilken rammer bedst og hvorfor?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Yates row ER bent over row, så det er underligt at sætte dem op imod hinanden på den måde, som om det er to vidt forskellige ting. Yates row er blot en variation, hvor du står i en mere oprejst position, for at ramme "lower lats"/det nederste af vingerne, som yates så pænt selv siger det. Man kan, som yates gjorde i en periode, inden hans biceps skade, køre med underhånds greb for at få længere ROM, men i praksis gør det ikke nogen afgørende forskel.
Yates row: Opretstående position, træk til navlen. Jeg tror dog mange vil have tendens til at bruge trapz i (for) høj grad.
Bent over row, old school: Ryggen (næsten) parallelt med gulvet, træk til nederste del af brystet.
Af de to øvelser ville jeg yates row, hvis det var specifikt for at ramme lats. Men close neutral grip pullups / pulldowns og dumbbell row er i mine øjne bedre til at ramme vingerne.

Læs evt. det her:
http://tnation.t-nation.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding/yates_guide_to_a_better_back
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Underlig teori at man rammer det nederste Lats ved at stå oprejst.
Det svarer til at ramme det nederste bryst ved incline press.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Underlig teori at man rammer det nederste Lats ved at stå oprejst.

Nej.

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 1000.00
- Dødløft: 1000.00

Logbog: Ingen logbog

MAPH skrev:
toto_G4M3R skrev:Underlig teori at man rammer det nederste Lats ved at stå oprejst.

Nej.
ok.

Til TS:

Ved ikke om det hjælper dig :)
Brugeravatar

Reputation point: 2

Du rammer også den nederste del af brystet ved incline press.
Som jeg skrev, så tror jeg folk vil have en tendens til at bruge trapzeius i højere grad end det egentlig er meningen, fordi de oprigtig ikke kan finde ud af at bruge lats korrekt. Noget Yates er fortaler for, er at man dropper vægten ned, for at lære at squeeze med lats, hvilket er essentielt for Yates row, da mange vil komme til at shrugge vægten. Det er også derfor, at jeg personlig synes der findes bedre øvelser til lats end barbell rows-varianter.
https://www.youtube.com/watch?v=rNjwZ1fxtCQ
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

hr_bjoern skrev:

Du rammer også den nederste del af brystet ved incline press.
Som jeg skrev, så tror jeg folk vil have en tendens til at bruge trapzeius i højere grad end det egentlig er meningen, fordi de oprigtig ikke kan finde ud af at bruge lats korrekt. Noget Yates er fortaler for, er at man dropper vægten ned, for at lære at squeeze med lats, hvilket er essentielt for Yates row, da mange vil komme til at shrugge vægten. Det er også derfor, at jeg personlig synes der findes bedre øvelser til lats end barbell rows-varianter.
https://www.youtube.com/watch?v=rNjwZ1fxtCQ

Som "undskyldning" for min manglende uddybning i mit tidligere svar til denne tråd, vil jeg påpege at det var med henblik på netop det med at squeeze i lats ved yates rows, som gør at jeg føler den rammer den nederste del af vingerne mere, da man blandt andet trækker til navlen, men helt korrekt vil mange have en tendens til at trække med trapz istedet, da de enten vælger kg>teknik eller bare ikke kan finde ud af at squeeze korrekt, så jeg vil ikke helt mene man kan sammenligne, som Toto gør det, med at det skulle svare til at incline bænkpres skulle ligge et større pres på den nedre, fremfor den øvre del af brystet.

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 1000.00
- Dødløft: 1000.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster