Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1610
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1608

Følg bodybuilding.dk på

Overflødig brug af kosttilskud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

xx
Sidst rettet af SP38370 24. feb 2015, 09:47, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

M3 indtages som udgangspunkt før sengetid, da magnesium (som er størstedelen af M3-pillerne) har potentielle søvnforbedrende egenskaber.

Der er absolut ingen grund til at loade kreatin. Tag 3-4 g kreatin dagligt, fx i din post-workout shake eller bare når det passer dig. Du skal ikke time dit indtag af kreatin, da det ikke har en akut effekt. Det handler om at akkumulere en mængde over længere tid, hvorfor du bare kan tage det når du har lyst. (Optagelsen er muligvis forbedret når det indtages sammen med carbs, så overvej at indtage det sammen med et måltid, men jeg tvivler på det er afgørende). Det er ikke overflødigt at indtage en multivitamin og supplere med M3/magnesium inden sengetid - det gør rigtig mange, inkl. jeg selv. Det er vigtigt at forstå at tilskud ikke er en nødvendighed, men tilskud som fx magnesium og d-vitamin er vitaminer/mineraler hvor man vurderer at en større del af befolkningen er i deficit, hvorfor supplerende tilskud er en god ide.

BCAA bruges ofte før, under og efter træning. Dokumentation af effekten af BCAA-tilskud er ærlig talt noget mangelfuld ved trænende personer i kalorieoverskud (såfremt dit proteinindtag er dækket), hvorom der dog kan være en reel effekt ved især store kalorieunderskud (jf. Examine.com). Nu du har købt det, kan du jo prøve at sippe 10-15 g under træning. Hvis du i fremtiden vil spare penge på dit kosttilskudsbudget, ville jeg droppe BCAA, men beholde de resterende tilskud.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Rigtig godt at du benytter dig af Pure Pharma's Omega 3, som snartnok er det fiskeolie produkt i DK af højeste kvalietet.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Tak for svarene. Appreciate it!

Jeg er dog stadig lidt i tvivl om jeg burde indtage både Bodymin og M3-vitaminerne? Bodymin indeholder også "ekstra" indhold af Magnesium, og jeg spiser som førnævnt ganske varieret i forvejen.

Hvis det bare har den mindste effekt at bruge begge piller, tager jeg dem. Men jeg er i tvivl om doserne er i den høje ende, hvis jeg får begge vitaminer hver dag.

Reputation point: 20

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster