Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Søren1986 skrev:Alt alt alt for få sæt pr. øvelse... og alt for mange øvelser.
Squat 6
Bent over barbell row 4
Bænkpres 4
Skrå bænkpres 3
Military press 4
Barbel biceps curl 3
Reverse closegrip pull up 3
Triceps dips 3
Mavebøjninger 3
EVT Læg 3
din øvelses liste skrevet lidt om

Pude skrev:Jeg synes det ser fint ud.. Men jeg ser ikke nogen grund til at bruge kræfter på for og baglår... !Det plejer at være hårdt nok alligevel.. og squat går ind og dækker dem!og så ville jeg køre 2 sæt mave

Doubleyou skrev:Jeg har modificeret det lidt.
Nu ser det således ud:
Øvelse|Sæt
Squat| 2
Bent over barbell row| 2
Smal træk til bryst| 2
Bænkpres | 2
Skrå bænkpres | 2
Military press | 2
Side lat| 1
Barbel biceps curl | 2
French press m. curlbar | 1
Triceps dips | 2
Mavebøjninger | 2
Læg | 2
Dødløft | (hver 2. gang)

Gozo skrev:Doubleyou skrev:Jeg har modificeret det lidt.
Nu ser det således ud:
Øvelse|Sæt
Squat| 2
Bent over barbell row| 2
Smal træk til bryst| 2
Bænkpres | 2
Skrå bænkpres | 2
Military press | 2
Side lat| 1
Barbel biceps curl | 2
French press m. curlbar | 1
Triceps dips | 2
Mavebøjninger | 2
Læg | 2
Dødløft | (hver 2. gang)
Synes også det ser ok ud. Måske en triceps øvelse for meget.
Du kører vel ikke dødløft til sidst?
Ville lægge den efter squat, de dage du kører den.

Jeg vil naturligvis til hver en tid tage dødløft og squat som det første.
Jeg overvejer lidt at blande de resterende øvelser hver gang, altså rækkefølgen, for at få variation, og ikke vænne kroppen til den samme rækkefølge gennem mange uger.
Nogle kommentarer til den idé?

Steve- skrev:Jeg vil naturligvis til hver en tid tage dødløft og squat som det første.
Jeg overvejer lidt at blande de resterende øvelser hver gang, altså rækkefølgen, for at få variation, og ikke vænne kroppen til den samme rækkefølge gennem mange uger.
Uden at kunne dokumentere for det, har jeg før hørt herinde at det er smartest at træne den samme muskelgruppe færdig i hver træningspas før man går over til den næste. F.eks. i dit tilfælde at tage bænkpres og så skrå bænk lige bagefter og så evt en øvelse mere hvis du har det, for at afslutte bryst. Og så under hver muskelgruppe starter du med basisøvelser og tager iso-øvelser til sidst.

sniper skrev:Steve- skrev:Jeg vil naturligvis til hver en tid tage dødløft og squat som det første.
Uden at kunne dokumentere for det, har jeg før hørt herinde at det er smartest at træne den samme muskelgruppe færdig i hver træningspas før man går over til den næste. F.eks. i dit tilfælde at tage bænkpres og så skrå bænk lige bagefter og så evt en øvelse mere hvis du har det, for at afslutte bryst. Og så under hver muskelgruppe starter du med basisøvelser og tager iso-øvelser til sidst.
Og netop dette aspekt frarådes i hst-bogen jeg læser pt. Desuden behøver du ikke at køre samme øvelser i hvert træningspas, du kan varierer nogle af øvelserne så du reelt kører 2 FB-programmer, men du kan sagtens nøjes med 1..

Doubleyou skrev:sniper skrev:Steve- skrev:Jeg vil naturligvis til hver en tid tage dødløft og squat som det første.
Og netop dette aspekt frarådes i hst-bogen jeg læser pt. Desuden behøver du ikke at køre samme øvelser i hvert træningspas, du kan varierer nogle af øvelserne så du reelt kører 2 FB-programmer, men du kan sagtens nøjes med 1..
Så du vil mene at jeg bør blande øvelserne, så jeg ikke tager dem gruppevis efter muskel?
Jeg har bare det Excel-ark fra MOL's HST artikel.
Og her indtaster man bare en øvelsesliste som så bruges hver gang.

Jacob skrev:Doubleyou skrev:sniper skrev:Steve- skrev:Jeg vil naturligvis til hver en tid tage dødløft og squat som det første.
Så du vil mene at jeg bør blande øvelserne, så jeg ikke tager dem gruppevis efter muskel?
Jeg har bare det Excel-ark fra MOL's HST artikel.
Og her indtaster man bare en øvelsesliste som så bruges hver gang.
Jeg tror Sniper er inde på, at man bør tage de største øvelser først, uanset om de går til det samme eller ej.
Du kan jo også se det på den måde, at fx dine pec's vil være mere udhvilede til nr. 2 øvelse hvis du har fx en ryg eller ben øvelse imellem.

Doubleyou skrev:Nu har jeg så også lavet en rækkefølge for øvelserne.. det ser således ud:
Øvelse|Sæt
Squat| 2
Dødløft | 2 (hver 2. gang)
Bænkpres | 2
Bent over barbell row| 2
Smal træk til bryst| 2
Skrå bænkpres | 2
Military press | 2
Triceps dips | 2
Side lat| 1
Barbel biceps curl | 2
Mavebøjninger | 2
Læg | 2

Jacob skrev:Doubleyou skrev:Nu har jeg så også lavet en rækkefølge for øvelserne.. det ser således ud:
Øvelse|Sæt
Squat| 2
Dødløft | 2 (hver 2. gang)
Bænkpres | 2
Bent over barbell row| 2
Smal træk til bryst| 2
Skrå bænkpres | 2
Military press | 2
Triceps dips | 2
Side lat| 1
Barbel biceps curl | 2
Mavebøjninger | 2
Læg | 2
Det ser godt ud.
Du starter rigtigt ud med de store (Squat, dødløft, bænk og Bent Over Row), men jeg kan ikk se hvad smal træk til bryst skal lave der. øvelsen er god nok, men der er andre du hellere skulle tage - efter min mening.
Du mangler nogle chins/pull-ups.
- hvorfor vil du så gerne have så mange øvelser?
Du behøver ikke være bange for, du ikke vokser optimalt (eller mere end det.), uden så mange isolationsøvelser.
- Jeg har efterhånden skrevet dette mange gange på det her forum, men prøver lige at skrive hvordan et godt FB-program kan se ud:
Squat 5x5
Dødløft 5x5
Bænkpress 5x5
Bent Over Row/Yates Row 5x5
Dips 5x5
Chins/Pull-ups 5x5
Military 5x5
Calf-presses 3x8
Dragon Flags 3x8
- Men hvis du så gerne vil have mange øvelser, så tag dog et 2-split, der er det optimalt.

Doubleyou skrev:Jeg har så mange øvelser med fordi jeg vil køre et HST-program.
Der skal jeg køre forskellige antal reps i de 4 cyklusser:
15,10,5,5

Jacob skrev:Doubleyou skrev:Jeg har så mange øvelser med fordi jeg vil køre et HST-program.
Der skal jeg køre forskellige antal reps i de 4 cyklusser:
15,10,5,5
Du behøver ikke så mange øvelser i HST.
Og jeg kender godt til reps antallet i HST, er selv ved sidste uge i mit HST lige pt.
HST er hårdt i forvejen, så der er ingen grund til at køre dig endnu mere udmattet i "overflødige" isolationsøvelser.
FB-programmer burde bygges op om- og med basis-øvelser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster