Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Overgang fra cut til bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er netop færdig med at cutte og indtager 2200 kalorier om dagen. Jeg tænker at jeg for at leanbulke skal have cirka 700-800 kalorier ekstra dagligt, hvilket lander mig på 2900-3000. Lyder dette som et fornuftigt udgangspunkt?

Hvordan gør I iøvrigt med overgangen fra cut til bulk? Begynder I bare at spise 800 kalorier ekstra om dagen på én gang? Eller skal jeg trappe det roligt op over nogle uger?

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Start med 300/400 første uge og se hvordan vægten siger ?

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har før været en spade og bare gået fra Cut til bulk med 600-700 kcal.

Jeg ville starte stille og roligt med 200 kcal ekstra. Og så smide det på hver uge til vægten rykker sig 200-300 g pr uge.

Reputation point: 0

letzki skrev:Jeg har før været en spade og bare gået fra Cut til bulk med 600-700 kcal.

Jeg ville starte stille og roligt med 200 kcal ekstra. Og så smide det på hver uge til vægten rykker sig 200-300 g pr uge.

Samme her. Det resulterede i al for meget unødige fat-gains, så jeg ville faktisk nøjes med at øge med 100 kcal hver gang vægten stagnerer.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

snus skrev:
letzki skrev:Jeg har før været en spade og bare gået fra Cut til bulk med 600-700 kcal.

Samme her. Det resulterede i al for meget unødige fat-gains, så jeg ville faktisk nøjes med at øge med 100 kcal hver gang vægten stagnerer.

Så forstår jeg sku da fanden jeg bliver fed når jeg bulker :-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

snus skrev:

Du mener jeg bør starte med at øge fra mine nuværende 2200 kcal til 2300 kcal? Er det tænkeligt vægten vil stige af en så lille opjustering?

Lyle McDonalds argumenterer for, at du spiser ved dit (nye) ligevægtsindtag i ca. 2 uger, for at normalisere dine hormoner (noget med, at hvis du går direkte igang med et bulk, så har kroppen lyst til at gemme mere fedt).
Desuden sker der også det, at du langsomt bliver vant til at spise mere, du undgår for store svingninger i vægt (vandvægt), og du kommer ikke til at tage unødvendigt meget på ved at gætte dit indtag forkert.

tl;dr gå op til dit ligevægtsindtag, bliv der i en/to uger, øg indtag til du tager så hurtigt på, som du vil.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

holmjensen skrev:
snus skrev:

Du mener jeg bør starte med at øge fra mine nuværende 2200 kcal til 2300 kcal? Er det tænkeligt vægten vil stige af en så lille opjustering?

Nej højst sandsynligt ikke, men det handler om at få din metabolisme "tilbage i form", så at sige. Prøv at google "reverse diet", så kan du læse lidt om, hvad der er mest hensigtsmæssigt at gøre :)
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Spændende læsning om reverse diet. Jeg tror jeg vil starte ud med 200 kcal ekstra og derefter øge med 100 kcal ekstra når vægten stagnerer. Tak for svarene - der sparede I mig højst sandsynligt for nogle unødvendige fat gains :)

Du kunne evt. tag et kig på dette indlæg http://news.bodylab.dk/gaesteblog/vejen ... aret-rundt :drink:

Reputation point: 0

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster